[XOne] Xbox Live: Dataverkeer

Discussie in 'Games' gestart door Elitian, 16 mrt 2003.

  1. Elitian

    Elitian Active Member

    Berichten:
    819
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen,

    Ik heb gezocht met de zoekfunctie maar kon het juiste niet vinden.

    Hoeveel verbruikt Xbox Live bij jullie?
    Ik ben de net in totaal 14 minuten bezig geweest met de demo's en effe UC testen.

    Ik heb de Kola Cell missie voor Splinter Cell gedownload.
    In totaal had ik 43 MB binnengehaald vandaag volgens mij provider (Zeelandnet).

    Terwijl mijn pc niks download en ook nog maar net aanstaat.
    (Zit op kamers en ik ben de enigste op dit moment die inet gebruikt en mijn pc download niks - geen msn enzo)

    Gebruikt Xbox Live nou echt zoveel dataverkeer downstream?
     
  2. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Kola Cell level is volgens mij al iets van 30mb oid. Hoe je dan aan die overige 13mb komt... je ne sais pas :eek:.
     
  3. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Stoppen met stiekem Porno downloaden :D
     
  4. Mark

    Mark aLive!

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou best wel eens kloppen. Ik heb vanmiddag bijna 3 uur dedicated host gespeeld voor UC en daarin werd gemiddeld 210 kbs upload en 130 kbs download verbruikt, in totaal dus zo'n 221 Mb upload en 137 Mb download.
     
  5. The Fragsoldier

    The Fragsoldier Xboxlive

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kun je dat meten hoeveel dataverkeer je gebruikt??
     
  6. Elitian

    Elitian Active Member

    Berichten:
    819
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Xbox Live: Dataverkeer

    Mijn ISP: Zeelandnet heeft een persoonlijke pagina waar je kan zien hoeveel je die dag al heb gedownload-upload.

    Is Kola Cell zo groot?

    ghehe en stiekem porno downen doe ik niet meer .. zit weinig nieuws tussen :+
     
  7. Fliepke

    Fliepke Wiekser

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Xbox Live: Dataverkeer

    zo groot is dat niet, denk aan textures, geluiden etc...
    Ik zal deze week ook eens bij gaan houdenhoeveel ik verbruik, maar het zal wel belachelijk veel zijn idd. Maar och ik heb geen datalimiet zoals bij Zeelandnet :D
     
  8. Elitian

    Elitian Active Member

    Berichten:
    819
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: Xbox Live: Dataverkeer

    Damn das echt wel beter.
    ADSL zeker?
    Ik mag 5000 mb per maand verbruiken .. veels te weinig.

    haha ik zie net dat de teller het weer eens niet doet.
    Gratis downen .. zucht ..
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Re: Re: Re: Re: Re: Xbox Live: Dataverkeer

    Dan zou iktoch gaan upgraden .. want dan heb je volgens mij ook geen snelle verbinding
     
  10. Elitian

    Elitian Active Member

    Berichten:
    819
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Xbox Live: Dataverkeer

    Ik vind 1024K wel snel genoeg eigenlijk :{
     
  11. SuperZaadje

    SuperZaadje Mosterdn00b

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn limit is 30 GB :/

    hoeveel is dat eigenlijk in normale taal? (mb) :{
     
  12. JanKost

    JanKost Console Freak!

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    1
    30.000 MB, dat lijkt me wel genoeg
     
  13. Mark

    Mark aLive!

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    30 Gb = 30 * 1024 Mb = 30 * 1024 * 1024 Kb = 31457280 Kb.
    Als je er van uit gaat dat Unreal Championship zo'n 4 Kb/s gebruikt, dan zou je dus per maand zo'n 7864320 seconden kunnen spelen oftewel ruim 91 dagen per maand (en met een limiet van 5 Gb kan je dus zo'n 15 dagen per maand spelen).
     
  14. Fliepke

    Fliepke Wiekser

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    0
    euh ja bij harde schijven.... maar volgens tellen we nog altijd met 1024...
     
  15. Jelzie

    Jelzie Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    kola cell level is 38 MB
     
  16. Elitian

    Elitian Active Member

    Berichten:
    819
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoveel jah?
    Hmm hij verbruikt nu minder dataverkeer.
    Zal inderdaad wel aan Kola Cell hebben gelegen.
     
  17. knut120

    knut120 so far so Good

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo ik weet niet of dit ik dit hier goed post maarja ik probeer het toch maar..... weet iemand of een dataliet van 10 gig per maand voldoende is om een spel zoals pgr2 met headset 1 uurtje per dag te spelen? of kom je dan boven je datalimiet?
     
  18. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Lijkt mij erg sterk....maar gebruik de zoekfunctie van het forum , want volgens mij was hier een thread over....
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2004
  19. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik weet wel 300% zeker dat je wel meer dan een uurtje per dag pgr2 kan spelen met een datalimiet van 10 gig per maand
     
  20. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat denk ik ook wel. De (meeste?) Xbox Live games zijn zo geschreven dat ze zo efficient mogelijk met het netwerk omgaan (teneinde niet te veel bandbreedte op te vreten). Dat is nou net de reden dat multiplayeren via Live veel beter gaat dan via bijv Xbconnect. Bovendien ben je tijdens dat uurtje per dag niet constant aan het racen maar ben je ook bezig in de lobby, met het opbouwen van games, enz...

    Edoch, ik heb geen harde gegevens omtrent het dataverbruik van bijvoorbeeld PGR2. Ik zal eens zien of ik het kan meten.
     

Deel Deze Pagina