[XOne] Xbox en PS2 live, een praktijkervaring. Console gevoel staat onder druk.

Discussie in 'Games' gestart door Outlander, 23 aug 2003.

1. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Zomerse week en dan live gaan met de xbox en ook de ps2 (dat is nu een maal hier in huis zo) is vragen om problemen. Toch gedaan. We kozen eerst voor de ICS oplossing. Na wat trial and error met allerlei instellingen en veel naspeurwerk in forums bleek de eindhobbel enkel nog de firewall te zijn. Wat poorten en adressen vrijgeven en zowel de xbox als de ps2 waren in de lucht. Ondertussen al veel gelezen over het tweaken van het modem, MTU instellen etc… Om het kort te maken. Als je de aanschaf doet komt het over als een plug en play verhaal. Zo wordt het in ieder geval gebracht. Nou.. mooi niet.

Nu zijn de xbox en de ps2 live… maar toch hebben we een andere oplossing moeten kiezen. Er staat nu een router. De problemen ontstonden toen ik unreal of mechassault wilde gaan spelen. Een download was nodig… en dat lukte dus niet. En nog steeds niet. Weer de forums langs en contact opgenomen met de helpdesk van xbox. Niet echt een oplossing aangereikt. De xbox direct aansluiten op het modem. We hebben nu eenmaal een PC (internet, forums) een ps2 en een xbox. En dat moet allemaal tegelijk aaan de slag kunnen.

En dan de ps2…. Geen enkel probleem. Geen downloads, direct kunnen spelen. Gewoon levels naar de memory stick kunnen downloaden. Bij de router oplossing alles op automatisch en gewoon gaan met die…..

Bij de xbox moesten we toch weer de dns instellingen handmatig aanmaken. Een wat meewarige blik van de ps2-er in huis was mijn deel als xbox eigenaar. Er is hier geen doorlopende oorlog aan de gang. We vergelijken alleen maar en geven elkaar complimenten als het zo uitkomt. In dit geval gaat het compliment uit naar de ps2, hoewel je toch wat aan de console moet vastschroeven (screw and plug and play).

Gelukkig heeft onze ps2-er een ruime kennis op netwerk en pc gebied en kan hij de schijnbare oplossingen die op de forums worden aangereikt eruit filteren.
    We komen er wel uit denk ik. Maar weer naar de forums en proberen de (werkende) oplossing boven water te krijgen over downloaden van een content. Of even afwachten tot microsoft toch misschien eens even kijkt hoe sony dat allemaal voor elkaar heeft gekregen? Een echte console oplossing om via het intranet tegen elkaar te spelen.

Gewoon plug en play is toch de wens van elke klant. Nu heb ik een aanbieding gekocht (live set met spel) om goedkoop live te kunnen gaan. Ondertussen al een router erbij en wellicht ook nog een ander modem. Het zal wel niet compatibel zijn. Zo krijg ik toch weer het pc-gevoel terug en heb ik zeker geen koopje.

En de ps2-er heeft zoveel moeite gedaan om mij toch het console gevoel aan te praten… en zit ik nu toch meer met een pc opgescheept die er uit ziet als een console?

Reacties welkom… ook de oplossing voor het download probleem.

Gegevens:

- HCC net met ADSL (basis)
    - Alcatel Speed Touch Home modem
    - Edimax router

Laatst bewerkt: 23 aug 2003
  2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het ligt maar net aan de wensen die je zelf hebt en de apparatuur die je al in huis hebt. Ik had al een router/modem in huis en zodra de netwerk kabel verbonden was met de Xbox zat ik online - Verschilt dus echt enorm per persoon.

3. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was ook mijn ervaring. Eerst had ik geen router, maar deed ik m'n xbox direct in m'n modem. Helemaal geen problemen. Dit zou bij iedereen dus zo moeten kunnen lijkt mij :confused: Maar als je andere "wensen" hebt kost dat geld/moeite....ik heb voor een 80 euro toch maar een router gekocht...is wel zo fijn

4. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    zelf heb ik geen enkel probleem gehad met het aansluiten van live (xbox) en daarna content downloaden. Ik had zelf ook een usd-modem (die heb jij toch ook?? dat alcatel ding,zo'n kwal of wat voor dier het ook is)

ik had er alleen oude pc staan als server, die draaide ICS ,gewoon met 98, later met XP (op een 300mhz met 48mb geheugen,minimaal maar hij hoefde ook alleen maar aan te kunnen staan), dus internet kwam binnen via usb modem, ging dan door naar m'n netwerk, dus m'n hubje in, daar zaten 2 pc's op en m'n xbox erop in geplugd,, werkte als een trein, al moest ik geloof ik idd even de firewall aanpassen (of gewoon uit zetten)

tis denk ik maar net de setup die je al hebt .

5. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Precies het verschilt enorm per persoon, nu heb ik een x-box met live aansluiting en een playstation 2 die online kan spelen.
    Ik had alles al in huis voor de 2 consoles dus dat was neit het probleem.
    Ik ging online en met me x-box was het inderdaad wat meer klote dan met de ps2 maar na een tijd lukte het.

Ik ga spelen met de x-box Ghost recon , bijna geen lag(had eigenlijk geen lag alleen bleef 1 keer in het hele spel 1 sec hange)
    Dan ga ik met me playstation online ff een potje socom spele wat iedereen de hemel inprees en wat zogenaamd heel erg leuk was, Ik heb het maar niet vergeleken met metroid prime of halo want daar kan het gewoon niet aan tippe maar ik dacht dat onine het wel een leuk spel was.
    Eenmaal online kom ik tot de ontdekking dat het helemaal niet lekker loopt, Heletijd lag en dat was echt niet normaal spelen.

Nu is de x-box wat ingewikkelder aansluiten geef mij toch maar x-box live want die is veeeeeeel stabieler dan het playstation netwerk.
    Het ook echt onzin dat playstation het gratis online doet want je hebt nou eenmaal geld nodig om goede servers op te zetten dat kan gewoon niet anders.
    En als je het dan gratis online zet zorg je wel voor dat het dan ook gratis is en het goed werkt maar nee.

Ik geef toch 1 pluspuntje aan microsoft en het zeer stabiele x-box live ook al moet je er geld voor betalen.

6. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb toch juist met Ghost Recon meer last van lag, dan met SOCOM.

Aansluit problemen had ik ook niet echt last van. Beide gingen zonder problemen. Het enige probleem was met de PS2, waarbij het serienummer achter de netwerk adapter zit verstopt. :mad:

7. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Heb jij meer geluk dan mij met socom, ik kan het bijna niet eens normaal spelen en ik heb kabel internet van chello en echt nooit problemen met de internet snelheid.

Ook heb ik een router ,nooit problemen met internet ook weer

Zal het vandaag weer eens proberen dan.

8. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Router gekocht alles aangesloten gegevens in gevuld en klaar was ik .. zo simpel als wat...

9. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat jij gewoon een lastige ervaring hebt met het online brengen van de console. Ik heb gewoon een router aangeschaft, xbox erin klaar.

10. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @Jordo,

Socom werkt perfect, snelheid goed bijna nooit last van lags dus ik mag niet klagen :D

11. shumi

shumi Guest

weet je waardoor dat download probleem komt? Door je modem. Ik heb precies diezelfde modem (de ethernet modem die werkt als een usb modem). Ik kan er ook nix mee downloaden en dat moet ik wel eens, een patch downloaden ofzo. Wat ik altijd deed als ik iets wou downloaden? Ïk nam mijn xbox altijd mee naar een vriend die ook live had, en sloot mijn xbox daar aan. Als je dingen wilt downloaden neem je je xbox gewoon mee naar iemand dichtbij die ook adsl heeft en dan kan je via zijn/haar internetverbinding wel dingen downloaden. Het kan dus volgens mij niet bij je thuis met die modem dus bespaar je de moeite of koop een nieuwe modem.

12. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, vaak ligt het aan de hardware of de configuratie daarvan.

Bij mij werkte alles direct, maar ik heb dan wel ruime ervaring met aanleggen en onderhouden van netwerk/servers. Maar ook al zou ik dat minder hebben had het in één keer gewerkt. Met de router heb ik nooit problemen gehad.

Als de router het internet verzorgt en ook de computer(s) die thuis zijn aangesloten automatisch configureert moet alles meteen werken.

13. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    ik vond het ook niet zo moeilijk had eerst ics dat was een beetje moeilijk maar bijna alles gevonden op xbox.com enzo met router die ik nu heb is het het makkelijkst

14. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    jep, ik had mijn xbox gewoon direct aan de kabel gehangen en toen deed ie het echt perfect. toen kregen we een nieuwe pc en hebbe meteen een router erbij aangeschaft. xbox naar mijn kamer, kabeltje getrokke vanuit de router naar pc en mijn kamer. en alles op automatisch gezet en hoppa. deed et meteen. moest wel ff de firewal laag zetten. ging een stuk sneller.

ps.
    ik wil XBL 2.0

15. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @shumi,

Bedankt voor de tip :) Ik heb een collega met een Xbox. We gaan het daar eens proberen. Hij heeft echter wel kabel. Ik ga maar vast wat euro's op zij leggen voor een ander modem.

16. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
  17. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @broes,

Ik heb deze topic gelezen. Maar heb een dubbel gevoel bij het hacken en tweaken van het modem. Het modem moet in de lucht blijven want anders kan ik de forums niet meer benaderen voor de oplossing. Het is van levensbelang :confused:

Verder heb ik hier ook niet echt uitsluitsel gekregen over de oplossing van mijn probleem.. het niet kunnen downloaden. Ik heb nog geen grote YES... gezien van iemand met hetzelfde probleem dat het werkt. Zo af en toe lees je wel eens dat iets ineens werkt... maar waarom dat kunnen slechts weinigen echt uitleggen. Of toch maar gewoon het trial and error traject volgen?

Spaarpot heb ik om extra info gevraagd. (zelfde router, hccnet en geen problemen!)

18. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Je hoef die alcatel alleen maar te 'hacken' om er een router van te maken. Maar jij hebt al een router (die edimax). Heb je een SpeedTouch 510 ofzo? Die staat volgens mij meteen als router ingesteld, en dan zou je er dus twee hebben (ook die edimax dus).

Laatst bewerkt: 23 aug 2003
  19. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Tsja... Mijn ervaring? Router en kabels waren al aanwezig, dus dat was geen moeite. Mijn Xbox had bovendien al eens gewerkt met Xbconnect (programmaatje laden op PC en hoppeta, draaien maar).

Met Xbox Live wilde ie niet connecten. De helpdesk wist van niks. Het was een week of vier voor de launch, dus ze zouden me niet gaan helpen. Via het betatest circuit de storing toch aangemeld. Het bleek dat M$ bij een eerdere reparatie een foutje had gemaakt en dat moest even rechtgezet. Xbox trug naar M$, repareren, en 4 dagen later had ik 'm weer. Kabeltje er in en tjakka! Xbox Live... Werkend...

20. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik moet zeggen dat ik het toch niet zo lekker vind gaan als ik dacht...

ik begon met de xbox gewoon in het modem te duwen... lukt dus niet, want er komt alleen een usb-kabel uit het modem... zou het dus via de pc moeten, maar volgens zonnet kan het niet.... moeten we dus een ander modem + router ( http://www.sweex.com/product.asp?pid=251 deze heb ik op het oog) + nog een heel eind utp-kabel kopen...

tja, uiteindelijk zal het wel lukken, maar ik geef meer uit aan randapparatuur dan aan Live zelf (€30,-)

Deel Deze Pagina