1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox-live en Creditcards!!

Discussie in 'Games' gestart door Rinus, 30 jan 2003.

  1. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    After the XboxLive conference in milan the other day we can finally tell, after many speculations, if the credit card will be or won't be necessary for XboxLive.

    The answer is... Yes, it will be necessary. Not for payin' the service (since u will be givin' money to the shop), but rather for a matter of security, these are the 4 main reason of this choice that won't make many of us happy

    1) with a credit card MS can have a TRUE "economic" identity of the user, it's some sort of guarantee (they can also control, in part, the use of fake accounts)

    2) with a credit card you will be able to "buy" new content, for those rare Software House who will decide not to make 'em free (MS here it's tryin' to create a business that will create interest for Software Houses too, after their initial doubts about the service)

    :cool: this way there will be a silent re-abilitation of the service ad the end of the first year of service (obviously, u can choice NOT to subscribe to it again, but you have to tell 'em at the right time)

    4) MS will be able to "control" hacking and cheating, making the net more secure. Infact every XboxLive user will be signing a "contract" not very different from the NDA that we betatesters signed up. This way MS will be able to BAN every user that makes illegal use of the XboxLive service, they will be able to ban everyone who abuse of it with modded console, hacking, cheating and so on. They will be able to ban the serial number, the user, the credit card or everything. This is not all, they will be able (if they want to, but they have never did it yet for the US banned users) to charge your credit card with a "tax" for having not respected the points of the Xboxlive contract



    Ok, this certainly comes up with a lot of problems for the users who have not a credit card, but let's try not to be paranoyd and see the advantages (if there are any) that we will take.

    Every HONEST user won't have anything to fear, the honest user should be happy 'cause they will be getting a more SECURE and hacker-free service.

    Every un-honest or partially-honest user should, instead, be worried at least a bit


    Source: Senio "Akuma" Rotondi
     
  2. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    das nie leuk
     
  3. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel creditcard topics hebben we nou al gehad? |:-
    Maar dat betekent dus nog steeds dat je een credicard moeten hebben. Najah, geen probleem voor mij ik heb een goldcard van de Rabo }:] (jah ik ben een ruigbatser :D )
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2003
  4. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou ik denk dat het niet zo goed gaat komen met xboxlive in europa. Bijna niemand heeft een creditcard. De meeste users zijn denk ik toch onder de 18. En als ik het goed begrijp kan microsoft zomaar geld van je creditcard afhalen als je je niet gedraagt? Of heb ik dat fout?

    En wat als mircosoft denk dat je iets fout heb gedaan, maar je weet zeker dat je niet heb gedaan? Krijg je dan je geld terug.
    Ik moet het echt nog maar allemaal afwachten. En ze zeiden dat het allemaal zo simpel is. Ja vast wel.
     
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    MS kan je bannen dmv je CC lijkt me.
    Cheat of misdraag jij je, word je CC geweigerd, en kun je dus niet meer online met CBL tenzij je een nieuwe CC regelt.

    Ik denk dat MS hier een goede stap mee zet.
     
  6. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25

    Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Als je zelf geen credit card hebt omdat je bijvoorbeeld minderjarig bent, dan kun je toch vragen of je die van je ouders/familieleden/kennissen/vrienden mag gebruiken?
    En microsoft kan je zoals ik dat zo lees idd beboeten dmv je credit card, maar dat is alleen als je je ernstig misdraagt, dus als we allemaal zoet zijn, zal er niks aan het handje zijn :)

    Nou ja, ik heb iig zelf een credit card, dus ik kan straks zonder problemen Liven. En dat gaat ook zeker weten gebeuren!!! :9
     
  7. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik denk dat ik het eerst ff aankijk, dat hele XBL gebeuren.
    Ben benieuwd of het wel aanslaat, en vraag me eigenlijk af wat ik ermee moet. Heb (nog) geen XBL games, en ben ook niet echt van plan deze aan te schaffen. (Misschien Unreal of Mech via Xbazar ofzo)

    Ik wacht lekker rustig af, en zie vanzelf. :)
     
  8. JanKost

    JanKost Console Freak!

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    1
    boeit me weinig, heb toch een credit card.
    dussuh...bring it on, xbox live!!!!
     
  9. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij bestellen morgen een creditcard, yay!

    Iemand enig idee hoelang dat gaat duren voordat ie er is?
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ongeveer 2 weken.
     
  11. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn da's wel minder. Krijg volgende week m'n beta kitje. :{
     
  12. timmio

    timmio GOOAALLLL!!

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    4
    die creditcard lijkt me echt geen probleem, cc is meer nodig voor als je online content gaat downloaden of voor na 1 jaar je abo te verlengen, MS zal niet zo snel bannen of geld afschrijven, zij moeten zich immers ook aan regels houden..

    Overigens lijkt het me ook logisch dat zo'n bedrijf je moeilijk een acceptgiro kan gaan sturen of een overschrijving laat doen ,echt veels te veel administratie voor zo'n bedrijf, dit is natuurlijk veel makkelijker voor ze, goedkoper, sneller & betrouwbaarder (geen last of minder last van wanbetalers...)
     
  13. SuperZaadje

    SuperZaadje Mosterdn00b

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    och, wat ik doe is gewoon aan mn mammie vragen of ik haar cc gegevens mag.... en ik beloof geen betaal dingen te downloaden en een nieuwe starterskit aan het einde van het jaar te kopen
    hoppatee
     
  14. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee het heeft niets te maken met als mensen zich gedragen dan hebben we er geen last van, het is gewoon zo dat microsoft dan zonder pardoes geld af kan halen als je iets verkeerd heb gedaan. Ik weet zelf niet hoe een creditcard werkt maar is het dan ook wel veilig? Want ik weet niet hoe je geld van een creditcard of kan halen? Door gewoon je nummer te geven of zo?
    Dat is dan toch het zelfde als je pincode geven van je bankpasje?
    Maar ja ik weet het gewoon niet hoor, ik denk echt dat xboxlive geen succes krijg in europa. Kijk maar hoe de duitsers er tegen over staan en andere landen in de eu. Maar als nou niemand xboxlive gaat kopen. Misschien dat ze dat wel een andere betalingsregeling moeten maken :) maar ik wacht het net als Graveheart nog wel af.
     
  15. JanKost

    JanKost Console Freak!

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    1
    je moet een creditcard nummer opgeven (16 cijfers)
    je kan er ook mee pinnen, maar dat kost kladden vol met geld
     
  16. Nicotjeh.

    Nicotjeh. Guest

    Ik hoop echt ziels vol
    als ze er iets op verzinnen
    dan alleen die cc:'-(
     
  17. timmio

    timmio GOOAALLLL!!

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    4
    hm het lijkt niet door te dringen nog, ze verzinnen er namelijk niks op... Het is definitief dat je een CC nodig hebt, zonder CC kun je GEEN gebruik maken van Xbox Live , je kunt het pakket dus gewoon kopen, met code, maar bij het inloggen met je xbox kun je geen gebruik maken van xbox live zonder CC..
     
  18. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    Als het komt dat door die creditcard niet veel xbox live starterkits verkocht worden. Dan lijkt het mij dat microsoft voor een andere manier gaat zorgen. Het is inieder geval zo dat nog veelste veel mensen bang zijn van creditcards en vooral in de eu.
     
  19. timmio

    timmio GOOAALLLL!!

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    4
    ALS idd, maar zelfs dan kan het nog een half jaar na de release zijn dat ze met een 2e optie komen, maar reken d'r voorlopig maar niet op. Neem maar van mij aan dat ze je echt geen acceptgiro's gaan sturen..
     
  20. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Neem dat ook maar van mij aan :)
     

Deel Deze Pagina