Xbox kan spel niet lezen??????

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DaNnAi, 25 jun 2002.

1. DaNnAi

DaNnAi WhO's Ya DaDDy ?!?!

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Nog ff een vraagje, ik krijg de laatste tijd steeds meer de melding dat me xbox een spel niet kan laden, na open en dicht van de drive te doen gaat hij wel perfect.

Kan dit komen omdat ik mijn spel in me drive laat zitten als hij uitstaat, of niet???

Ik zal nog eens ff kijken welke drive ik heb, misschien is dat het wel.

Wat waren de eigenschappen van de xbox ook al weer met die verkeerde drive erin???

Dannai

2. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan de disc er gewoon in laten zitten..
    Gebeurt het bij meerdere games????

Zitten er krassen op de games???
    Staat je Xbox op een open plek, waar die genoeg luchttoevoer heeft..

Dus niet dat ie net in een kast past, wordt de Xbox te warm, en dat is niet goed..

3. DaNnAi

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hij staat gewoon helemaal los van mijn kast, maar het gebeurd voornamelijk met RSC.

Ik zal die disks eens ff onder de loop nemen

4. DaNnAi

Leuk Bevonden:
    0
    kut zooi, er zitten van die kleine krasjes aan de zijkant.

5. CyberPunk

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is nog geen eens zo hinderlijk,,,'
    Heb je waarschijnlijk de beruchte dvd speler die krasjes geeft...

Gebeurt het ook weleens met andere games???

En heb je pal60 aan of uit staan???

6. DaNnAi

Leuk Bevonden:
    0
    Uit want aan ondersteunt me tv volgens mij niet.

Maar er zitten allemaal van die kleine haarscheurtjes in mijn cd, en hij zegt het steeds vaker ( dat hij hem niet kan lezen ).

Hoe gaat dat precies met vervangen?? Terug sturen naar MS ofzo of moet je bij je eigen winkel zijn.

Dannai

7. CyberPunk

Leuk Bevonden:
    0
    Hoelang heb je hem al??

Als je hem net een paar dagen hebt, dan kan je hem omruilen bij de winkel...
    Anders contact opnemen met MS, en je Xbox voor reperatie opsturen...

Gaat ie naar Duitsland.. Nadat je een Doos krijgt thuis gestuurd..
    Waar de Xbox in moet...
    Je bent hem zo ongeveer een week kwijt, dus dat valt wel mee.,..
    Blijft zwaar!!

Je krijgt wel een Cd Box ofzo en een cap en een sticker cadeau..
    Of zoiets..

8. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou hem laten maken als ik jou was, waarom? Ik heb dat ook gehad en na een paar dagen las hij helemaal geen spellen meer, dus opsturen. Wees niet teleurgesteld want ik had hem met 3 dagen alweer terug

zie Cyberpunk hierboven: JAAAA Je krijgt een wintermuts, een cd hoes voor 14 cds ofzo en een sticker!!!! Das egt wel tof!!!!!!!

Laatst bewerkt: 25 jun 2002
  9. DaNnAi

Leuk Bevonden:
    0
    Zal ik morgen maar eens gaan bellen.

thx in ieder geval

PS hoe kan je nou precies zien of je die verkeerde dvd-drive hebt???

10. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    De mijne was dus ook weggegaan voor reparatie (maand terug) en toen die terug was (DVD speler vervangen) was er het volgende:

1. Los schroefje in de xbox (hoorde je met heen en weer bewegen rollen door het apparaat).
    2. DVD speler maakt krassen aan buitenzijde DVD's

Hulde aan Microsoft ! (maar niet heus :mad: )

Omdat ik het apparaat niet weer terug wilde sturen heb ik met een oude cd zitten testen. In de lade gelegd, en met de hand een klein beetje heen en weer draaien. Toen kon ik zien waar precies de krassen werden gemaakt en dus waar in de cd lade. Hierna heb ik met wat licht schuurwerk de plekjes in de lade behandeld en voor zover ik nu zie maakt hij geen krajes meer op de DVD's. Don't try this at home zou ik zeggen, maar bij mij werkte het. En dat van dat schroefje...., als het vooralsnog geen kortsluiting maakt laat ik het zitten.

11. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De meeste reparatie verhalen zijn beter, in ieder geval de krassen zijn cosmetisch dus dat hoort niet uit te maken. Ik zou hem gewoon even op laten halen, want dan weet je in ieder geval dat je garantie in orde blijft.

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    of je dvd is vies en moet je hem ffies schoonvegen

13. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    je moet idd geen pindakaas op je dvd's smeren want dan werkt ie niet meer ]:-

nee serieus als schoonvegen niet werkt neem dan even contact op met de xbox helpdesk via het 0800 nr.

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    dat lijkt me niet slim,
    dat was ook vroeger met die GAMEBOY(/snes/nes) cartdingen
    iedereen zat er gewoon in te blazen terwijl die dingen kunnen niet tegen vocht . lijkt me ook niet slim bij de xbox

15. cyberraiser

cyberraiser Livet är bra!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi DaNnai!

Ik heb PRECIES hetzelfde probleem! Ik heb hem vorige week naar MS teruggestuurd en eergisteren teruggekregen....en wat denk je?

Inderdaad: ZE HEBBEN NIETS GEDAAN!!! Ze konden met hun diagnostische tools niets vinden. Ik mijn favoriete test gedaan: Fifa erin, Engeland vs Zweden en maar laden..... Mooi de mist in dus! Blijft ie weer hangen, waar ie altijd hangt!!!

Voor de zekerheid een crosstest met mijn broer gedaan: die speelt nu Abe - die gaat bij mij steeds hangen als ie het volgende level gaat laden. En wat denk je? Inderdaad: bij mijn broer GEEN probleem!!!!

Ik heb vanmorgen MS gebeld en ze komen haar nu halen voor de tweede keer. Deze keer hebben ze gelukkig in de omschrijving gezet dat ze moeten SPELEN om te vinden wat er fout gaat!!

Overigens: de goodies zijn leuk hoor!! Een ijsmuts - en ja het is nog geen winter, maar hier in Zweden is het toch al wel wat frisser!!!. De CD-houder is errug leuk!! Die sticker vind ik minder.

Al met al: bel de helpdesk, stuur dat ding op en vertel dat ze moeten SPELEN en niet de diagnostische tools gebruiken. Als je wilt, mail me ff dan kunnen we wat gegevens uitwisselen, zodat MS begrijpt dat er MEER XBOXEN met dat probleem zijn!!!

Succes!

-------------------------------------------------
    * 2 controllers - één van de Reward pack: het is MIJN XBOX, dus mijn vriendin blijft er van af!!!! Nog iemand geinteresseerd in een controller?
    * 4 games:
    1 Halo (natuurlijk).
    2 Rallisport Challenge (toch GEEN Colin McRae, dus ik kijk uit naar Colin .
    3 Abe's World (gaaf zo'n odyssee! Ik vraag me af wat Homeros er van gevonden zou hebben).
    4 Fifa
    5 Deadly Skies (ERRUG goed, maar het DD geluid had wel VEEL beter geimplementeerd kunnen worden!!!!)

Wishlist
    1 Colin McRae 3.0
    2 Battlefield 1942
    3 XIII
    4 Pacman World 2
    5 Sonic

16. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    ik had dit probleem met de Azurik cd ik heb hem toen terug gebracht naar de winkel ik heb toen een nieuwe meegekregen en die deed het ook niet toen maar ISS2 gekozen en die deed het wel normaal net zoals al mijn andere spellen.

17. DaNnAi

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb vanochtend ff gebelt, kreeg een hele aardige dame aan de lijn.

En ze sturen me een doos op zodat ik me box kan laten repareren, ze heeft er duidelijk ingeschreven dat mijn xbox 4 van de 5 keer een spel niet kan lezen. Dus hopen dat ze er wat aan doen.

Dannai

PS: Ik krijg over 4 uurtjes me rewardpack :D ( alleen klote dat ik maar 1 dag kan spelen :mad: )

18. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    mijn xbox blijft telkens hangen bij het spel crash ik krijg nu om de 2 a 3 level' s een groen scherm dat de xbox een interne fout heeft en de eject knop gaat rood kniperen heeft iemand anders dat ook met crash of is me xbox gesloopt????

19. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als de eject-knop rood wordt betekent dat dat de koeling onvoldoende is, en dat hij dus oververhit raakt!

20. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Inderdaad. Blijkt maar weer eens hoe populair handleidingen zijn om te lezen.

0,0

Zet dat ding es ergens waar 'ie voldoende ruimte heeft.

Deel Deze Pagina