[XOne] xbox live aansluiten

Discussie in 'Games' gestart door The Stig, 18 aug 2002.

1. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om kabelinternet aan te schaffen voor xboxlive.
    Hoe moet ik dan m'n xbox hierop aansluiten en wat heb ik nodig, nu heb ik nog internet via de telefoonlijn.

2. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt kabel of ADSL nodig, en je sluit het kabeltje van die kabel of adsl modem aan op je xbox. door middel van dat kleine gaatje rechts achterop

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ligt er ook aan wat voor modem je hebt/krijgt..

Ik heb ADSL via een USB modem en moet eigenlijke en switch aanschaffen om dat een beetje werkend te krijgen geloof ik :{

4. XboxruleZ

XboxruleZ Xtraordinary

Leuk Bevonden:
    1
    Dan stel ik ook maar ff mijn vraag: We hebben een @home account met 2 IP's, en via een hub gaan er 2 kabels, naar beide pc's dus. Een pc heb ik op mn kamer staan, en mn xbox staat natuurlijk ook op mn kamer. Hoef ik met xboxlive dan alleen die kabel uit mn pc in de xbox te klikken? Is er ook een manier om niet heel de tijd die kabels om te hoeven wisselen van pc naar xbox?

5. $uperman.nl

Leuk Bevonden:
    0
    door je kabel die naar boven gaat te splitsen naar 2 kabels 1 voor je pc en andere voor xbox misschien
    maar ik denk niet dat dat kan

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat zal dan wel een router/switch zijn en geen hub? Want als het een hub is heb je dus een PC die als server fungeert, dan kan het niet, maar als het een hub of switch is moet het kunnen.

7. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu Mxstream via een extern modem. Moet er dan een kabeltje van mn Xbox naar die modem and that's it?

8. $uperman.nl

Leuk Bevonden:
    0
    hoe word jou modem met je pc verbonden? met wat voorn kabel?

9. Kremers

Kremers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moet dit niet in de faq? Is al duizend keer gevraagd geloof ik :p

Met @home kan je meerdere ip adressen aanvragen, dus gewoon een hub tussen je pc/xbox en kabelmodem (kablemodem moet op de uplink poort aangesloten worden)

Via bijna alle andere providers (die dus geen meerdere ip's per abonnee geven) moet je of de kabels heen en weer switchen of in je PC een extra NIC gooien, en op die pc dan router software (zoals winroute bijv.) installeren, pc moet dan natuurlijk aanstaan op het moment dat je gaat gamen via live!.

De derde optie (en makkelijkste) is een router, die van Draytek zijn over het algemeen het beste (en het makkelijkst in te stellen), er is ook een variant te krijgen waar een USB modem aan gehangen kan worden (handig voor lui als wouter :p)

Let op, in sommige gevallen is het switchen van kabels niet mogelijk, Chello bijv. checkt het MAC adres van de NIC, als deze niet overeenkomt met de entry bij hun krijg je geen verbinding, bij Chello is alleen optie 2en3 dus mogelijk. (de Draytek routers ondersteunen MAC cloning, kan je dus het MAC adres van je Chello NIC invoeren, dan denkt Chello dat je nog steeds hun NIC in je pc hebt zitten)

Oh ja, op www.informatique.nl kan je zo'n router bestellen :)

Laatst bewerkt: 18 aug 2002
  10. Cyrillus

Cyrillus Smoezta Anaznuzta

Leuk Bevonden:
    0
    kut klote shit man..:mad: =( =( =( =(
    Dat word geen xbox live voor mij whaaaaa!!!!!!!
    Ik heb een hub en ik ben niet de server pc...:'-( :'-(

11. ElPresidente

ElPresidente Undercover Mod

Leuk Bevonden:
    0
    wij hebben gewoon kabel, alleen mijnvader zecht dat het nietmogelijk is om nog een draadje van onder naar boven toe te begeleiden, dus hoe moet ik nou in de toekomst over xbox live spelen..

€lp

12. gamingfreak

gamingfreak Art.Music.Women

Leuk Bevonden:
    0
    Beneden dan ,aar he:+

13. ElPresidente

ElPresidente Undercover Mod

Leuk Bevonden:
    0
    geen andere opties?

€lp

14. Said

Said Green Mana crew

Leuk Bevonden:
    0
    Neem ADSL, en koop dan een router erbij. Verbind de kabel aan je Xbox. Probleem opgelost :D

15. XboxruleZ

XboxruleZ Xtraordinary

Leuk Bevonden:
    1
    Wat ik dus heb: kabelmodem->kabeltje in hub->uit de hub lopen weer 2 lange kabels naar beide pc's. Ik heb dus wel 2 IP's. Maar je hoeft toch geen server-pc te zijn?

16. Cyrillus

Cyrillus Smoezta Anaznuzta

Leuk Bevonden:
    0
    Heb jij geluk Xboxrulez!!
    Mijn situatie:
    Kabel Modem>In een server pc>Van server pc naar mijn pc.
    Ik kan niet internetten als de server pc niet aanstaat nou vraag ik me af..als de server pc aanstaat en ik heb intenet zou het dan wel lukken?Iemand Help?

17. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon met een telefoonkabel... of bedoel je dat niet?

18. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Koop een router...

je hebt ze al voor zo'n 100 euro....

Deel Deze Pagina