Sinds gisteravond kan ik xbox live niet meer op, heb al heel veel geprobeerd, eerst mijn gegevens:
Provider: Chello
Router: Kobishi
Switch? Ja, van Sweex.
Vanaf beneden loopt een kabel naar de router, vanaf daar naar de switch in mijn kamer, en vanaf daar naar de PC en Xbox, dit heeft het nu al ruim een jaar goed gedaan. Vanaf de router loopt ook een draadje naar de laptop beneden.
Omdat ik eerst ook problemen had dat sommigen mij niet konden horen op xbox live, heb ik wat instellingen veranderd in de router (dat was ongeveer 2 maanden geleden). Ik heb de poorten die bij xbox live horen open gezet. Alleen had ik verder alles op automatisch staan, zowel bij XBL als bij de router, de router gaf dus een IP adres aan de Xbox, helaas wisselde die af en toe, dus ik probeerde dat te verhinderen, eerst door in plaats van de router een static IP te geven, dat lukte niet, toen door de Xbox op manal te zetten, ook dat lukte niet en vervolgens door de "IP pool ending adress" (waar de router dus een IP adres uit haalt) te verkleinen naar 10 (eerst waren het er 255). Dit heb ik 3 dagen geleden gedaan, maar eregister deed Xbox live het nog wel gewoon. Vervolgens heb ik ook nog geprobeerd alles in oorspronkelijke staat terug te zetten (de pool weer naar 255) maar dat deed de router gewoon niet meer (hij ging automatisch terug naar 10).
Nu wat er is gebeurd: gister heeft de xbox het de hele dag gedaan, tot 'savonds mijn zusje op de laptop ging. PC internet deed het toen nog wel. Vervolgens heb ik de router en de modem gereset, zonder resultaat, toen heb ik de xbox direct aan de modem gezet, ook weer zonder succes. Daarna heb ik alles weer in oorspronkelijke staat teruggezet, maar de PC internet deed het niet meer. Internet van de laptop beneden deed het wél! Nu zit ik weer op mijn PC te internetten, via de router lukt het niet, maar als ik de draad vanaf de modem direct naar de switch doe en ik reset vervolgens de modem, doet internet op de PC het wel, helaas doet Xbox live het dan níet!
Weet iemand wat het probleem kan zijn? (ben ten einde raad)
[edit] en als foutmelding geeft de Xbox alle keren (dus zowel als de Xbox op de router staat, als zonder router en met switch, als direct op de modem): DNS servers could not be reached, máár als ik dan terug ga staat er een rood kruis door IP, wat dus betekend dat hij het IP niet kan vinden
[edit 2]Oke heb nu mijn broertje zijn Xbox gepakt, (hij heeft geen Xbox Live) en op mijn kamer gezet, kabels aangesloten, maar ook daar dezelfde foutmelding
Laatst bewerkt: 25 aug 2004