XboX lens reinigen..

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door GhanZ, 30 jun 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GhanZ

    GhanZ Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen hoe ik de lens van mijn xbox schoon krijg?
    Ik heb al een paar keer een cd lensreiniger gebruikt maar dat had geen merkbaar effect, sommige games blijven nog steeds hangen terwijl ze krasvrij zijn..

    Het liefst maak ik hem niet open en helaas zit de garantie er niet meer op dus ff opsturen wordt me te gek.

    heeft iemand nog een goede tip??

    GhanZ

    btw. ik heb de overige threads gelezen maar werd weinig wijzer...
     
  2. Dutch Raven

    Dutch Raven XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    1
    Het staat bekend dat de lazer van de XBOX na 1,5 a 2 jaar problemen geeft :mad:

    Ikzelf heb dit probleem ook gehad, maar ben zo slim geweest direct XBOX-Nederland te bellen, toen de problemen nog minimaal waren. Dat was 2 maand voor mijn garantieverloop.

    Als ik jou was zou ik gewoon een nieuwe halen (scheelt niet veel qua prijs vergleken bij repareren)
    Dit zegt overigens niet dat de XBOX een slechte console is! Neem nou PS2, die is na 2 jaar helemaal af bleek uit verscheidene tests.

    _0/
     
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Toch zou ik even contact opnemen met de Xbox Service Lijn. (0800 023 3894)
    Eigenlijk is het geen uitzondering dat er nog wat gemaakt word, zonder extra kosten, na de garantie periode.

    Nee heb je, ja kun je krijgen toch?
     
  4. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    IK ben ook wel geintereseerd in een werkende manier om die lens schoon te maken. Mijne is ook bijn antiek, maar ik weiger al mijn savegames op te geven, vooral Steel Battalion.

    Oprah Maaaaaaaaan!
     
  5. Peter XHG

    Peter XHG Heavy Gamer

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Een memorycard brengt misschien uitkomst voor je savegames! O-)
     
  6. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Nope, Steel Battalion en enkele andere zijn niet op te slaan op een memory card.
     
  7. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Slecht dat consoles van nu zo snel kapot gaan. Vroeger gingen consoles echt nooit stuk. Ze gebruikten toen wel geen optische technieken maar dat zou eigenlijk niet uit mogen maken.
     
  8. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Precies, mijn SNES is z.g.a.n. :p
     
  9. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Valt volgens mij wel mee hoe snel de consoles van nu kapot gaan. Die van mij gaat al 2,5 jaar mee zonder problemen! _O_ *afkloppen* Het is vaak ook zo dat je alleen de mensen hoort die problemen met de xbox hebben. Waarom zou je ook een topic openen om te melden dat je xbox goed werkt?! :+
     
  10. Vengo

    Vengo Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    :confused: Misschien ziet er stof op de lens?...

    En anders moet je xbox service lijn bellen, dus... Ik weet het eigenlijk niet. |:-
     
  11. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    ik zou idd even bellen en misschien repareren ze je Xbox nog gratis.....dat is vaker gebeurd. Mijn Xbox is ook net gerepareerd....uiteraard problemen gehad met de drive....is vervangen en al mijn savegames zaten er nog op. Dus daarvoor hoef je het niet te laten.
    @alexvkan: Mijn sega megadrive was na 1,5 jaar kapot en mijn snes ging ook na een jaar of twee naar de grote nintendo-hemel.....en ik kan je vertellen dat de service van hun een stuk slechter was dan MS. Dus ik denk dat het vooral een geval van mazzel is en ik heb vaak pech met elektronische apparatuur...zal wel aan mijn aura liggen ofzo.
     
  12. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik kies ook echt altijd de verkeerde doos met elektronica. Zo zat er een krasje op de lens van mijn digitale camera. Mijn GSM had een gare speaker en mijn TV zoemde in eerste instantie., Gelukkig alles kunnen ruilen maar wel vreemd dat die foute producten mij moeten hebben. :'-(

    Gelukkig heeft MS inderdaad een goede service die ook na de 2-jaar garantie periode vaak een oogje dicht knijpt. _O_ Dat is bij andere fabrikanten wel anders.
    Maar eigenlijk is het toch te gek voor woorden dat een heleboel mensen last hebben van het lens probleem na een periode van al 2 jaar. Lijkt mij nogal een belasting voor hun repair center. Missschien een idee voor MS om een eigen clean set op de markt te brengen net zoals die DVD speler clean sets.
     
  13. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    lens reinigen

    Je moet een dvd-lensreiniger gebruiken. mijn xbox happerde ook, maar na het gebruiken van van de dvd-lensreiniger niets meer. werkt trouwens ook voor de ps2.
     
  14. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb mijn xbox nu ook al 2 jaar nog geen problemen mee maar ik zou mijn savegames ook niet kwijt willen
     
  15. Thomas

    Thomas Active Member

    Berichten:
    613
    Leuk Bevonden:
    1
    Oh shit. Als je Xbox na ongeveer 2 jaar ermee ophoudt heb ik echt een groot probleem. Ik heb mijn Xbox sinds 10 november 2002. Dus 2 jaar later ermee stoppen, das midden in Halo 2. :eek:
     
  16. Ak-47(P)

    Ak-47(P) I love myself

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    8
    Hahahaha! Maar hij houdt er niet mee op. Hij begint langzaam te verminderen. Geen zorgen om te maken dus.
     
  17. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb de Xbox vanaf de eerste dag dat hij verkrijgbaar was in Nederland. (over antiek gesproken). Toendertijd voor 479 euro |:- . Zolang heb ik hem en nog steeds geen problemen gehad. Wel had ik 2 memoryunits bij gehaald. In ieder geval de dvd-lensreiniger heeft bij mij geholpen.
     
  18. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox loopt ook regelmatig vast, bij verschillende spellen maar mijn garantie is al verlopen dus heb ik pech, als het maar niet erger word dan dat het is vind ik alles best, ik w8 wel op xbox2 die hoop ik backwards compitable is!!

    greetz me
     
  19. GhanZ

    GhanZ Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0

    Werkt dat toch ander als een cd lens reiniger???
     
  20. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook de Xbox sinds het begin. de laatste tijd loopt hij ook vast bij een aantal spellen. hij zegt dan dat de cd niet goed is, mijn Cd's zijn zo goed als nieuw! maar sinds ik een DVD lens cleaner in mijn zwarte doosje heb gestopt, weg probleem!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina