1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

xbox-LE beschadigd bij aankoop

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door XaeroFuN, 22 mei 2003.

  1. XaeroFuN

    XaeroFuN Sex: No thank u

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb 3 dagen geleden een xbox Limited Edtion gekocht bij Dixons (te Almelo).
    Toen ik thuis kwam en hem uit de verpakking haalde,
    zag ik direct al dat het 'xbox-jewel' (dat zwarte ronde logo bovenop, waar xbox in staat weet je wel (op normale xboxen is ie groen btw..)) beschadigd was..
    Aan de achterkant is er iets weg, aan de rand zegmaar..
    hier staan wat foto's ervan op.

    Oke, nu is dit misschien wel een beetje zielig van mij om hierover te gaan klagen,
    maar ik heb die limited edition juist gehaald omdat hij zeldzaam was!, want heb namelijk al een normale xbox..
    En jah, dan is het niet leuk als hij dan al iets beschadigd is als je hem uit de doos haalt.
    Ik bedoel, je moet er zóveel geld voor ophoesten, dat is dan toch niet eerlijk?

    Dus ik ben teruggegaan naar die winkel, en gevraagd of ik hem mocht ruilen...
    Hieronder staat het gesprek wat ik had met die mensen van Dixons;

    ***************
    ik; Ja ik wil deze xbox graag ruilen want hij was al beschadigd toen ik em uit de verpakking haalde..
    verkoper; laat es zien dan,
    **ik liet het zien**
    ik; had em juist gehaald omdat 't een collectors-item is, heb zelf al 'n normale xbox..
    verkoper; ja maar dat is in de fabriek gebeurd..
    ik; ja..
    verkoper; en dat is gewoon omdat hij zegmaar word gemaakt in een mal, en hij op een punt los word gemaakt van de rest van dat plastic.
    ik; ja maar wie zegt dat dat zo gebeurd..
    verkoper; ja blablabla (hij lulde erom heen en probeerde technish te lullen), elke xbox heeft dat wel
    ik; ohja? dus ook die daar? (ik wees naar een xbox die bij hun in de vitrine stond)
    verkoper; ja, k'zal et je laten zien.
    **we liepen er heen, en hij maakte de glazen deur open)**
    verkoper; kijk, deze heeft dat ook, zie je dat witte streepje daar achter?
    **vroeg of ik mocht voelen of ik een inkeping zou voelen, en dat mocht**
    ik; ja maar hier voel\zie ik dat helemaal niet..
    verkoper; ja maar zie je dat dan niet?
    ik; ja ok, maar dit is maar een heel klein streepje, bij mij is er gewoon een stuk van dat rondje af.
    verkoper; ja nee ja maar blablbla (weet ik veel wat ie meer zei), elke xbox heeft dat wel.
    ik; maar dat kan toch niet dat elke xbox dat dan heeft??
    verkoper; het ligt gewoon aan de fabrikant
    ik; dus ik krijg mijn geld niet terug?
    verkoper; thehe, nee
    **dat thehe zei hij echt op zo'n manier van; pff wat denk je wel niet, ik kon 'm wel schieten!**
    ik; dus ik kan geen geld terug krijgen?
    verkoper; nee, geld terug geld alleen maar voor beschadigingen.
    ik; maar deze is toch beschadigd?
    verkoper; nee maar dat is altyd zo..
    **naja einde discussie, ik kon dus m'n xbox weer inpakken en wegwezen..**
    ***************

    Dit kan toch niet?!|:-
    ik geloof écht niet dat elke xbox een beschadiging heeft aan die jewel..
    of heeft iedereen dat wel?:{
    Mijn zwarte xbox heeft aan die jewel aan de voorkant wel iets bobbeligs,
    heel klein, maar dat is echt zowat alleen maar te voelen..
    Die groene van mij heeft gewoon echt een een stuk eruit, ook al zie je op de foto's zowat nix,
    was erg moeilijk de schade goed in beeld te brengen, maargoed..

    jullie reacties?? wat moet ik doen? vind dit wel lelijk hoor zo,
    moet ik teruggaan en zeggen dat ik anders de consumentenbond inschakel ofzo?
    (want via hun kun je namelijk hulp\advies krijgen en zien of je in je recht staat als je je geld terug wilt).
    Misschien vinden jullie dit wel heel erg kinderachtig, om je hier druk over te maken, maargoed, ik heb em juist gehaald omdat 't een LE is, en mooi, etc etc..
     
  2. err0r

    err0r Active Member

    Berichten:
    1.779
    Leuk Bevonden:
    0
    bel xbox.com/nl telefoonnummer en alles wordt zo snel mogelijk afgehandeld, mensen hebben bij hun zeer goede ervaringen, dus ik zou dixons in de fik steken en naar ms bellen. (oke dat van dixons is beetje te maar goed, /me doesn't like dixons)
     
  3. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Je moet geen vragen stellen, je moet eisen stellen. Sim-pel. Het is de winkel die jou dat spul verkoopt en de winkel die evt brakke spullen moet ruilen.
     
  4. err0r

    err0r Active Member

    Berichten:
    1.779
    Leuk Bevonden:
    0
    en die gast werkt waarschijnlijk ook niet daar elke dag, misschien anders eens op een andere dag naartoe gaan?
     
  5. XaeroFuN

    XaeroFuN Sex: No thank u

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm das ook wel 'n goeie jah:)..
    en euh, ik heb echt meer slechte ervaringen met dixons..
    echt, die lui zijn zo dom he die daar werken,
    als ze iets niet cker weten, dan verzinnen ze zomaar wat,
    kan je zat voorbeelde geven.. maargoed
     
  6. XaeroFuN

    XaeroFuN Sex: No thank u

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    jah maar ze kennen me wel, kom er wel eens dus..
    en ze waren met z'n 3en, en die 3 lui werken regelmatig dus..
    en er was ook zo'n oude kerel bij, volgens mij werkt hij er elke dag..
     
  7. nielzo

    nielzo Guest

    Maar dit kan je dan toch ook als een argument gebruiken en dan aan die gast laten zien?
     
  8. XaeroFuN

    XaeroFuN Sex: No thank u

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    ja heb hem zelfs dat laten zien..
    maargoed, hij zei dus dat dat wel redelijk standaard is (althans, daar kwam 't erop neer)..
     
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Je hebt als klant alleen te maken met de winkel die het je verkoopt, dus als de winkel jou iets verkoopt dat niet deugt (OOK AL IS HET IN DE FABRIEK GEBEURT!) het is HUN taak om jou te helpen, en als jouw xbox is beschadigt, heb je recht dat je aankoop vergoedt of geruild kan worden.
    Jy bent duidelijk niet tevreden met de beschadigde xbox (DUH!) en als winkel kunnen ze het heel makkelijk oplossen door jou gewoon een nieuwe onbeschadigde te geven. Beschuldig ze ervan dat ze je gewoon een gebruikte/2de hands xbox hevbben verkocht ofzo, aangezien ie dus al beschadigt was.

    Gewoon terug gaan naar de winkel, en EISEN dat ze je een nieuwe meegeven of je geld terug. Als ze dit weigeren, aangifte doen (politie en/of consumentenbond).
     
  10. Fusion

    Fusion Someone unfreeze me!

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste : Nee, het is helemaal niet kinderachtig om hier over te klagen, het is geen pakje kauwgom van 90 cent dat je koopt en als je iets koopt mag je verwachten HELE spullen te krijgen..
    Tsss, belachelijk toch gewoon!

    Als de donder terug naar de winkel, blijf wel gewoon netjes, maar laat je niet afpoeieren met zulke onzin verhalen!
    Die vent is echt niet goed bij zijn hoofd, wat een lulverhaal zeg.
    Je gaat gewoon terug, met de bon uiteraard en zegt vriendelijk :
    Ik heb hier *insert dag* de LE box gekocht, hij kwam beschadigd uit de doos. ik wil een nieuwe of mijn geld terug.
    Met minder geen genoegen nemen hoor!
    Als vriendelijk niet werkt, eis je een nieuwe of je geld terug, maar wel netjes blijven
    Krijg je inderdaad een nieuwe, check dan ter plaatse of deze ook niet beschadigd is, anders ben je weer de lul en kan je weer terug.
    Als je zelf niet zo goed uit je woorden kan komen of niet zo goed durft, neem dan iemand mee die wel goed kan lullen.. Kan jouw het schelen, je kent die gasten toch niet
    Kom om hee, je betaalt toch zeker niet voor beschadigde waar, nu niet en nooit niet. Laat je niet weer weg sturen!

    Toen ik Halo kocht zag ik buiten dat het doosje kapot was, er was een groot stuk af. Ik ben terug gegaan en zei : Kan ik een nieuw doosje krijgen, deze is kapot. De verkoper keek me aan met een blik van : Stel je niet aan..JA HALLO! Ik betaal er goed geld voor, ik ben zelf een nieuw doosje gaan pakken..
    Achteraf heb ik spijt dat ik niet wat meer gezegd heb, is toch belachelijk gewoon..nah ja, zet em op, go get em, je hebt recht op een gave Xbox LE.. Succes!
     
  11. err0r

    err0r Active Member

    Berichten:
    1.779
    Leuk Bevonden:
    0
    nog een oplossing: naar een andere dixons gaan.
     
  12. XaeroFuN

    XaeroFuN Sex: No thank u

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    ja je hebt gelijk Yi-Long,
    maar wat dan als ze (zoals ze al eerder deden) zeggen van euh; ja dat heeft elke xbox wel..
    ik bedoel, dat is toch niet zo??
     
  13. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Dit is inderdaad een lastig probleem. Als je iets koopt, dan wil je natuurlijk altijd dat het splinter nieuw is en dat er geen krasjes op zitten. Aangezien jij een Limited edition xbox heb gekocht begrijp ik jouw verhaal 100 %. (ik vind het persoonlijk ook buitengewoon betreurenswaardig als er op mijn nieuw aangekochte xbox spel een kras op de cd zit).

    Hoe kun je dit oplossen?

    1) Stuur een brief aan de consumenten service van Dixons en leg jouw probleem uit. En voeg het gesprek met de dixons medewerker toe.

    2) Ga op een dag weer naar de Dixons (zonder je xbox) en kijk of er iemand anders is, en vraag het aan hem/haar.

    :cool: Schrijf een brief/e-m@il aam de consumenten bond en leg jouw probleem uit

    4) Bel de xbox customer care, en leg daar je probleem uit..

    Voor de rest weet ik niet echt veel oplossingen, maar ik wens je in iedergeval veel succes :D

    Met vriendelijke groeten,

    Francis

    Gamertag = Francis9
     
  14. Markos

    Markos XBW member

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    je moet gewoon een andere xbox krijgen hoor, daar heb je recht op als ie beschadigd is en dat is ie op de foto's. Dus ze zijn het verplicht om hem te vervangen. Geld terug weet ik niet zeker..
     
  15. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Ga eens langs een andere Dixons en probeer het daar. Ik zou het niet pikken met zo een bout verhaal dat het van de fabriek komt. En als dat idd van de fabrik komt is het ook niet best en zou ik een nieuwe willen.

    Gewoon EISEN die hap.


    ps. Echt wrede gamertag heb je hahaha moest echt lachu toen ik je oplive zag een keer.
     
  16. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Helemaal mee eens!

    Zelf heb ik dit ook meegemaakt met Dixons (alleen dan met camera). De verkopers daar gaven aan dat de garantie via de fabrikant liep!! Hmm....wel erg slecht!
     
  17. XaeroFuN

    XaeroFuN Sex: No thank u

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    zou dit wel kunnen dan? want op de bon staat denk ik wel dat ie bij de dixons is gekocht in Almelo..

    En Fusion, ja ik denk dat ik wel iemand anders meeneem..
    ben zelf erg goed in mensen uitlullen enzow,
    maar niet echt tegen verkopers:confused::)..


    ff offtopic sorry;

    haha, ja vind je?:D
    ja kan wel, jou naam komt me ook wel vaag bekend voor,
    motogp-demo neem ik aan?
    en ach ja, heb zelfs een website:9, dus echt van die naam kom ik niet af, alleen jmmr dat ik hier me naam nie kan verandere maja:)


    Hee maar nog éen ding he' mensen..
    euh.. niemand heeft toch verder zijn xbox ook zo gekregen he?!?!
    ik bedoel, die dude had toch geen gelijk ofwel, met dat euh; ja elke xbox heeft dat wel..?
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2003
  18. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    je moet gewoon zeggen dat als je zo'n dure aankoop doet bij een dixons winkel je wel mag verwachten dat het niet beschadigt of kapot is en dat als dat het geval is je toch zeker wel zou moeten kunnen verwachten dat je dan een zonder problemen een nieuw krijgt.
     
  19. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Nope! Mijn xbox was schadeloos, dus die gast kletst gewoon uit z'n nek!

    Veel suc6!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2003
  20. XaeroFuN

    XaeroFuN Sex: No thank u

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    ohjja, duss dat van dat wat die dude zei is gwoon onzin?
    kunnen meer mensen dit PLZ bevestigen?
    (niet dat ik je nie geloof hoor "XBOXLIVE!", maar ik wil gwoon overtuigd worden:)
     

Deel Deze Pagina