Xbox / HD kapot..

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Tha_Rix, 29 apr 2004.

1. Tha_Rix

Tha_Rix GM JUNK

Leuk Bevonden:
    1
    Xbox / HD kapot???

Ik wilde mijn xbox casemodden, tot en met de painting en de clear jewel is het goed gegaan.. tot ik de frontledjes wilde veranderen.. ik haal het printplaatje los soldeer er netjes de ledjes op.. geen fouten gemaakt.. ook de de ledjes zaten er goed op (triple checked)..alles weer in elkaar gezet.. niets vergeten d8 ik.. en wilde ik mijn xbox aanzetten.. ok hij ging aan maar de ledjes deden het niet.... ik denk ik check het allemaal nog es.. dus haal hem weer uit elkaar.. ik zette hem aan met allee kabels aangesloten omdat ik wilde kijken of de ledjes misschien heeeeeel zwakjes deden.. had namelijk ledjes met een doorlaatspanning van 3,5 V ipv 3 V) Toen ik het printplaatje vastpakte ging hij al aan.. dat vond ik al vreemd.. en ik hoorde mijn harde schijf tikken... dat vond ik nog vreemder want ik had de case al vaker open gehad terwijl ik speelde.. en dat hoorde ik normaal niet... ik had het nog es nagevraagd aan een vriend, die zei dat die van hem niet tikte... hij starte gewoon op.. toen bleef hij bij het logo steken.. na een halve minuut (is lang als je aan het w88 bent) kwam er op het scherm te staan: Your xbox requires service, please call the xbox service number.. ofzoeits.. ik bouw mijn xbox weer in elkaar (zette hem eerst uit) en zette hem weer aan.. weer dezelfde foutmelding... ik open de dvd-drive.. deedie goed.. hoorde hem ook proberen te lezen/draaien enzo.. maar de harddisk tikte alleen tijdens het opstarten en toen kapte hij ermee... dus het ligt ook niet aan de power.. ik denk dus dat het de harde schijf is... gewoon intern daarin..
    maar ik zou niet weten wat er nu mis is..
    en zijn er mensen die hetzelfde hebben meegemaakt???
    Weet je iets ofzo aub post het hier dan!!
    groeten Rix

Laatst bewerkt: 29 apr 2004
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik vrees dat je jouw xbox vermoord hebt .... dat word een nieuwe kopen :eek:

3. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, heb weinig verstand van die dingen. Maar ik weet wel, dat je nu geen garantie meer heb. Dus je kan em gewoon weggooien. Als je in de buurt woont van Rotterdam kan je em misschien laten repareren. Dit is de link http://www.gsmdokter.nl/reparatie/consoles.html . Dan komt het denk ik wel weer goed. (als de link verwijdert word begrijp ik dat)

4. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Doe je goed Rik _O_ Je moet ff kijken op het casemod thread gedoe, van "wie heeft zijn case al gemod". Die gerjan en EXG Xenon weten er wat meer van die moet je dat even vragen. Is ook niet echt handig om daarmee te klooien. Ik heb em ook gemod met allerlei lichtjes alleen aan solderen waag ik mij niet...

5. Tha_Rix

Tha_Rix GM JUNK

Leuk Bevonden:
    1
    hmz.. niet echt.. ja da had ik al gehoord maar da kost 130 pleuros :{ dus als ik iemand kan vinden die zijn xbox wil verkopen voor rond de 100 euro ben ik beter uit...

6. gerjan

gerjan Guest

Welke code gaf hij aan bij die fout melding? Daaraan kan je zien wat er mis is, maar ik weet het denk ik al. Ergens zit een draadje niet goed aangesloten.

Had ik eerst ook, HD ging: Tik tik, uit, weer aan tik tik, uit etc, na vele malen draadjes te hebben gechecked deed hij het weer.

Vooral die gele draadjes checken, nouja alles eigenlijk.

Succes

7. Tha_Rix

Tha_Rix GM JUNK

Leuk Bevonden:
    1
    07...
    fijn om te horen dat iemand het goed heeft opgelost!! :D

8. Tha_Rix

Tha_Rix GM JUNK

Leuk Bevonden:
    1
    hou het ff ontopic... loze mensen hier.. ik ben hier in diepe rouw om mijne "half dode" witte xbox!

owja ik heb alles gechecked alle kabels die ik ooit los heb gemaakt losgemaakt en weer erin gedaan! heel zorgvuldig.. hij geeft nog steeds dezelfde foutmelding: met 07 in de linkerbovenhoek.. en hij tikt ook nog steeds :confused::confused:

9. bary_nl

bary_nl Longhorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, wat kan ik nog meer zeggen. Je bent gewoon dom als je een xbox van een paar honderd euro zelf uit elkaar gaat zitten halen en ook nog eens gaat mollen. Ik zou zeggen, probeer gewoon een winkel te vinden die het kan repareren. Je hebt geen garantie bij Microsoft meer.

10. Murdock

Murdock Metal Up Your Ass!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Hard tegen aan schoppen, misschien helpt het.

Misschien kan je proberen de oude ledjes terug te zetten en kijken wat hij dan doet. Misschien zijn de ledjes gewoon kapot of weet ik veel niet wat. Hij ziet er trouwens best cool uit.

11. Bun

Bun gallie

Leuk Bevonden:
    1
    omfg, iedereen hier zou gelijk een nieuwe kopen, dan ben je echt knettergek 8)

kijk al je connecties goed na, dat alle draadjes goed erin zitten (zoals gerjan al zegt: die gele 'linksboven' op je mobo gaan er makkelijk uit). Er schijnt ook een jumpertje op te zitten, mss staat die niet goed?

als je het echt niet voor elkaar krijgt zou ik een nieuwe hdd kopen (http://www.gamestore24.de/shop/index.php?cPath=1_6), die zijn iig niet 200 euro :{

12. gerjan

gerjan Guest

Code 7 betekent:

HDD Timeout,

oftewel je mobo(moederboard) ontvangt geen signaal van je hardeschijf, wat weer betekent dat óf je ATA kabel er niet goed in zit op de een of andere manier(heb je de originele of een ata100) of je Harde Schijf krijgt geen stroom/ onvoldoende stroom (wat bij mij zo was).
    Of en dat is minder leuk hijs echt verrot, maar dat kan bijna niet want je hebt er niet mee lopen klooien, of je gesoldeer veroorzaakt een kortsluiting...

ohja die site van bun is te vertrouwen, HD's voor de xbox voor €15!!!

Laatst bewerkt door een moderator: 29 apr 2004
  13. Tha_Rix

Tha_Rix GM JUNK

Leuk Bevonden:
    1
    ik zal alles nog es nachecken.. voor de 100ste keer... maare wat is de ata kabel?? en een jumpertje ofzoeits.. ben niet zo goed in die dingen.. :D (heb het solderen ook laten doen door een vriend.. zag er goed uit..)

14. underhunter

underhunter XBW member 706

Leuk Bevonden:
    0
    Die ata kabel is die dikke, die van je hdd via de dvdspeler naar het mobo gaat.

15. Tha_Rix

Tha_Rix GM JUNK

Leuk Bevonden:
    1
    ahaa thnx.. neej die is goed aangesloten.. heet zoeits niet een IDE-kabel??

Enne voor een nieuwe harddisk heb je toch een modchip nodig?? da wil ik namelijk niet..

owja ik heb de ledjes nog een keer vastgesoldeert en ze doen het nu!! :D mooi blauw!...
    alleen mijn xbox zelf nog niet.. :'-( maarja dat komt nog wel een keer goed!!

Laatst bewerkt: 30 apr 2004
  16. JorkyL

JorkyL Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik zag laatst ergens een duitse site staan waar je alle mogelijke Xbox onderdelen kon kopen. misschien moet je daar een nieuwe schijf bestellen.

17. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Uit ervaring weet ik dat wanneer je harddisk een duidelijk tikkend geluid maakt, deze zeker weten overleden is en niet meer te herstellen is. De Harddisk time-out melding is een tweede bevestiging hiervan. Het tikkende geluid wordt veroorzaakt door de lees/schrijf-koppen die heen en weer slaan. Soms hoor je er ook een schrapend of krassend geluid bij.

De harddisk zal vervangen moeten worden.

18. Tha_Rix

Tha_Rix GM JUNK

Leuk Bevonden:
    1
    ms doet dat wel maar kost dan 130 euro -> volledige reparatie

19. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    kan je beter een nieuwe kopen en de ouwe voor reserve onderdelen bewaren ofzo

20. Tha_Rix

Tha_Rix GM JUNK

Leuk Bevonden:
    1
    kost weer 200 euro.. ik wil het eerst goedkoper proberen.. anders is het helemala kut als je dadelijk een nieuwe voor 200 pleuros hebt gekocht en je fixt (miss wel per ongeluk) die oude..

Laatst bewerkt: 1 mei 2004

Deel Deze Pagina