[XOne] Xbox Live!, Chello, Router etc.

Discussie in 'Games' gestart door Elzo, 17 sep 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elzo

    Elzo Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Leden,

    Ik heb een vraag en na wat gezocht te hebben in de diverse threads kon ik geen bevredingend antwoord vinden.

    Als straks Xbox Live! gelanceerd word in Europa dan wil ik hier uiteraard gebruik van maken. Ik dacht dit kan aangezien ik een breedband aansluiting heb bij UPC (amsterdam). Chello heeft echter de fijne regel dat je niet meer dan een computer tegelijk aan mag sluiten op een connectie. Dit valt uiteraard aan te vechten aangezien de Xbox niet onder het kopje computer valt maar 'consumer electronics', maar a la.

    Ik neem aan dat meer mensen met dit probleem zitten en ik vroeg af of mensen al hadden nagedacht over de mogelijke oplossingen. Her en der verspreid over de topics worden wel suggesties gedaan. Ruweg onder te verdelen in:
    1. Koop een extra netwerkkaart en sluit daar je Xbox op aan
    2. Loop steeds met je kabeltje van je computer naar je Xbox (is dit mogelijk??) Hiervoor moet je het MAC adres van je ethernetkaart releasen en ik vraag me af of dit mogelijk is op de Xbox.
    3. Koop een router of gebruik een oude PC hiervoor

    Oplossing 1. is voor mij niet weggelegd aangezien ik een laptop heb en die zijn niet echt goed uit te breiden.

    Oplossing 2. is gewoon irritant en ben ook niet overtuigd dat het goed werkt aangezien ik alleen keer problemen heb gehad met het releasen van MAC adressen

    Oplossing 3 lijkt dus het meest geschikt. Ik heb nog een oude Pentium die als router zou kunnen dienen of er gewoon een kopen. Voor meer info zie ook: http://www.chelloo.com/tips/netwerk.html

    Ik vroeg me af of anderen hier ook problemen mee gaan krijgen en wat hun oplossingen daarvoor zullen zijn.

    Als ik ongelooflijk uit me nek loop te zwammen wil ik het ook horen. Het out-of-the-box idee van Xbox Live! zou nog wel eens een illusie kunnen zijn voor sommigen onder ons.
     
  2. Xbox4life

    Xbox4life Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm perhaps im wrong: maar als je nou eens een hub koopt, en je zorgt dat je niet op internet bent als je xbox live gaat spelen? gebruik je maar 1 ip ;)
     
  3. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Heb je geen Home PC? daar kun je namelijk je chello op doen en dan via een HUB gewoon je Xbox op een van de poorten van je HUB aansluiten.
     
  4. Elzo

    Elzo Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    IP is niet het probleem. Het probleem zit hem in de MAC adressen (soort serienrs van je netwerkkaart). Wil je switchen naar een andere PC dan moet je dat releasen via winipcfg (win9x/ME). Denk niet dat dit kan op de Xbox. Zoiets stond al in de originele post.

    van de chello site:
    hehe een PC ja.


    Dat is dus oplossing 1. Ik geloof dat dat dus niet voor mij geldt. Dan moet je alsnog een extra netwerkkaart kopen (bovenop het Xbox Live! pakket).

    Ik zit vooral dus met dat releasen van dat MAC adres... is dat mogelijk op de Xbox. Of gaat Microsoft er vanuit dat de Xbox het enige apparaat in het huis is dat is aangesloten op de kabelmodem???
     
  5. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21

    ik snap niet echt wat je bedoeld ik heb ook chello en ik heb het gewoon in een oude pc zitten, vanaf daar heb ik een snoertje naar de hub, mijn xbox zit in de hub en ik kan zo op internet, verder zitten er nog 5 andere pc's op de hub en ik heb dat al 2 jaar en nog niks van chello gehoord.
     
  6. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    netwerk kaart voor j oude pc kost niet zoveel hoor.. goede investering als je er daarmee voor zorgt dat je op 5 pc's tegelijk kan internetten, hub kost rond de 45 euro ofzo.. maar je hebt goedkopere
     
  7. Elzo

    Elzo Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Die oude PC werkt dus als router. Als je dus wilt blijven internetten op je computer en je hebt chello ben je dus op z'n minst genoodzaakt een nieuwe netwerkkaart te kopen of het nou een 'goede investering' is of niet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina