[XOne] Xbox Kan Meer Dan Je Denkt!!!

Discussie in 'Games' gestart door €xpert, 20 sep 2002.

1. €xpert

€xpert Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om te beginnen wil ik duidelijk maken dat ik bewust dit forum heb gekozen (XBOX general) omdat ik denk dat veel mensen de andere niet lezen.

Ook ben ik me ervan bewust dat veel lezers al bekend zullen zijn met de inhoud van deze thread.. echter veel ook nog niet.

Verwar dit mailtje niet met XBOX Live!.. dit is het namelijk niet.

en dan nu... Met je xbox gamen op Internet op je eigen TV is veeeeeeeeeel makkelijker dan de meeste mensen zich realiseren.

En nee.. dit is geen ombouw verhaal.. gewoon met je onaangepaste XBOX.

Gister was mijn eerste dag op mijn XBOX op Internet.. en het was zo TOF dat ik het graag een hoop mensen ervan bewust wil maken dat het verschrikkelijk eenvoudig is.

Hieronder staan en aantal links met alle informatie die je nodig hebt.

de site waar alles staat is:
    http://www.xbconnect.com

en als je te lui bent om te zoeken:
    http://www.xbconnect.com/setup.htm => staat wat je nodig hebt

http://www.xbconnect.com/download.htm => staat waar je het programma kan downloaden

http://www.xbconnect.com/faq.htm => staat stappenplan (heel eenvoudig!)

Uiteraard zijn al lezers van xboxworld bekend met dit verhaal deze zijn te vinden op het forum XBOXLive en Lan=>
    http://archief.xboxworld.nl/forum/forumdisplay.php?forumid=4

Mocht je je afvragen hoe het werkt.. het komt hier op neer:
    Je xbox denkt dat ie gelant word met een andere xbox.. en dat wordt ie ook alleen dan via internet.

Naast xboxconnect is er ook een andere programma, te weten gamespy.. ik heb echter alleen ervaring met xboxconnect vandaar dat ik deze uitleg. beide programmatjes kunnen niet tegelijker tijd geinstalleerd worden omdat ze dan in conflict raken.

Wellicht kom ik jullie morgen tegen op internet... in elk geval veel plezier.. en als er nog vragen zijn, of als ik iets vergeten ben post het dan.
    Wil je een nieuwe thread openen over dit onderwerp, doe dat dan in het forum XBOX Live en LAN gaming.

Ik zelf heb kabel ..met een 56 k modempje zal het niet gaan (denk).. te weinig up stream

2. ElPresidente

ElPresidente Undercover Mod

Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik Zo'n kabel weghalen?

€lp

3. ElPresidente

Leuk Bevonden:
    0
    En ja ik ben dom

waar moet ik in vredesnaam die kabel inpluggen?

Bij de PC dan?

BTW: i kdoe het dan wel via Gamespy omdat daar een hele beschrijving bij staat in de nieuwe Xbxmagazine..

€lp

4. €xpert

€xpert Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon ff plaatje bekijken en onderstaande tekst lezen (bij de aangegeven link)

http://www.xbconnect.com/setup.htm staat precies waar je de kabel moet inpluggen.

In mijn geval (met een hub)=>

kabel van modem die naar pc gaat, haal ik uit de pc en doe ik in de uplink poort van de hub.

Vervolgens koop je 2 kabeltjes, te weten RJ-45 kabel (verkrijgbaar bij elke pc handelaar, dixons, kpn etc) 1 kabel gaat in poort 1 van je hub en vervolgens naar je pc (waar voorheen de kabel zat die van je modem afkwam) en een kabel gaat achter in je xbox en vervolgens naar je hub in poort 2.

xboxconnect dowloaden en klaar is kees a.k.a. €lp.

maar je kan bijvoorbeeld ook zonder hub doen, dan heb je alleen 2 netwerkaarten nodig op je pc.. dan gaat die rechtsreeks van je pc naar je xbox (zie http://www.xbconnect.com/setup.htm )

5. ElPresidente

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik daarmee ook Gamespy Downen IpV XboxConnect.?

€lp

6. ElPresidente

Leuk Bevonden:
    0
    We hebben geen Ports meer over :|

€lp

7. €xpert

€xpert Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dan kan je 2 dingen doen..

of een hub kopen met meer poorts..als je nu een 5 poorts hub heb, koop je bijvoorbeeld een 8 poorts hub.

of als je met je xbox op internet gaat , haal je gedurende die tijd iets anders (een pc) uit de hub en die doe je weer terug als je klaar bent.

8. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik wil niet zeuren maar dit is dus wél een thread dit in Xbox Live/LAN gaming hoort.
    In dat forum zijn ook al ziljoenen threads waar exact dit wordt uitgelegd, dus ik vind dit echt een zwaar nutteloze thread, sorrie.

No offense. :{

9. €xpert

€xpert Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vroeger las ik zelf de andere forums ook niet, ik d8 dat ik niemand had om te lannen

Om te beginnen wil ik duidelijk maken dat ik bewust dit forum heb gekozen (XBOX general) omdat ik denk dat veel mensen de andere niet lezen

Hopelijk begrijpen andere mensen deze eerste zin wel.

en daarom gebruikte ik ook:
    Uiteraard zijn al lezers van xboxworld bekend met dit verhaal deze zijn te vinden op het forum XBOXLive en Lan=>
    http://archief.xboxworld.nl/forum/forum...y.php?forumid=4

en:
    Wil je een nieuwe thread openen over dit onderwerp, doe dat dan in het forum XBOX Live en LAN gaming.

Maargoed in elk geval bedankt voor je mening
    ps word = wordt.. in mijn eerder geplaatste tekst :)

10. wallage

wallage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb via gamespy en via xboxconnect geprobeerd maar hij lagd dan als de piete werkte bij mij niet erg goed heb wel kabel modem dus zou snel genoeg meoten zijn. hopelijk gaat xbox live wel goed.

11. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    Oude troep, dit............ :{ De meeste mensen hier op t forum weten dit allang.....is zelfs een speciale on-line room hier op xboxworld.....

Bovendien wordt ie vanzelf wel in het juiste deel van het forum gegooid }:]

Laatst bewerkt: 20 sep 2002
  12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Re: vroeger las ik zelf de andere forums ook niet, ik d8 dat ik niemand had om te lannen

Als je WEET dat je het verkeerd plaatst? WAAROM DOE JE HET DAN? Goddamnit zeg. Dit hoort gewoon in het online / live / LAN forum. Je gebruikt een dom excuus.

> Xbox LIVE/LAN forum.

13. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    heb het gister avond met me zwager samen geprobeert, maar het lukt echt niet! grr...

kabel zit goed, want ik kan system link doen, maar dat verrekte xbconnect vind me xbox niet :mad:

en ze staan nog wel zo dicht bij elkaar! ;)

14. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Heb je ADSL ????????

15. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
  16. Flamingo

Leuk Bevonden:
    1
    Dan heb ik helaas slecht nieuws voor je. Xboxconnenct werkt niet met ADSL, ik heb hetzelfde probleem iets met VPN adapter ofzo. Daar moet Xboxconnect eerst nog een oplossing voor vinden.

Maar GAMESPY werkt weer wel, wij zijn de hele week al bezig geweest om Gamespy aan te sluiten maar gisteravond deed hij het toch eindelijk. Je hebt daarvoor nodig;

* Een HuB of SWITCH 10/100 mbps met een UPLINK (wij hebben een SWITCH).
    * Gebruik geen Crossovercable dus een gewone doorlinkkabel.
    * Gamespy en Gamespy tunnel.

Aansluiten;

Vanaf de modem ga je met een kabel naar de UPLINK van je SWITCH. De xbox naar poort 1, de Netwerkkaart in poort 2. De rest je gezonde verstand gebruiken met installeren.

Mocht het allemaal nog niet werken mijn msn adres is; berrybouwhuis@dolfijn.nl Dan kunnen we een keer tegen elkaar spelen!!!!!!

Wij hebben als naam op Gamespy "Eagle"

En nu ga ik mijn SWITCH ruilen ik had gisteren een verkeerde gekocht zonder UPLINK, maar mijn kameraad (SLAYER) had wel goede vandaar dat we wel konden spelen.

Laatst bewerkt: 21 sep 2002
  17. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een cross kabel van je modem naar je HUB of Switch legt, heb je geen uplink poort nodig.

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Tip : Staar niet te lang naar Flamingo's avatar :D Werd er net helemaal gek van.

19. Flamingo

Leuk Bevonden:
    1
    Oh bedankt, dat had ik nog niet geprobeerd.

20. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik gebruik 2 netwerk kaarten, 1 voor ADSL, en 1 dus voor naar me xbox, of andere PC om inet te delen, dat kan toch ook..

Deel Deze Pagina