Xbox lijdt zware verliezen!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 18 apr 2003.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Alhoewel wij gamers best tevreden zijn met de Xbox en wij ook eindelijk Xbox live hebben schort er toch nog wel het een en ander aan onze trouwe maat. Read on…

Wereldwijd zitten wij deze maand aan het einde van het jaar.Nee geen vuurwerk en oliebollen maar het is de wisseling van het financiële jaar . Echte vuurwerk vreugde is er dankzij de economische situatie niet dit jaar bij veel bedrijven. Maar bij Microsoft kan men wel het nodige vuurwerk afsteken zij het dat er wel een losse flodder tussen zit.

Microsoft is een groot bedrijf en alom bekend en de resultaten waren heel mooi maar er was een afdeling die het ronduit slecht deed. Ja je raad het al de afdeling “Home and Entertainment.” Daar daalde de omzet met maar liefst 42 procent naar beneden. Dat noem ik nog eens zakken als een baksteen.Microsoft probeert dus echt wanhopig een basis te veroveren in de console wereld. Dat lukt ze ook wel maar het zal een bittere pil zijn. Als je bedenkt dat de omzet daalde met maar liefst 42 procent naar 453 miljoen dollaar dan komen we uit op het volgende rekensommetje !

453 miljoen dollaar is 58 procent ten opzichte van vorig jaar.Men delen dus 453 miljoen dollar door 58 en vermenigvuldigen dit met 100 en komt dan op het mooie bedrag uit van 781 miljoen dollar.

Dat is beslist geen kattepis wat hier gepresteerd wordt en nu weet men dus ook het resultaat van de prijsverlagingen, de vele bundels die je bij je Xbox kreeg en verder acties die er hier en daar zo gehouden zijn.Gelukkig nam ook de verkoop van hardware (denk aan muizen en toetsenborden af ) en software af en stond de Xbox niet in zijn eentje.

Maar de grootste klapper van het hele winst gebeuren moet nog komen.Er is namelijk een post die heet “ Unearned Revenue”. Dat zijn opbrengsten die nog binnen moeten komen. En hier valt te denken aan het licentie programma van de software van Microsoft Ja je bezit software niet maar je huurt het zeg maar in eenvoudige termen. Je betaalt voor het gebruik ervan.

Eigenlijk zou je verwachten dat na het eerste jaar van de Xbox de verliezen minder zouden worden door de kosten van ontwikkeling etc maar dat valt dus vies tegen. Ach ja Xbox live ligt nog in het verschiet en het zit er dik aan te komen dat men dit volgend jaar flink gaat uitmelken. Maar de tijd zal het leren of de afdeling Home and Entertainment het gaat redden. Voorlopig heeft men daar genoeg stof om over na te denken en kan men hard aan de slag gaan.

Gelukkig zijn er nog zat andere afdelingen die wel winst maken en daardoor is het mogelijk dat de afdeling Home and Entertainment dit verlies kan maken. Maar natuurlijk is dit niet echt de manier waarop het bedrijf deze resultaten wil zien. We zijn dan ook benieuwd wat ze bij deze afdeling gaan doen en wie weet staan er volgend jaar wel zwarte cijfers bij deze afdeling .

Bron: www.dgs-online.nl

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik denk dat het MS toch (haast) niks kan schelen. MS heeft een slecht imago en ik denk dat de XBox gewoon een hele grote promotiestunt is. Ze hebben toch zoveel geld, ik denk dat het ook nooit het echte plan was om winst op de XBox te maken, maar ervoor te zorgen dat de jeugd (later misschien belangrijke klanten) positiever gaat denken tegenover MS. Als ze alleen maar aan het geld denken zouden wij veel meer slechte/matige licentie games krijgen (dan bedoel ik meer spellen als Harry Potter die meeliften op het succes van de film), maar zoveel heeft de XBox er niet, vind ik althans.

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het is een lopende investering, men weet dus dat men verlies draait en zal blijven draaien voor een tijd. MS kan dat echter aan.

4. Witkees

Witkees Dutch Ghost for LIVE

Leuk Bevonden:
    1
    Het gaat hier ook om de investering van de naamsbekendheid.
    De gamers van nu, zijn de PC aanschaffers van de toekomst.
    Dus denk je aan XBOX, dan denk je aan MS !

5. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Microsoft wist van te voren dat ze verlies zouden lijden, veel, en dat dat lang zo door zou gaan..
    het zal allemaal anders gaan als de Xbox2 er is.. maar nu bewijst microsoft zich gewoon, en daarom had ook alleen microsoft een nieuwe console kunnen uitbrengen want hun kunnen het nog bekostigen.. ik geloof niet dat enig ander bedrijf dit zou kunnen hebben doen..

6. .: JP :.

.: JP :. Shaken, not stirred!

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad Orcrist je hebt gelijk, en ze maken helemaal verlies nu ze de Xbox onder de kostprijs (249 euro) verkopen, maar het kan ze geen reet schelen. Zou het jou wel wat kunnen schelen als je ondanks de verliezen van de Xbox een winst van 2,3 miljard had? Dacht het ook niet...

;)

7. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    jullie snappen het niet xbox is niet om succes te creeren dus om geld te cashen, maar om de xbox 2 te promoten, DAAR GAAT HET OM, ze maken dus nu een naam. Zeg maar hetzelfde als reclame maken dat kost toch ook geld.

8. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    sorry had je post niet gelezen never mind mine.

9. Dit is de eerste console van MS. Er zijn een hoop dingen die ze anders kunnen/ willen doen. Nu is het belangrijk dat de XBOX zich bewijst.
    Omdat dit de eerste console van MS is, hebben ze geleerd dat er veel dingen anders moeten. Goedkopere onderdelen, prijs moet laag zijn, enzovoort. Je moet de XBOX zien als één grote dure reclamecampagne, dat in de toekomst zijn vruchten moet afgeven (hoe zeg je dat ook alweer):)

De XBOX verkoopt niet al te best. Dat komt volgens mij door de slechte release en de slechte meningen die mensen erover hadden. Dit komt ook door de media zoals de TELEGRAAF, JA DE TELEGRAAF (die rotkrant). Ze hebben vast een hekel aan MS want wat hun schreven over de XBOX..... (dat is niet best)

EDIT:
    HAd de tread niet gelezen:)

Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2003
  10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dit ben ik niet met je eens. Omdat de telegraaf zegt dat de xbox klote is, kopen weinig mensen hem. Dit is dus gewoon onzin! Je bepaald zelf wat je leuk vind en daar kom je achter door erop te spelen en niet door naar de mening van een krant te kijken.
    De xbox moest nummer 1 op de markt worden en aangezien dat niet is gelukt, zeggen ze dat het was om de xbox 2 te promoten.
    Onzin!

11. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Geloof niet dat ik ooit ook maar ergens iemand van Microsoft heb horen zeggen dat de Xbox op 1 zou komen/horen?

Het is idd een langetermijn investering. Ze lopen jaren en jaren achter op Sony en vooral Nintendo. Op dit moment proberen ze een zo groot mogelijke userbase te creeren. Maar ook weer niet te hoog van de toren te blazen. Ik heb ze zelf nog niet op grootspraak kunnen betrappen. Zelfs eerder erg "behulpzaam" (bijv. door een alleraardigste reward pack uit te keren en bij reparaties erg snel en direct problemen te verhelpen).

Ook wordt Xbox Live voorzichtig gepromoot, eerst de hardcore gamers bereiken en hun overtuigen. Dan krijg je vanzelf positieve mond op mond reclame. Mijn gok is dat pas nadat de kinderziektes eruit zijn en je echt een hele sterke line-up hebt aan games (2e generatie Live games) ze echt full-blown gaan adverteren en gamers aan zien te aan te trekken via Live.

Met zulke verliezen is echt wel rekening gehouden. Denk je nu echt dat ze zelf niet weten als ze reward-packs uitkeren en prijsverlagingen doorvoeren dat dit niet de winst/het verlies zou beinvloeden??

12. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    nu wil ik het weten!!!
    wat is de reward-pack....

bovendien, microsoft ziet het verschil niet eens op de jaar omzet....de prijs van de xbox is ook gehalveerd, dus dat komt uit op ongeveer evenveel verkoop,

en dit staat al een keer op het forum

Laatst bewerkt: 18 apr 2003
  13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Als je de xbox voor 479 had gekocht voor 31 april ofzo, kon je twee spellen en een controller krijgen die je zelf al had betaald!

14. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    er staat niets over verlies, alleen over omzet-daling...

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat is verlies!|:-

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dit is echt triest!

17. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    omzet daling en verlies is iets HEEEL anders......misschien lesje economie volgen??

18. The killerbee

The killerbee RoyT NL

Leuk Bevonden:
    0
    Het is idd anders maar het is allebei slecht :cool:

19. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    en aangezien omzet daling meestal gepaard gaat met verlies (of het bedrijf zou inkrimpen omdat ze dat zo gepland hadden ofzo) is dit een verlies voor microsoft. Ze hebben de productie van de xbox naar mijn weten iig niet teruggeschroeft...

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Jij snapt het!
    Amen brother!

Deel Deze Pagina