De eerste vraag die ik je moet stellen is: Heb je een USB modem of een ethernet modem? Als je een ethernet modem hebt kun je de kabel helemaal niet omruilen tussen Xbox en PC. Ik ga er effe van uit dat je een ethernet modem hebt...
1: Ja.
2: Nee, dat is niet nodig. Als je Xbox en PC uit hebt staan voordat je de kabel verwisselt komt het helemaal goed.
3: Ik weet niet of ie het goedkoopste is, maar met een beetje zoekwerk kun je een nieuwe Vigor 2200E voor pakweg 100 euro kopen. Op marktplaats.nl vind je dat soort spul ook goedkoper. Zoek op "adsl router".
/edit: Huu! Ik vergis me. Ik zie dat je KABELmodem schrijft... Pejannl moet beter lere leze!Antwoord 1 en 2 zijn juist, antwoord 3 geldt voor adsl gebruikers. Voor kabelgebruikers zijn er volgens mij nog goedkopere routers te koop.
/edit2: Ik zag vanmiddag bij Vobis een 4 poorts kabelmodempje liggen voor 89 nieuwe guldens (Euro dus). Die zou volgens de specs moeten voldoen.
In het algemeen: Weet je niet welke router je nodig hebt, wacht dan tot Xbox Live bestaat. Dan kun je het aan anderen vragen en krijg je bijna zeker een juist antwoord. Op dit moment kan bijna niemand de goede werking van een bep. router garanderen, behalve als ie in de lijst van xbox.com staat. Advies: Nu nog even niet kopen en wachten tot er mensen met Xbox Live ervaring hebben opgedaan.
Laatst bewerkt: 3 jan 2003