Nee, niet de Xbox zelf, die is imho al goedkoop genoeg, maar een vertegenwoordiger van MS liet ons zojuist weten dat ook aan de prijzen van de games zelf het een en ander gesleuteld gaat worden. Want als antwoord op de strakkere game prijzen die gehanteerd worden door zowel Sony als Nintendo, zal ook Microsoft een gedifferentieerde prijsstructuur gaan gebruiken voor zijn Xbox games, wat min of meer is te vergelijken met bijvoorbeeld de platinum serie voor de PS2. Vanaf een nog nader te noemen datum worden 3 prijsklassen gehanteerd door MS, waarbij de iets "minder" grote titels een gereduceerd prijskaartje zullen krijgen. Zo zul je voor games als Bloodwake en Fusion Frenzy nog slechts €49.99 moeten neerleggen, Amped en we meenden te horen Rallisport nog slechts €59.99 zullen kosten. De tripple A boys als Halo en DOA3 blijven echter €69.99. Zodra we meer weten over welke spellen er nou precies in welke categorie worden geduwd en (wat belangrijker is) wanneer de prijsverlaging in gaat zul je het hier lezen. To be continued....
voor een echt goede game is €100,- nog niet te duur... voor troep als Bloodwake is zelfs €49,- nog te veel... niet zeuren over prijzen, zorg maar voor meer goede games!
Bij bart smit hebben ze de prijzen al verlaagd: http://www.bartsmit.com (Het gaat hier dan alleen om de "minder goede titels".
klinkt mooi alleen net rsc gaan kopen, nu weet ik niet meer of ik moet gaan wachten voor 10 euro of toch kopen mmmmmmmmmmmmm]:-
dit is heel goed nieuws en eindelijk een doorbraak in de industrie. Nu worden mindere games waarschijnlijk ook meer gekocht. Dit is bijvoorbeeld een uitkomst voor games als Wreckless. Ik heb eigenlijk al jaren gewacht op een dergelijke constructie van lagen van games. Ik ben er echt blij mee dat Xbox hier als eerste mee komt. Nu hopen dat ook de 'real-life' shops zich hieraan gaan houden.
is wel mooi , maybe gaan hierdoor nog meer mensen een xbox kopen. maar voor mij maakt het nie veel uit.. ik heb toch niet zo veel geld, en als ik genoeg geld heb, wil ik toch wel DE echt goeie games kopen...
nee alleen bij de nieuwe games die uitkomen, maar zal me niks verbazen als de oude games ook omlaag gaan. rallisport is hier trouwens nog meer 40 euro
ja, maar games als halo zullen eigenlijk pas over 3 jaar misschien goedkoper worden, want dat is een game, die eigenlijk 90% (denk K) bij z'n xbox zal kopen.
Dit betekent niet dat als je een goedkopere game hebt dat dit een slechtere game is he, tis gewoon voor een slectiever publiek, de grote topgames die voor een breder publiek bestemd zijn en ook populairder zijn zullen de hoge prijs dus logischer wijze behouden maar ik denk dat games, zoals Knock-Out Kings al goedkoper zullen zijn wegens weinig mensen die games zullen kopen, maar door de lager prijs misschien toch een grotere afzet kunnen behalen. greetz, Nitroke
ah koel zo worden idd de ook iets mindere games beter verkocht. de drempel is lager om een game van mindere kwaliteit te kopen natuurlijk. kunnen jullie aan de MS NL crew vragen of er ook verandering komt in het budget van marketing dat aan NL besteed zal worden. of misschien dat hun ervoor kunnen pleiten? - ingame reclames van 1/2 spellen en de mensen weten ook weer wat een xbox ook alweer is en zien wat de xbox voor een power heeft.
ja maar je kan niet ontkennen dat vooral mindere spellen voor 49 euro verkocht worden. zie bloodawake en fuzion, zijn toch wel mindere games als PGR, HALO en DOA3 die voor de volle bak verkocht worden.
Dit is inderdaad goed nieuws. Wordt de drempel lager om de wat mindere spellen te kopen. Ik denk dat de verkopen van de games goed gestimuleerd worden. Ze bespelen op deze manier goed de markt van vraag&aanbod.