[XOne] Xbox live connect niet (+router probleem)

Discussie in 'Games' gestart door DS The Best, 25 aug 2004.

1. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds gisteravond kan ik xbox live niet meer op, heb al heel veel geprobeerd, eerst mijn gegevens:
    Provider: Chello
    Router: Kobishi
    Switch? Ja, van Sweex.
    Vanaf beneden loopt een kabel naar de router, vanaf daar naar de switch in mijn kamer, en vanaf daar naar de PC en Xbox, dit heeft het nu al ruim een jaar goed gedaan. Vanaf de router loopt ook een draadje naar de laptop beneden.
    Omdat ik eerst ook problemen had dat sommigen mij niet konden horen op xbox live, heb ik wat instellingen veranderd in de router (dat was ongeveer 2 maanden geleden). Ik heb de poorten die bij xbox live horen open gezet. Alleen had ik verder alles op automatisch staan, zowel bij XBL als bij de router, de router gaf dus een IP adres aan de Xbox, helaas wisselde die af en toe, dus ik probeerde dat te verhinderen, eerst door in plaats van de router een static IP te geven, dat lukte niet, toen door de Xbox op manal te zetten, ook dat lukte niet en vervolgens door de "IP pool ending adress" (waar de router dus een IP adres uit haalt) te verkleinen naar 10 (eerst waren het er 255). Dit heb ik 3 dagen geleden gedaan, maar eregister deed Xbox live het nog wel gewoon. Vervolgens heb ik ook nog geprobeerd alles in oorspronkelijke staat terug te zetten (de pool weer naar 255) maar dat deed de router gewoon niet meer (hij ging automatisch terug naar 10).
    Nu wat er is gebeurd: gister heeft de xbox het de hele dag gedaan, tot 'savonds mijn zusje op de laptop ging. PC internet deed het toen nog wel. Vervolgens heb ik de router en de modem gereset, zonder resultaat, toen heb ik de xbox direct aan de modem gezet, ook weer zonder succes. Daarna heb ik alles weer in oorspronkelijke staat teruggezet, maar de PC internet deed het niet meer. Internet van de laptop beneden deed het wél! Nu zit ik weer op mijn PC te internetten, via de router lukt het niet, maar als ik de draad vanaf de modem direct naar de switch doe en ik reset vervolgens de modem, doet internet op de PC het wel, helaas doet Xbox live het dan níet!
    Weet iemand wat het probleem kan zijn? (ben ten einde raad)
    [edit] en als foutmelding geeft de Xbox alle keren (dus zowel als de Xbox op de router staat, als zonder router en met switch, als direct op de modem): DNS servers could not be reached, máár als ik dan terug ga staat er een rood kruis door IP, wat dus betekend dat hij het IP niet kan vinden
    [edit 2]Oke heb nu mijn broertje zijn Xbox gepakt, (hij heeft geen Xbox Live) en op mijn kamer gezet, kabels aangesloten, maar ook daar dezelfde foutmelding

Laatst bewerkt: 25 aug 2004
  2. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is je account verlopen of je creditcard is verlopen.

3. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    nee acount tot mei 2005, credit card tot 2006
    [e]Oke heb nu mijn broertje zijn Xbox gepakt, (hij heeft geen Xbox Live) en op mijn kamer gezet, kabels aangesloten, maar ook daar doet xbox live het niet.

Laatst bewerkt: 25 aug 2004
  4. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat is nou eigenlijk het probleem dat je xbox een nieuw ip krijgt. Sinds je daar aan bent gaan rommelen werkt het voor mij niet meer.

5. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    als mijn xbox een nieuwe IP krijgt moet ik de poorten voor dat IP adres weer openzetten, anders kan ik sommigen niet horen (meerdere mensen hebben daar last van), kortom ik moet dan elke keer de poorten veranderen. Daarom wilde ik een vast IP voor de Xbox, maar dat lukte dus niet, maar het vreemde is dat ik eregister nog wel online kon met de Xbox.
    Alleen wat ik zo raar vind is dat als ik de Xbox direct op de modem zet, Xbox live het ook niet doet. Als ik nu eerst weet wat daar het probleem is...

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als het geen router probleem is ... post het dan in de centrale thread van je provider ... en maak een duidelijke post ... want ik kan er geen chocola van bakken ... hgebruik de template in de FAQ ... etc ...

7. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Het is al gelukt dankzij een aardige oom van me :) deze kan gesloten worden

8. Cyberia

Cyberia Guest

HELP PLEASE
    ik weet niet precies waar dit berichtje geplaast moet worden, dus zet het maar ergens anders als dat moet..

ik speel al paar maanden op XBC, maar ik kan nog steeds niet hosten.. nu ben ik er achter (dankzij spanky:D) dat ik mn ports moet forwarden.. ik heb een speedtouch dus ik ging naar de site van mn modem.. 10.0.0.138 blabla
    ik heb dat NAT ding ingevuld, met poorten 8602 en mn ipadressen ingevuld.. maar nu staat er achter UDP LISTEN ipv None achter TCP staat wel gewoon None.. ik snap er zelf dus echt niets meer van :confused: mn internet verbinding is goed genoeg om te hosten, maar het lukt gewoon niet... mot ik nou zorgen dat Listen in none verandert en zo ja hoe :confused::confused:

PLEASE HELP!!

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  10. Cyberia

Cyberia Guest

al 1000 keer geprobeerd!

mn router staat volgens mij al goed, maar staat niet tussen de routers op XBC..

maar dat is volgens mij wel goed allemaal, mn modem is het probleem toch??
    daar moet ik toch de ports forwarden??

ness

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm nee je moet je prts forwarden in de router .. heb je een firewall op je pc draaien?

Deel Deze Pagina