XBOX Live Downloadable content

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door MisTicMac, 16 dec 2003.

1. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi hallo allemaal

Ik las net in het nieuws overzicht dat er nieuwe maps te unlocken waren voor counter-strike. In dit artikel stond een zinnetje wat mij een beetje tot denken zette en waar ook ook al eerder over gedacht had.

´Simpel gezegt leverde Microsoft met Counter-Strike een product af waar moedwillig content van achtergehouden werd om te doen alsof dit extra was voor Xbox Live gebruikers´

Aan de ene kant ben ik het eens dat dit niet de mannier is hoe ze downloadable content moeten aanbieden. Maar aan de andere kant kan ik me voor stellen dat ze het zo doen.

Een voordeel is dat we geen grote bestanden hoeven te downloaden waardoor servers ook niet zwaar belast worden.

Maar om even op de quote uit dat artikel terug tekomen ben ik het ook niet eens.

Waarom niet.

Ik zie namelijk geen verschil met unlocken of downloaden. Dit zeg ik omdat het namlijk niet gebruikelijk is dat mensen als een product klaar is nog verder ontwikkellen aan die game. Ik ben dan ook van mening dat alle downloable content al klaar was voordat het product de deur uit gaat. Dus wat maakt het dan uit of het al op de dvd staat of dat je een grote file download.

Graag hoor ik jullie mening hierover.

Voor de mod´s ik wist niet precies in welk forum ik dit moest plaatsen dus al hij fout is willen jullie hem verplaatsen naar de juiste plek bvd. MisTicMac

Laatst bewerkt: 16 dec 2003
  2. flipkop1984

flipkop1984 I Love Techno

Leuk Bevonden:
    0
    da is wel waar van de servers en de dingen die je bij rtcw kon "downloaden" waren ook enkel voor multiplayer
    maar aan de andere kan als het er al opstaat dan kunnen ze het meteen toch vrijgeven zodat mensen die systemlink ofzo doen er ook iets aan hebben

3. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Dat doen ze omdat naar een tijdje mensen de gtame wegleggen en wanneer er een download able content is gaan mensen de game weer spelen, mar dek eerlijk gezegd neit dat ze worden achtergehouden lijkt me wel een beetje vreemd!

4. biertje-bbm

biertje-bbm Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tis jammer dat MS denkt dat we allemaal domme lullen zijn. Volgens die mafkezen moeten we dus blij zijn met download content die al op je schrijf staat. MS maakt het zich hierdoor heel makelijk. Ze hoeven dus niet nog nadat het spel uit is door te gaan met ontwikkelen voor de game.

Je krijgt dus niet iets extra's maar iets wat je nog te goed had. HEt is een beetje alsof je een nieuwe auto koopt zonder stuur om vervolgens na een maand GRATIS een stuur te krijgen. Ja, moet je dan blij zijn of je afvragen of je niet al recht had op dat stuur.

Ik BETAAL veel voor een game. Maar dan BETAAL ik blijkbaar niet voor alles wat er op die disc staat. Ik moet alsnog BETALEN voor xboxlive wil ik gebruikmaken van alles wat op mijn game disc staat.

Ik heb het gevoel dat wij gamers niet serieus worden genomen. Vraag me af wat de consumenten bond vind van dit soort praktijken.

KOOP een pak koekjes (nu met 30 % extra koekjes).......stuur de bon op en betaal nog 2 euro voor de 30% extra koekjes.....WOEHHAAHA KOPEN DIE HANDEL

Laatst bewerkt: 16 dec 2003
  5. skurvy

skurvy GT: Skurvy

Leuk Bevonden:
    0

Ja dat vind ik ook, waar de hell betalen we anders voor? Ik koop die cd om te spelen en niet voor levels die ik niet kan spelen omdat ik geen code heb die ik van xbox live moet halen en waar ik weer extra voor moet betalen...
    Ik betaal sowieso voor xbox live om te spelen maar toch, het is het idee.

6. jojolo

jojolo MX1000+MX3100=DeBest

Leuk Bevonden:
    0
    en toch vind ik het maar raar hoor , ja nu kan micro meer geld verdienen maar waarom dan ook op de schijf zetten

7. kingtuwi

kingtuwi Dope

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het echt een naaistreek.

Het ergste zou zijn als je dan moet betalen voor een content dat al op de cd staat.

Laatst bewerkt: 17 dec 2003
  8. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat jullie iets vergeten. MS heeft altijd gezegt dat mensen die live hebben daarvoor beloond worden. Vandaar dat een aantal maps niet beschikbaar zijn voor non live gebruikers.

De discussie had er niet geweest als ms deze maps niet op de cd had gezet en ze volledig had laten downloaden. Maar deze maps zijn al wel klaar. Dan is het geen probleem. Maar zetten ze het op de cd omdat ze al klaar zijn gaan we lopen zeuren. Het is een unlockable. het zal mij een worst zijn ik heb nieuwe maps op welke mannier ze dan ook aan geboden worden.

Kijk naar ghostrecon island thunder opzich zitten er maar een paar nieuwe maps bij. Kijk ik naar de playstation versie die krijgen 30maps of zo. We zeggen we hebben dlc nee want wij hadden dan ook die 30 maps moeten hebben. We krijgen ze ook wel maar dan via dlc. Je word dus zowiezo genaaid dus moet je je er ook niet druk om maken.

9. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Jah maak ze dan unlockable als je de game helemaal uit hebt op de single player/training. Dit is gewoon triest. Bij rbs3 doen ze tenminste moeite voor je om een mooie map downloadable te maken.

10. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Dat weet je ook niet mischien hebben ze die maps ook allang klaar liggen en zetten ze, ze alleen niet op de cd, zodat het lijkt of ze speciaal gemaakt zijn.

11. HolyKnight

HolyKnight Crazy Chemist

Leuk Bevonden:
    0
    Juist ja dat kan ook nog zo het geval zijn....ik denk dat dat ook wel zo gebeurd ook....Het lijkt of het nieuw is maar het was er al.....

12. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies want de map carnaval van RB6 3 is ook al te spelen in de single player game dus de map is er al alleen dan nu klaar gemaakt voor multiplayer. Dus kun je mij niet wijsmaken dat ze die map hebben gemaakt ndat het spel uit kwam. Deze hebben ze dus in feite ook achter gehouden wat die had dan ook al speelbaar op de dvd kunnen staat.

Laatst bewerkt: 17 dec 2003
  13. biertje-bbm

biertje-bbm Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja ... je hebt eigenlijk gewoon gelijk. Wat zeuren wij eigenlijk.

Maar ook al bekijk je het op jouw manier geunlucked of gedowend ms brengt dus eigenlijk spellen uit die pas na live een volledig spel zijn. Dus hoe dan ook brengt live voor de gamer niks extra's met zich mee maar alleen maar dingen die eigenlijk al aanwezig hadden moeten zijn.
    Je kunt dus stellen dat Live downloads/unlockes eigenlijk vuile vieze truuk is om mensen te dwingen live aan te schaffen.

Je word als live-er niet beloont..... NEE ZEKER NIet....je word gewoon als niet-live-er gewoon gestraft.

Leuk dat je als gamer weer serieus genomen word. Dankje. Maar voor de rest leuke games, leuke console, en ik beleef er veel plezier aan.

14. lammetje

lammetje *PGR2-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    wat wel erg kinderachtig is dat je die 2 x 4 blocks unlock maps niet kan saven naar je memorycard. Zondermeer een soort LIVE verplichting .. dat vind ik nou wel slordig.

Deel Deze Pagina