xbox live gaat mislukken

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door cyber, 28 mei 2002.

1. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    ]:- ]:-

deze link stond op gamers.nl

Volgens de site eurogamer ..(nooit van gehoord) wordt xbox live een grote mislukking...IK geloof er nix van en de redenen die ze geven zijn ook niet allemaal even logies..Maarja, misschien ff interesant om door te lezen....

Maar volgens mij is het gewoon GELUL....

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Mjah khad Joran gemaild dat ik de manier van schrijven van hem niet zo gepast vond, het was immers de mening van Eurogamer en Gamers.nl neemt dat zomaar over..

3. orgaZm

orgaZm CEV's

Leuk Bevonden:
    0
    ik moet et eigelijk ook nog zien, et ziet er allemaal ZEER strak uit en et lijkt me echt supervet, maar ik vind de abo-kosten een tikkeltje minder

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Mjah.. 50 dollar (hier waarschijnlijk 50 euro) is toch wel netjes voor een spel, abonnement voor 12 maanden en communicator.. Helaas gaat het het 2e jaar iets van 10 dollar per maand kosten ofzo?

5. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Jeez!! Wat een grote BullShit is dit toch..
    Iedereen die een Xbox heeft kijkt hier naar uit!!
    En wat ze hebben laten zien roelde gewoon!!
    MS weet echt wel waar ze mee bezig zijn!!

Bommen op Eurogamer en gamers.nl!!! =(

$10,- per maand is nog geen eens zoveel, vrij goedkoop zelfs!

Laatst bewerkt: 28 mei 2002
  6. Mark

Mark aLive!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat gamers.nl gaat aardig in de richting van gamesen.nl zo..

7. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Mwoa valt wel mee vind ik.. kijk maar naar de reacties van Gamers.nl

Gamesen zuigt wel heel erg...

8. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat valt heel erg mee en is juist helemaal niet zo. Gamers.nl is zo objectief als de lens van een camera. Ze geven alleen maar news door wat op andere sites staat vermeld. Je moet het zien als een soort van verzamelpagina van allerlei grote gamesites.

Eurogamers is helemaal pro Nintendo en dat kan je goed zien aan de cijfers en de hoeveelheid aandacht dat ze geven aan de nintendo spellen. Vandaar dat ze dan ook hopen en denken dan X-box live gaat floppen. Dat vind ik vrij knap aangezien M$ in London , Amerika en Japan speciale providers heeft opgezet die hun eigen netwerk met elkaar hebben wat alleen bedoeld is om Xbox Live te ondersteunen. Gamen via de kabel gaat nu al vlot terwijl je nu meerder providers hebt die ook veel anders soort dataverkeer hebben (downloaden van zoveel miljarden Mb's per dag)

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dit ene bericht van Gamers.nl (Joran) is gewoon dom, hij toont totaal geen objectiviteit en lult gewoon met die eurogamer mee..

10. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Heeft Joran je al teruggemailed dan?
    k vind namelijk wel dat je gelijk hebt.. t lijkt net of joran het er helemaal mee eens is
    en ook een hele foute titel

11. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    moet je op gamers.nl registreren om te kunnen reageren?

12. Mark

Mark aLive!

Leuk Bevonden:
    0
    Er staat behoorlijk veel zelfverzonnen tekst van gamers.nl zelf bij voor een site die volgens jou alleen maar nieuws kopieert van andere sites. Op z'n minst heel wat minder objectief dan http://games.pagina.nl/

13. Z3R0

Z3R0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dit is wel de grootste onzin die ik tot nu toe heb gehoord over de xbox. de xbox zelf is toch ook nie zomaar op de markt gegooid ? als microsoft ergens geld aan wil verdienen doen ze er ook alles aan om er zoveel mogelijk geld uit te halen. mijn conclusie is dat als xboxlive geen laggy shit wordt het een succes zal worden. immers, je kunt met iedereen over de hele wereld spelen. er zijn dus genoeg mensen die hetzelfde spel hebben als jij.

14. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Eurogamer.net is een site die al langer bekend staat als anti-Xbox, of pro-ps2/gc , hoe jij het wilt en zij maken ook dankbaar gebruik van het feit dat ze een grote site in de UK zijn en zo het volk beinvloeden. Dit is echt heel jammer, want als je ervoor kiest om een multiplatform site te zijn, dan moet je objectief zijn. Wordt anders een fan-site of een site als Xbw in de vorm van PS of GC.

Ik denk dat je je hier niet aan moet storen en de echte gamers weten ook wel dat dit shit is, maar aan de andere kant werk je zo de spammers in de hand en gaan ze zelfs verwijzen naar zulke onnozele artikelen.

Even een voorbeeld van reviews op Eurogamer:

PGR 8
    Halo 8
    DOA3 6
    JSRF 6
    Munch 6
    RSC 10! :confused:

Ik wil echt niet zeiken, maar dit is niet bepaald volgens een gemiddelde, dus ik denk dat je Eurogamer niet hoeft te volgen in hun (verdraaide) meningen over Xbox.

Daarnaast vind ik het belachelijk dat gamers.nl zich zo laat volgen... :)

15. CyberPunk

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik zo vreemd vind, is dat ze zo negatief kunnen zijn over de Xbox, terwijl wij hier dan gewoon geen slechte dingen zeggen over de PS2 en de NGC (bijna iedereen), op het forum.
    Dat vind ik zo raar..
    Dit is een Xbox site, maar hier word tenminste normaal en objectief over de meeste dingen gesproken.. (bijna altijd)

Gamesen is ook zo'n K*tsite, daar zijn ze ook meer voor de NGC en de PS2..

Alle consoles zijn goed, alleen Xbox roelt gewoon meer dan die andere consoles!

Heb ik toch wel een beetje gelijk in hé! :)

16. jacco

jacco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben ik helemaal met je eens goed gezegd cyberpunk!!!!:)

17. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    Joran is een sukkel,
    en heel dat forum zit onder de fanboys, noobs, laaggeschoolden, etc..

18. CyberPunk

Leuk Bevonden:
    0
    Yo thanks!!!
    Heb ik toch weer goed neergezet!!
    We zullen ze leren die anti Xbox sites!! }:]

Goed gezegd!!!

19. Hansie

Hansie Kanonnenvoer

Leuk Bevonden:
    0
    Yep, vreemde post.

Tuurlijk kan het floppen. Maar kan net zo goed de sherif van het online gamen worden.

Vind het prachtig dat MS het aandurft en zit gaat zitten wachten wat de concurrentie doet. Sony had toendertijd ook prachtige ideeen, maar dat gaan allemaal zo traag :confused:

Het artikel waar naar verwezen wordt is slecht. Het gaat uit van de huidige online toptitel en dat deze niet passen op een console.

Wie weet opent deze vernieuwing wel deuren tot hele nieuwe spellen? MS denkt in ieder geval van wel. Voetballen met 22 man tegelijk lijkt me wel kicken met altijd iemand een druk op de knop verder die kan invallen. Zoiets als een DOA ladder is ook cool al ga ik dan voor de bottom-10 lijst :D

Opmerking over huidige titels ben ik het toch wel mee eens. Zoiets als Ultima Online zie ik niet zo zitten zonder toetsenbord. Ik zit dan ook met spanning te wachten op nieuws van Star Wars Galaxies en hoe ze dat voor elkaar gaan krijgen.

20. Froggie

Froggie Kwaaaaak

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm... keek er niet gek van op dat Eurogamer dit artikel gepubliceerd heeft, ze hebben in het verleden al meer van dit soort dingen gehad, toen met Sega.

Anyway, terug naar het artikel. De schrijver komt met het 'argument' dat breedband internet nog niet ver genoeg is ingeburgerd. Hierbij vergeet hij alleen dat de wereld groter in dan alleen de UK. Daar is breedband internet inderdaad nog niet zo ingeburgerd als hier. Ga verder kijken naar het vaste land van Europa dan kun je niets anders doen dan concluderen dat het hier wel goed zit. Nederland, België, groot deel van Frankrijk, Spanje (vooral sataliet vanwege de rotsbodem) en natuurlijk Scandinavië zijn allemaal vrij dicht bekabelde landen. Ook in de US is breedband internet betaalbaarder geworden de afgelopen 2 jaar en ook daar is kabel of DSL al heel normaal geworden. De enige doelgroep waar X Live een zeldzaamheid zal gaan worden is (weer :mad:) Japan. Omdat de meeste mensen hier klein behuisd zijn zijn er daar een heel stuk minder pc's per gezin zijn (vandaar de populariteit van mobiel internet daar) dus zullen ook weinig mensen een breedband aansluiting hebben verwacht ik. Japan buiten geschouwing gelaten vind ik dit argument dus een beetje flauw om mee aan te komen.

Een ander argument is dat er teveel games zullen zijn met X Live ondersteuning waardoor de communities te klein worden. Aan de ene kant zou dit kunnen, op een gegeven moment zul je misschien door de bomen het bos niet meer zien, maar je kunt je natuurlijk afvragen of het wel echt zo werkt. Persoon A hoort van B dat spel X erg leuk is online en gaat spel X ook halen. Zo zal het waarschijnlijk gaan en ik verwacht dat alleen de 'groten' (zoals UC, RS, Halo2) het zullen gaan maken. Hierdoor zul je voor deze spellen grote communities krijgen en zal er dus altijd wel iemand zijn om mee te spelen.

Kortom, laten we het allemaal maar afwachten en over een jaar eens verder kijken. Dan is de launch van X Live geweest, zijn er al een hoop titels beschikbaar en zullen we zien wat er van het verhaal van Eurogamer allemaal klopt.

- Amen

Mijn excuses voor spelfouten, het was zo'n lap tekst dat ik zelf niet eens meer de moeite wilde nemen het nog een keer over te lezen ;)

Deel Deze Pagina