[XOne] Xbox live: een succes of een flop?

Discussie in 'Games' gestart door CaptnCook, 17 feb 2003.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk een flop om de volgende redenen:

-te duur
    -niet iedereen heeft een credit card
    -niet iedereem heeft Adsl
    -en niet iedereen heeft het Adsl abo van 55 euro
    Online gamen op een pc blijft toch leuker

2. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom open je nu nog een thread?
    nja het zal wel,

----
    Ik denk dat xbox live niet gaat floppen. doordat het stijgende aantal ADSL/KABEL gebruikers. en omdat de xbox zowat iedere maand een leuke en interesante aanbieding heeft!

3. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox live wordt helemaal geen flop, kijk maar eens naar Amerika daar vliegen de starterkitjes als warme hamburgers (weer is wat anders dan brood) over de toonbank.:)

En het "creditcard" probleem wordt in de toekomst ook wel verholpen d.m.v een andere manier van betalen.

ps: wat jij opnoemt zijn vooral meningen. :{Zo vind ik het online gamen op een console leuker dan op een pc.

ooh.. ik denk dat ie geclosed gaat worden;)
    (1 min later:) ooh toch niet.

Laatst bewerkt: 17 feb 2003
  4. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Omdat het van WouteR mocht als hij met goede argumenten kwam. :9

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Omdat hij nu met argumenten komt apie :)

Mensen verdienen geld jongen, daar jij misschien niet beschikt over 50/60 euro per jaar (minder dan 1 game) zijn er genoeg mensen die wel binnen MS' doelgroep vallen die dat wel op kunnen brengen.

Het broadband gebeuren is alleen om het netwerk te beschermen. Nogmaals komt hier het 'mensen verdienen geld' verhaaltje terug,

Online gamen op een PC is kut. Upgrades, drivers, downloads, wachtrijen. Lekker vanuit je luie stoel gamen met een controller, 1 disc, 1 xbox en een headset. Hoe lekker kan het zijn.

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik had WouteR`s post nog niet gezien, nu wel dus mijn excusses aan de topic starter. (ik had em nog niet geclosed hoor :))

7. macdaddy

macdaddy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    DIT IS echt een bout thread hier heb je echt niks aan

8. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Word/is TOP

9. freakonick

freakonick Guest

weer wat anders dan online pc gamuh :D

10. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk eerlijk ook gezegd dat je ongelijk hebt.
    - Duur is een relatief begrip. Wat Wouter al zegt: het kost je ongeveer evenveel als een game... En er zijn dus genoeg mensen die wel het geld er voor over hebben.
    - Klopt. Maar er zijn idd al andere betaalwijzes aangekondigd en voor de jongere gamers die idd geen cc hebben zijn er nog altijd ouders met een creditcard ;-)
    - ADSL: Klopt. Niks tegen in te brengen.
    - Online gamen leuker op de PC? Wat al eerder is gezegd: dat is jou mening...

Mij lijkt met name dit laatste ideaal: je hoeft (hopelijk) nooit meer te upgraden. Alle games die uitkomen kan je DIRECT spelen, zonder na te hoeven denken over of je PC wel snel genoeg is... Scheelt een heleboel kopzorgen...

11. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    jep, vooral dat laatste ja. je hoeft je nooit zorgen maken of je de mooiste spellen wel op je xbox kan spelen want daar zijn ze gewoon voor gemaakt. dat is ook 1 van de redenen dat ik een xbox heb aangeschaft.

12. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar wat er wodt gezegd van geen upgrades--> natuurlijk komen er wel patches en shit voor games!!! op pc wordt dit ook maar gedaan om het spel beter te maken!!! maar ik ga echt pissed worden als je voor uc 1.1 nog eens 15€ extra zal moeten betalen!!argh!!!

13. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    *kijkt naar Amerika.
    Xbox Live wordt een succes.

14. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ik wil alleen ff zeggen: Ik ben van de partij... Live lijkt me zelfs leuker als pc-online-spelen...

Nu hoef ik niet te chatten door iets te zeggen, maar kan ik het met een zwaar vette stem (lees: Vervormt) schreeuwen... Daar komt nog eens bijkijken dat er een relaxte stoel onder m'n kont staat, en ik een leuke controller in me hand heb, die ik fijner vind spelen als een toetsebord (geld niet voor FPS's, die blijf ik op de pc spelen...)
    Nu Live komt zullen er veel meer soorten genre's online gespeelt worden. Voorheen op de pc was het vooral FPS's die online gespeelt worden, dan RPG's, maar van race-games hoor ik weinig.. en beat'm ups ? Ik hoop dat er die ook met Live ondersteund worden in de toekomst.

15. King Blow Me

King Blow Me Texas dialectspreker

Leuk Bevonden:
    0
    -Bed/stoel waar je lekker op kan zitten.
    -Groot scherm
    -Teamafspraken maken via communicator ipv typen
    -Iedereen heeft net zoveel moeite met de controller als jijzelf, dus muis wel of niet beter lijkt em niet echt een punt van discussie omdat niemand met muis speelt
    -Scoreboards
    -je kan tegen iedereen op de wereld spelen in plaats van alleen maar Europeanen.
    -Iedereen speelt met dezelfde kwaliteit. dus dan heeft ook niemand het argument: ja ik kon je niet zo goed zien omdat ik niet zo'n goede computer heb
    -De meeste spellen zijn juist leuker op een console, bijvoorbeeld racespellen hoe harder je gas in drukt hoe sneller je gaat, hierdoor kán je perfect door bochten komen
    -Je kan sneaky op je kamer s'nachts spelen :+ (in mijn geval Computer staat dichtbij mijn moeder's kamer, XBox niet)

Genoeg argumenten denk ik ten opzichte van de PC :9

16. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Dat is ook zo, maar ik speel geen FPS's omdat ik het niet fijn vind spelen met een controller, en dat iedereen dezelfde handicap heeft maakt me dus niks uit... Zodra er een muis uitkomt (in een andere thread heb ik hierover iets gelezen...) ben ik van de partij. Alleen speel ik dan wel een beetje vals, want met een muis ben je veel sneller...

17. Scotch

Scotch Magic Tape

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Xbox Live niet zal aanslaan bij het grote publiek, maar dat zullen Nintendo en Sony Online ook niet gaan doen.

Alleen de echte hardcore gamers zullen Xbox Live nemen maar dat zijn er genoeg om het een succes te maken.

- Verder vind ik het niet duur, voor een gemiddelde MMORPG betaal je hetzelfde of nog meer.
    - Creditcard probleem is inderdaad lastig, maar daar wordt hopelijk wat op gevonden. In de tussentijd heb je altijd nog ouders.
    - Niet iedereen heeft ADSL maar wel steeds meer mensen hebben ADSL. Bovendien zorgt dat er wel voor dat je eindelijk lag-loos kan spelen met mensen in Japan. Vergelijk dat maar is met PS2 Online in Amerika waar onwijs veel lag is door de modemers.
    - Online gamen op een PC is soms leuker, bij strategygames bijv., maar bij actiegames, rpg's en fps's prefereer ik de luie bank toch boven de bureaustoel.

18. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    snel antwoord: TOP

19. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat 't geen flop wordt, voor een deel om precies deze redenen:
    - Xbox Live is voldoende duur is en "exclusief" (credit card), waardoor voornamelijk de fanatieke (volwassen) gamers gaan spelen: ik merk nu op Xbox Live een serieuzer publiek bij Ghost Recon dan ik op de PC gewend ben.
    - 't beter is dan 't gemiddelde PC gamen omdat spraak ingebouwd zit, en omdat je eenvoudig je vriendjes kunt vinden (ja, dit kan ook met Gamespy en Roger Wilco, maar nu is 't standaard en afgestemd op de game)
    - omdat ik sinds Xbox Live voornamelijk Xbox Live heb gespeeld (ondanks de BF1942 en RavenShield demos op m'n PC)

Merk op dat Xbox Live zelf geen winst hoeft te maken, als 't maar leidt tot extra verkoop van spellen, en eventueel in de toekomst tot een voor Microsoft aantrekkelijkere methode van spelverkoop (MS houdt nu minder dan 5 euro over aan een full-price spel vanwege verpakking, distributie, voorraden, tussenhandel. Als ze straks in staat zijn over een veilig netwerk nieuwe games te distribueren, gaat de marge voor MS flink omhoog).

William

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Xbox live gaat bij mij om de volgende redenen niet:

-ik ben 16 ( dus nog geen top inkomen)
    -ik heb een xbox, ps2 en een gc ( daar komen ook toffe spellen op uit die ik wil hebben)
    -en die 55 euro van het adsl abo word voor mij dan echt teveel

Vraagje: Ik heb adsl standaard. Zou ik daarmee op live kunnen?

Alvast bedankt!

Deel Deze Pagina