[XOne] Xbox live FAQ + bad news

Discussie in 'Games' gestart door Smith, 19 aug 2002.

1. Smith

Smith Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://members.cox.net/xboxfaq/

Da's de link. kennen jullie misschien wel. Hier het volgende voor een beetje leedvermaak:

7.21 Will I be able to play Xbox Live on my US Xbox from overseas?

The surprising answer is "no". According to Microsoft's chat support folks, only US Xboxes in North America will be able to log onto the US Xbox Live servers. Furthermore, US Xboxes will not be able to log onto foreign Xbox Live servers at all. I can only assume Microsoft is doing some sort of IP address checking to keep overseas Xboxes logging onto the US servers.

This is disappointing news, because it means that all US Xboxes currently overseas will be unable to play Xbox Live, period. If you live overseas, you will need to buy an Xbox from your area, an Xbox Live starter kit from your area, and sign onto servers in your area.

I am trying to verify this information with other sources, but below is the chat transcript (edited somewhat for clarity):

Topic: Will US Xboxes in foreign countries using the US version of Xbox Live software be able to play on the US servers when the service launches?

Chris- Hello and welcome to Xbox interactive online chat support! My name is Chris.
    Chris- US Xboxes outside of it's original country will not be able to log in to Xbox Live.
    Boid- Ouch. Will they be able to use XBL when it launches in their area?
    Chris- Yes. Xbox Live will be launched in North America on November 15th, and shortly thereafter in Europe, Japan , and Australia.
    Boid- OK, well specifically I have a guy in Taiwan who owns a US Xbox, with US games, and he intends to purchase the US version of XBL software. I just want to confirm that you are saying that when Xbox Live launches in Japan (I suppose) he will be able to play from Taiwan with his US Xbox.
    Chris- No. It will not work that way. He would need to have a Japanese Xbox, with Japanese XBL games and a Japanese XBL Subscription.
    Boid- Ouch again. Doesn't affect me personally, but as author of the FAQ, I'm going to get a bunch of people yelling at me like it's my fault. I guess there are a lot of US Xboxes overseas. Ah well, thanks for the help.
    Chris- I understand. You're welcome, Boid.

Kortom, heb je een Xbox uit een ander land geimporteerd, dan ben je zeer zwaar de lul (als je xbox live wilt hebben).

Verder dit:

7.20 Will I be able to play people in other countries?

Yes. The Xbox Live service should be rolled out to Europe by the end of the year, and US and European gamers will be able to compete with eachother. (Source: July issue of OXM)

Dus geen maart 2003.

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Betekend dus dat ze voor elk land apart die shit moeten ontwikkelen? Dan wordt NL dus helemaal op het eind geplaatst..

3. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Gaan ze nou écht Xbox Live in elk land op een aparte datum launchen?? :eek:

Pfff mooie start van hun "bigger than 3D" revolutie. ]:-

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    'bigger than 3d' is gewoon amerikaans enthousiasme zoals je dat altijd ziet bij dat soort mensen..

5. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    ja ok maar ze weten het wel weer lekker voor zichzelf te verpesten... :{

6. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij is het per regio hoor....

niet per land.....

Of heb ik iets over het hoofd gelezen

7. Smith

Smith Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee nee. Lees de tekst goed.

(edit; tekst nog een keer gelezen)

eh.. ok.. wat heeft je IP adress te maken met wat voor'n box je hebt.. en wat heeft dat met de regionale server te maken?

Zijn toch 3 servers? Amerika, Londen en Japan.. Kan vanuit Nederland niet inloggen in Amerika.. logisch.. Londen wordt mijn server.

Maar de tekst zegt dat je met een US xbox in een Europees land met een Europees IP adress niet kan inloggen op een Europeese server.

Ingebouwde spyware? klopt iets niet...

8. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ja vreselijke stoute Xbox-modders hadden al uitgevonden dat elke doos een unieke identificatie-code heeft. Deze code zou ook kunnen weergeven wat voor doos het is natuurlijk. Misschien is dat het?

9. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet wie hier een xbox heeft geimporteerd maar ik iig niet, en er staat dat het aan het eind van het jaar geregeld is in EU. Dat is toch juist goed nieuws?

10. djbokkeman

djbokkeman Active Member

Leuk Bevonden:
    0

waarom stout die lui zorgen juist voor veel goede dingen.

11. Said

Said Green Mana crew

Leuk Bevonden:
    0
    Shit ey, elke dag komt er slecht nieuws over Xbox LIVE ...
    Komt er nog goed nieuws or what?

12. marco27

marco27 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me logisch (?), de amerikaanse servers werken alleen met amerikaanse spellen, de server in londen waar alle europese landen mee verbonden worden werkt alleen met pal spellen en de japanse server alleen met japanse spellen. De servers onderling staan weer in verbinding met elkaar zodat de regioblokkering wordt opgeheven. Iemand met een geimporteerde xbox probeert dan op een pal server te komen en dat kan niet.

13. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Ja je hebt gelijk, kan er zelf ook eigenlijk niet mee zitten hoor, heb gewoon een PAL-Xbox dus kan gewoon op xboxlive. Verder vind ik het alleen maar goed nieuws dat het al eind van dit jaar komt. Live is short....game more.....

14. Said

Said Green Mana crew

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik vind et zwaar irritant, eerst zegge ze dat je alleen kabel nodig hebt en verder nix..
    Na een tijdje wete ze nie zeker of het ook in Europa in november komt...
    En dan dit weer ... =(

15. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Euh...voor zover ik weet heb je ook alleen een kabel nodig, en het was sowieso niet zeker of het in de EU ook in november kwam. Eerst was maart 2003 de deadline, het is dus wel degelijk een vooruitgang.

16. Said

Said Green Mana crew

Leuk Bevonden:
    0
    Ja? Waarom hoor ik dan nu pas dat je een fokking router nodig hebt? En dat die zo duur is ? :mad: ?

17. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    stout omdat we op XBW forums zitten

kvin ze zelf ook niet stout maar dat zeg ik niet

18. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Als je nu online wil heb je een router nodig of een hub. Zover ik weet met xboxlive verder niks behalve een kabeltje die je van bijv. je modem in je xbox plugt.

edit/ een router kost idd veel geld! Zo'n 150/200 euro!!!

Laatst bewerkt: 20 aug 2002

Deel Deze Pagina