Aloha Ey ik ben nieuw hier en dacht laat ik mijn xbox verhaaltje maar posten. ----- 2 weken geleden heb ik dus een xbox een weekie in huis gehad van iemand die zo vriendelijk was hem uit te willen lenen (was een amerikaans import model dus). Met 2 controllers en de spellen DOA3 en Halo. Je hebt gewoon een rood/wit/geel tulp(?)uitgang vanuit de xbox, en die heb ik niet in me TV maar ik heb er een scartblok tussen gedaan en het werkt perfect. Alleen was de adapter voor het amerikaans lichtnet bedoeld, en dat betekent 120 volt . dus die adapter kon je bijna kneden na een paar uur spelen hehe. ----- Het eerste spel dat ik probeerde was DOA. Ik stond echt te kijken van "is dit nu een filmpje of kan ik al spelen" het was dus het laatste, zo mooi was het. De eigenaar van het spel had maar met 2 ventjes het spel uitgespeeld, ik heb toen met de rest (14 blijven er over, 16 in totaal +1 geheime) het spel uitgespeeld binnen 1.5 uur tijd. (story mode is het, gewoon single player dus) Dit is natuurlijk belachelijk weinig, de story mode duurt maar 4 minuten per ventje hooguit. De extra te verdienen character (EIN) had ik er dus zo bijgewonnen. En de eindbaas sloeg dus helemaaal nergens op, als je bij de eindbaas komt is heel je beeld "blurrig", heel wazig enzo, en de eindbaas kan schieten, staat zowat alleen maar stil, en als hij valt moet je snel springen want anders word je geraakt door een vuurgolf, beetje suf. En echt lekker lang spelen kan dus niet want je was na 4 minuten uit je spel. Story mode is dus gewoon een flop jammer genoeg, oftewel in je uppie is het niet veel aan Met zijn 2-en daarentegen is het spel echt heel tof, daar is het immers ook voor bedoeld. Ook is het niet zo dat een "newbie" het makkelijk van iemand kan winnen die het al weken speelt door alleen op knoppen te rammen. Eerst gingen een maat en ik gelijk op, na een weekje spelen won ik 80% van de potjes, de "newbie" maakt dan wel degelijk kans maar ook weer niet zo dat hij niks terug kan doen en beter de controller weg kan leggen (zoals met killer instict bijv ) De omgevingen zijn ook heel leuk, en spelen een grote rol mee. Als je bijv een gooi worp heb die je kan doen, en je staat bij een object of muur, dan gooit hij die persoon niet, maar hij smijt hem dan tegen de muur bijvoorbeeld. Oftewel alle worpen worden anders als er objecten in de buurt staan. Ook kan je elkaar tegen stroomhekken slaan, naar afgronden enz wat ook leuk is om te zien En de stoeptegels slopen door iemand met zijn hoofd ertegenaan te mijten > Ook counterattacks zijn heel grappig, als iemand bijv schopt kan je met een countermove zijn been pakken en een aanval terugdoen. Elk character heeft echt gigantisch veel moves, naast het standaard slaan en schoppen heeft ieder dus zijn eigen moves. Je hebt een character die heeft iets van 66 moves (naast de standaard dus), die heeft de minste, dat is dat ouwe opa ventje. En dan heb je bijv die drunken-art fighter of hoe dat heet, en die heeft er weer 120+. Echt ziek veel. Moves zijn gewoon een beetje als in tekken qua uitvoeren. Dus voor voor schop, onder voor slaan, enz, niet onmogelijk om te doen dus. Het gaat er ook niet om wie de meeste moves weet, maar wie het meest taktisch speelt Daarnaast heb je ook nog de tag team mode, daar kan ieder 2 characters kiezen, en kan je tijdens het gevecht wisselen. Dit kan je gewoon normaal doen en met worpen, waarbij je dus 2vs1 worpen krijgt, heel leuk om te zien . Daarnaast heb je ook sparring mode waarbij de moves bovenaan in beeld komen en je ze zo dus kan oefenen. Heel tof spel dus, mits je iemand hebt om mee te spelen (is denk ik altijd wel zo met vechtspellen, alleen deze story mode is wel heel erg afgeraffeld imo.) Liefhebbers van tekken&co zullen smullen ----- Zo en dan Halo. Heel tof spel, ik heb het alleen met coop gespeeld, dan heb je dus gewoon het verhaal maar je speelt het dan met zijn 2-en mbv splitscreen. Gelukkig was mijn tv daar groot genoeg voor Het was wel erg wennen om met die pookjes te spelen, ik speel zelf namelijk veel q3 en ut en dan is een muis wel ideaal. Maar na een tijdje spelen wen je er wel aan en het bederft het spelplezier toch niet. Het is immers geen pro-gaming spel dus een muis is toch niet zo noodzakelijk Wel zat er een kleine autoaim bij, maar ook dit mag de pret niet bederven. Het spel zag er mooi uit, wat me erg opviel waren de mooie animaties, als je bijv een granaat gooit tussen een groepje aliens (covenant heten ze daar) vliegen ze letterlijk over je hoofd heen, ook de al liggende lijken vliegen ook leuk mee Ook leuk is om granaten op covenant te gooien, die blijven dan plakken en dan gaan ze helemaal gillen en panieken hehe. De AI zit dus wel snor Je hebt maar 4 menselijke wapens, handpistool (haast nooit gebruikt), asault rifle (heb ik meest gebruikt), sniper, shotgun en rocket launcher. En daarnaast ook een paar alien guns, eentje die je op kan laden, eentje die snel schiet, en een needle gun die mja soort needles schiet die in je vijand blijven steken De alien wapens kan je niet reloaden (behalve de needlegun) Dus als je ammo op was jat je er gewoon eentje van een covenant Wat heel leuk is en ik graag vaker in spellen terug wil zien, is het feit dat je kan slaan met je wapen Kom je al schietend dicht in de buurt bij een covenant, BAM sla hem neer en schiet daarna weer lekker door, hehe Wat ook heel erg tof is, is dat het spel echt goed gebruik maakt van de ingebouwde rumble pack in de controllers. Het zijn geen simpele zacht, medium of hard trillingen. Nee ze "voelen" heel goed aan en geven een extra dimensie aan het spel. Als je bijv in een warthog (jeep) rijdt, en de ander schiet met de gun achterop, dan trilt jouw controller flink mee, wat je rijgedrag flink beinvloed . Vliegt er een vliegtuig over, trilt je controller al voordat je hem ziet, echt tof is dat. In die week dat ik het spel had geleend had ik hem wel uitgespeeld, het is niet zo'n heel groot spel, ik heb dan wel lange middagen eraan gezeten, maar over het algemeen heb ik er ongeveer tussen de 15 en 20 uur aangezeten om het uit te spelen, op normal niveau dus. Het verhaal is heel goed (ik verklap nix ) en vrij afwisselend, maar toch komt het neer op ren en schiet wat je tegenkomt hehe. De voertuigen zijn goed gedaan, het was ff wennen om de warthog te besturen, maar dan gaat het ook wel goed. Jammer genoeg had het spel zo af en toe wel last van framedrops helaas Ik denk dat dat eerder door een slechte progammering komt dan door de xbox capaciteiten, want ik heb echt mooie spellen op 60 fps zien draaien. (doa bijv loopt echt GIGANTISCH soepel) Maar dit stoort nou niet zo heel erg, aangezien het maar heeeeel soms gebeurd en niet heel de tijd. Halo is dus zeker wel een toffe game, met leuke deathmatch opties, mits je iemand kent met halo en een xbox, kan je leuk tegen mekaar spelen. Alleen jammer dat het niet zo gek lang duurt om het uit te spelen, toch is het niet zo dat je het spel voor altijd weg legt, want coop roelt hard Zo, hier mijn verslag, heb al helemaal lamme vingers ervan gekregen ----- Ik heb nog wat vragen: 1)Wordt zo'n scartblokje nou meegegeven in de EU doos? Staat nix op xbox.com omdat het allemaal voor usa is 2)Wat houdt HDtv in en hoe sluit ik het aan? Zelfde als hierboven maar dan voor S-video 4) Geeft een scartblok tussen de rood/wit/gele stekkers en de tv nou een beter beeld dan zonder? Zo
wow hele lap tekst, ik ga zometeen ff lezen, moet nu ff warren ik heb btw ook n week n Xbox in huis gehad met 2 controllers en Halo en ik vond het wel flex
Ik heb Halo ook uitgespeeld en verklap dat je het overleefd Ik vond de levels op sommige stukjes wat eentonig, antwoorden : 1) De Euro Xbox komt standaard met scart aansluiting 2) HDTV is een High Definition TV volgens mij, alleen in US en Japan te koop nie thier in Europa. 3 ) S video is een bepaald soort kabeltje om aan te sluiten, geeft beter beeld zo shcijnt het 4) Scart geeft beter beeld Martijn en ik hebben ook best vaak CO-OP gedaan, en het spel ook zo uitgespeeld, best wel bruut, vooral het einde dat je in dat karretje moet rijden een hele tijd (ow damn verklap ik toch iets)
cool first post (hehe spam) btw nice om ff je review te geven en naar het schijnt heb je halo pas echt gespeeld wanneer je de moeilijkheid op het hoogste zet (en exta stukje cut-scene) btw voor de beste qualiteit moet je dit hebben (ook de duurste kabel) http://www.xbox.com/uk/hardware/006.htm?cs_catalog=cat-uk pps: nederland heeft zijn eigen sectie op xbox.com
Nah techno volgens mij is dat wat anders, ik bedoel gewoon een blokje ertussen, en dat zit erbij volgens wouter Waar weet je dat eigenlijk van W?
Chirred, ik heb zelf zon blokje gekocht voor mijn Amerikaanse Xbox (die nu weer uit de deur ishoor), dat ging perfect en maandje of 2/3 terug maakte MS bekend dat ze gewoons tandaard met een scart kabel komen.. ehm moet je even de zoek optie gebruiken op xboxworld.nl (dus niet op het forum)
bij de europese komt zoals je op de foto kan zien de standaard wit-rood-geel verbinding met het scart blokje. Die ik gepost had is een 21 naar 21 pins verbinding die een minimaal kleur verlies en beste qualiteit oplevert. (enkel voor europese boxen dus). Geloof me maar ik heb ne amigo die daar serieus wat van kent.
Ah eindelijk wat duidelijkheid maar toch kan ik de scart niet vinden op de foto, ik zie de 3 kabels direct ingeplugd maar ok
dit is volgens mij ook gewoon de Amerikaanse Xbox maarja, maar het is gewoon een blokje dat je erop pleurt..
Ok wouter was al correct, maar het is een euro box. je kan ofwel rechtstreeks die kabels aansluiten of op je scart ingang MAAR denk niet dat je dan de zelfde qualiteit hebt als een echte scart sinds alje dat blokje bekijkt worden er maar 8 pinnen gebruikt en geen 21.
ga naar xbox.com en ga naar de UK site klik daar op Standaard AV en je kan zien dat er een scartblokje bijzit. de Advanced Scart heeft geen verlooptje, maar is alleen maar een scartcable, met in het midden een S-video en Optical out
De advanced scart kabel is inderdaad beter. De kwaliteit ligt ergens tussen s-video en component. Oftewel je hebt ongeveer dezelfde kwaliteit als die amerikanen met hun € 4500 (fl. 10.000) dure hdTV's .
www.spelletjesgarnaal.be is ne Belgische gamesite. En een goeie ook Met een forum (waaronder een xbox sectie waar Wouter massaal sluikreclame maakt voor z'n site )