XBOX Hardware overbouwen naar desktop pc-case???

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Doopie, 26 mrt 2003.

1. Doopie

Doopie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje mbt tot het case modden van mijn XBOX.

Ik wil de hardware van de xbox overbouwen in een iets mooiere case, nu wil ik dat niet in een tower stoppen maar in een desktop pc case zodat het er wat strakker uit ziet.

Het gaat dan om de volgende cases:
    http://scasp.webnow.biz/upload/a0000010/en_US/prd_778.jpg
    http://www.coolermaster.com/case/p630.htm
    http://www.coolermaster.com/case/p610.htm
    http://www.coolermaster.com/case/p620.htm

Nu weet ik dat ik dan een hoop moet gaan hobbyen, maar mijn vraag is of iemand anders dit al eens eerder heeft gedaan en zo ja welke desktop casing.

Ook heb ik een logitech z-680 speakerset waarvan ik het control centre misschien (mits er ruimte is ) in ga bouwen in de casing, maar dan zal ik een grotere desktop case nodig moeten hebben..iemand enig idee wat voor casing er groter is dan bovenstaande casings en geeft het inbouwen van het control-centre meer kans op storing?

Gr33tz,
    d00p13

2. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    zou ik niet doen, word alleen maar lelijk. waarschijnlijk past je moederbord ook niet goed in de kast ivb de schroefgaten.
    je garantie gaat dan ook naar de kloten.

3. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

kweenie, klinkt allemaal wel vaag:confused:

4. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Yep, dat zou je zeker kunnen doen. Zo kun je mooi een Removeble HD bracket erin plaatsen zodat je met andere HD's kan wisselen, de DVD-drive stealth afwerken door hem achter het 5 1/4" frontje te plaatsen. Een mooie HD-VU meter inbouwen. Extra koeling inbouwen (nooit verkeerd). Eventueel meerdere HD's erin plaatsen die je met mooie schakelaartjes kan switchen. Ook zou je 2 controller poorten kunnen splitten en deze aansluiten op de 2 Front USB aansluitingen. Het enigste probleem is idd de "vorm" van het moederbord van de Xbox (dat is zeker geen ATX formfactor). Maarja hier verzin je ook wel wat op. Je zou ook vanalles kunnen doen met afstandsbedieningen. (bijvoorbeeld aan/uit zetten via IR) Of andere (illegale) toepassingen. De mogelijkheden zijn ENORM. Hier heb ik zelf ook al vaker aan gedacht, en ook een beetje uitgewerkt, maar tegenwoordig ben ik wat minder acties op het Xbox gebied ;)

[edit]

- LCDtje plaatsen om temperaturen af te lezen, of om aan te geven welke HD/DVD drive actief is
    - Potmeter (draaiknoppen) toevoegen om ventilator snelheden te regelen.
    - VU meter op de netwerkkaart aansluiten. (zo zie je de activity van het netwerk in 10 LED's weergegeven)
    - Grafisch kleuren LCD inbouwen (om te gamen zonder monitor)
    - etc...

De toepassingen zijn eigenlijk oneindig...
    Nu ik het allemaal type krijg ik weer "MOD" kriebels :p
    Binnenkort maar eens voorzichtigaan kijken....
    [/edit]

Laatst bewerkt: 26 mrt 2003
  5. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    verschillende hd s ?????

hoe ga je dat doen :
    de xbox hd's hebben aparte firmware en dan zou je het xbox os op alle hd's moeten zetten
    die controllers via usb lijkt mij vel werk voor iets nutteloos en een grafisch kleuren lcd ?! yeah right...

die extra koeling lijkt mij wel vet maar ik heb geen verstand van die dingen...

ik zou graag mijn jewel logo vervangen door een ventilator met een roostertje in x-vorm maar dat zie ik niet echt gebeuren...

6. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Als je toch je Xbox uitelkaar haalt kan je die ff op je pc aansluiten, dan kopieer je het xbox dashboard (dashboard.xbc ofzo heet ie) ff naar een geformateerde harde schijf, en je hebt een nieuwe Xbox harde schijf.

Ik dacht dat het zo zou kunnen werken, maar er kunnen ook illegale praktijken aan te pas komen.. Maar daar wil ik het niet over hebben :p

7. Doopie

Doopie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmzz ik heb het enkel maar over overbouwen ..:) en ja tijdens het overbouwen worden er USB poorten aan gesoldeerd enz enz..

Nu vond ik een review van die coolermaster 610-gx1 kast http://www.systemcooling.com/modules.php?name=News&file=article&sid=545

Lijkt mij voldoende ruimte om alles in te proppen en een goede koeling te behouden toch ...

Heeft iemand toevallig de maten van alle xbox v1.1 parts dan kan ik ff een layout gaan maken voor die casing omt ekijken of het past voordat ik hem koop :).. [EDIT] Kastje is maar 265 pleuro :eek: [/EDIT]

8. Phrenetic

Phrenetic Gamer.nl Fanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, is met veel knutselen natuurlijk heel goed mogelijk.
    Je zou een Xbox toch ook in een houten krat kunnen stoppen? Het is maar een behuizing...
    Je zult wel moeten zorgen dat alle originele onderdelen uit de Xbox ook in de nieuwe case terecht komen (buttons, voeding, knoppen, etc etc.)
    Er is overigens een tijd geleden iemand geweest die een big-tower pc had volgebouwd met een Xbox, PS2, Gamecube, Atari 2600 en high-end pc hardware.
    Zie link

9. Doopie

Doopie Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Lijkt me sterk dat die aan/uit knop behouden moet blijven ..die kan ik toch gewoon doorlussen naar de nieuwe powerknop???

En ik wil echt alleen die xbox spullen overbouwen in die kast (en wat modificaties uitvoeren)...

Ik ben u op zoek naar foto's van de printplaat met de controllerporten erop (sysboard heb ik al)enzo om ff te kijken of het uberhaupt wel gaat lukken wat ik wil

10. Phrenetic

Phrenetic Gamer.nl Fanboy

Leuk Bevonden:
    0
    De controllerporten zijn via een eenvoudig stekkertje aan het moederbord bevestigd en zou je, mocht het nodig zijn, kunnen verlengen. Of je de aan/uit knop en eject knop zomaar kunt vervangen weet ik niet zeker.
    De drive en de HD zitten met standaard ide kabels vast en de HD heeft ook een standaard voedingsstekker.
    De DVD drive is een ander verhaal, hier zit een kabel met meerder (8?) aders op, waarschijnlijk om data te kunnen versturen (open en dicht bijvoorbeeld, omdat de knop extern geplaatst is).
    Deze kabel is waarschijnlijk ook wel te verlengen omdat het gewoon een aantal losse draadjes zijn.
    Bij het inbouwen in een PC kast zullen waarschijnlijk de moederbord schroef-punten niet overeen komen, dus zul je deze zelf moeten boren en van een schroefdraad moeten voorzien.
    Het moederbord is zo groot als ongeveer 4/5 van je xbox (aan de rechterkan zit er nog een voedingsblok naast. Dit is niet groter dan een PC moederbord en zal dus in elke normal pc-kast te plaatsen zijn. (Misschien zelfs in kasten voor micro-atx borden)

11. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Verschillende HD's:

Gewoon van die IDE-stekkers kopen die je op een 40 pins IDE kabel kunt knijpen. Hierop sluit je zoveel HD's aan als je wilt en deze switch je door de juiste HD voeding te geven (dus per keer maar 1 HD met spanning).

Controllers via USB:

Zo kun je ook toetsenbord en muis aansluiten op je Xbox (alleen mogelijk met ......)

Grafisch kleuren LCD:

Waarom niet? Is goed te doen. Heb ik zelf ook. Zo kan ik perfect films erop kijken of spellen doen... Zo'n LCD kost toch bijna niets meer. Deze zou je dus voorin (of bovenop de kast) kunnen bouwen zodat je kan spelen zonder TV. (voor op LAN's zeer handig). Dit idee komt van het casemodden. Ik heb ook een grafisch LCD in de voorkant van mijn pc gehad. (nu hangt het vlak boven me'n hoofd in bed).

Alles kan.........

12. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    heb je een plaatje van zo'n sherm?

13. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Atmzo, jij bent echt niet meer normaal! zo mooi, post je nog eens nieuwe plaatjes? ook eens van dat voice ding plz

14. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2003
  15. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap het niet. zn grafisch lcd moet toch ook juist aangestuurt worden. Je plankt toch niet zomaar een lcd ergens op en dan doet i het. Zit die chip die dat ding aanstuurt er al op en hoe duur is he???

16. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Nee, dat grafisch kleuren LCD is gewoon met een compostie ingang (wat de Xbox als uitgang heeft). Je hebt idd wel een controller nodig als je grafische LCD's en ook character LCD's wilt aansturen via de parallele (LPT1) poort op de pc. Het is gewoon een schermpje dat oorspronkelijk voor de PlayStation is gemaakt. Het koste toen 75 euro meen ik... Je kunt er ook TV/DVD/Video op kijken. Zodra ik mijn eigen auto heb komen er 2 van deze in de kopsteunen en een Xbox als MP3/DVD/Divx/(S)VCD speler. Kost een beetje, maar dan heb je ook wat ;)

17. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Wordt het dan ook zo`n corvette zoals in die andere thread??

Maar wat ik niet helemaal snap is het doel van het ombouwen van de xbox case naar een andere, als het nou een hele gave case zou zijn maar die links die er bij staan zijn nou niet echt flitsend, spuit dan gewoon je xbox als je hem liever grijs wil ofzo.
    Of is het misschien vanwege een ruimte gebrek??

18. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Zoals ik al zei in een aantal posts eerder: er zitten toch wel wat voordelen aan... Dat met die extra toepassingen zie ik wel zitten ;)

19. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    ja ok die aanpassingen zijn voor jou handig, omdat jij de man bent die alles kan maar of de thread starten ook zo handig is en het dat ermee van plan is...

Deel Deze Pagina