Xbox garantie uitbreiding.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Netrab, 14 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In Amerika kunnen Xbox bezitters extra garantie "kopen" die de standaard garantie verlengd. Is dit ook mogelijk in Nederland. Als ik me niet vergis hebben we hier een standaard garantie van 1 jaar. Kan deze worden uitgebreid?

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Bij Dixons, de winkel waar ik werk hebben we die mogelijkheid wel, net zo als bij de meeste van onze produkten. Standaard zit er idd een jaar garantie op, wij bieden de mogelijkheid die garantie uit te breiden naar 3 jaar. Kost voor de Xbox geloof ik 54 euro, dan heb je drie jaar totale fabrieksgarantie. Het kan echter alleen binnen 8 dagen na aankoop.

3. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    Damn,,,,, had er dus toch nog een jaartje bij moeten kopen!|:-

4. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    wat heb je eraan, om je xbox een beetje goed te benutten voor multi functie systeem, dan heb je er al gouw een piep inzitten.

5. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    zal ik je is wat geks vertellen,

Het maakt geen rukdoos uit of je garantie bij je xbox koopt of niet, weet je wat het is, In Nederland is het nu eenmaal vastgesteld, dat consumenten een bepaald verwachtingspatroon van producten mogen hebben.
    Als je product binnen die termijn (van een normaal verwachtingspatroon) )kapot is wordt het 9 van de 10 x vergoed, ja het klinkt gek, maar het is echt waar.

Dus als je box echt kapot is, kan je ze (in het uiterste geval) voor de rechter slepen, die je hoogst waarschijnlijk gelijk zal geven.

Laatst bewerkt: 15 jan 2003
  6. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb ook extra garantie gekocht, voor maar liefst 4 jaar! Kost 52 Euro dacht ik.

P.S, Bij V&D hebben ze daar zowat een uitgebreid systeem voor. :9

7. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Als je Xbox ontploft na de garantieperiode zul je waarschijnlijk geen nieuwe krijgen. Maar als jij een doorsnee probleem hebt, dat hij bijvoorbeeld vaak blijft hangen, dan bel je gewoon met Xbox Customer Care, die sturen een doos op, jij stuurt je box op en hij wordt gefixed. Volgens mij maakt het voor Microsoft weinig uit of je garantie nog geldt, en of er uberhaubt naar gekeken wordt.

8. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    als je xbox ontploft krijg je zo ie zo een nieuwe trust me, en je krijg ook nog wat extra zakgeld van Microsoft;)

9. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Achja.. Ik heb ut voor alle ckerheid.. :)

En mun moeder betaalde.. :+

10. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    is ook handig geef ik toe, bij mn Tv heb ik ook 5 jaar gekocht ofzzo

maar als je echt op je strepen gaat staan.........

11. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    ....dan zit je nog met verzendkosten en dergelijke, die je namelijk WEL moet betalen als je geliefde Xboxje na de garantietermijn kapot gaat. Het enige wat de leverancier wettelijk gezien hoeft te betalen zijn de onderdelen, en dat is meestal het goedkoopste eraf, als je ziet dat alleen verzenden en na laten kijken je meestal al 50 euro kost. Voor dat geld kun je dus beter extra garantie erbij kopen, zodat je iig geen gedoe hebt mocht ie een keer stuk gaan. Want het tweede vervelende van een reparatie buiten garantie is dat JIJ dan degene bent die moet gaan bewijzen dat jij het apparaat netjes hebt gebruikt, terwijl dat anders niet hoeft.

Zo mooi is het allemaal dus niet geregeld wettelijk. Je trekt meestal als consument toch wel aan het kortste eind, wat betekent dat je er veel werk mee hebt en het je hoogstwaarschijnlijk nog veel geld gaat kosten ook.

12. wallage

wallage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kreeg al standaard zonder er iets bij te betalen een garantie van twee jaar :9

13. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    darkwing, je hebt gelijk, het is handiger om er gewoon garantie bij te kopen, maar ik denk als je echt "de weg" weet kom je een heel eind.....

14. Het is vanaf een tijdje geleden zowieso verplicht voor producenten van electronische apparatuur om een garantie van 2 jaar te geven op hun producten. Dit heeft te maken met de algemene europese wetgeving. Dus mocht je nu een nieuwe xbox kopen, dan heb je zowiezo al 2 jaar garantie.

15. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik werk zelf bij de helpdesk van een niet nader te benoemen electronica concern en daar hebben de meeste producten maar 1 jaar garantie. Verder heeft een klant altijd het recht om een defect apparaat binnen 8 dagen na aankoopsdatum bij de dealer te retourneren.

Dus ik vermoed wel dat MS het recht heeft om tegen mijn kapotte Xbox nadat mijn garantie is verlopen "he-laas" te zeggen, tenzij ik dus de reparatie/verzendkosten ophoest. Dan zal er op die reparatie uiteraard ook weer een wat kortere garantie worden gegeven(bv : paar maanden), maar ik zou toch willen weten op welke manier ik op dit moment mijn garantie periode die op de 14de van Maart 2003 afloopt kan verlengen.

16. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    winkeliers en producenten kunnen zeggen wat ze willen, het gaat om de <b>wet</b>

ik weet er trouwens niet genoeg van ook,

Laatst bewerkt: 15 jan 2003
  17. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Daar was eerst idd sprake van, vorig jaar al, maar die wet is nog steeds niet in Nederland doorgevoerd. Voor zover ik weet, hebben de meeste electronische apparaten nog steeds een standaard garantietermijn van 1 jaar.

18. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1

JUIST JA,zo is dat mar net....wat koop je nu als je extra garantie koopt?

HELEMAAL NIETS....VOOR DIE 54 EURO HEB JE WEER EEN GAME..OF CONTROLLER

19. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Neee.... dat probeer ik al de hele tijd uit te leggen, wettelijk is er namelijk helemaal nix geregeld! Jah, dat ie binnen het bepaalde verwachtingspatroon niet kapot mag gaan bla bla bla. zal allemaal best, maar uiteindelijk ben jij als consument toch altijd de zwakste schakel, doordat je zelf de reparatieprocedure moet opstarten (ok, meestal doet de winkelier dat dan nog voor je, maar die rekent daar dan ook weer een bepaalde staffel over), zelf de verzend- en servicekosten moet betalen, terwijl de producent alleen dat ene kapotte schroefje of veertje hoeft te betalen.

Voor die 54 euro bespaar je je gewoon een hoop troubles en een hoop werk.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

20. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Weet je wat mijn visie is...
    Ik dnek dat als je een xbox koopt, en er gebeurt niks mee 1 jaar (zolang ik garantie heb) dan zal er in die 2 jaar daarna ook wel niet iets heel geks mee gebeuren. Ik denk dat de meeste fouten eerder aan het licht zullen komen dan dat je garantie verlopen is.

Ikzelf heb em ook bij de dixons gekocht en daar kon je idd je garantie verlengen maar dat heb ik dus niet gedaan

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina