Ik heb een vraag wat heb je pricies nodig voor xbox live? Is xbox live op een cd moet je dat instaleren op de xbox?
Nee denk het niet, maar ik weet het ook niet!! Je sluit je kabel of ADSl verbinding aan op de ethernetpoort op je XBOX.. Als je dan die games hebt die voor XBOX live zijn gemaakt, dan zit daar een optie in om online te gaan... Dus je zal zover ik weet niets speciaals moeten installeren.. Maar misschien ook wel, om je aan te kunnen melden!! Maar ja ik niet zeker weten!!
ja lijkt me wel logisch dat ze gewoon een dvd meeleveren waar je de netwerk-specificaties en programmatuur inzitten, want ik denk niet dat ze van te voren precies wisten hoe het XBOX live netwerk in elkaar zou zitten. Anders zou men bijvoorbeeld een foutje in de netwerkcode niet zomaar kunnen fixen. Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat de bovengenoemde programmatuur meegeleverd zit op een XBOX live compatibel spel. Ik hoop dat dit je een beetje verder helpt.
Lijkt me niet. Want dan zou je het bij ieder X Live spel moeten gaan leveren. En mochten er dan later nog updates uitgebracht worden krijg je het probleem dat er allerlei versie's in omloop zijn. Nee, ik denk dat ons gewoon een dvd-tje wordt toegestopt wat online code installeerd die constant up2date gebracht wordt op het moment dat je online gaat.
En hoe zit dat nu met de mensen met een usb modem? Kunnen zij gewoon met een crossed kabel en een netwerkkaartje en internetsharing ook hun xbox online krijgen? Of moet ik nog een hub kopen ook Of lukt het helemaal niet en moet ik een nieuwe modem kopen
ja, ik heb ook nog wat vragen over Xbox Live. Ik heb momenteel een goed functionerende PC en USB modem met ADSL. Zal ik in de toekomst (bij de release van Xbox Live) mijn USB modem en ADSL abonement kunnen gebruiken met mijn Xbox zonder dat er een PC aan te pas komt? Ik wil mijn PC namelijk niet gebruiken samen met mijn Xbox console. Het gaat tegen mijn principes in!
Het is waarschijnlijk dat de Xbox niet zelf een internet verbinding gaat opzetten, maar er van uit gaat dat het modem (of hub of whatever) je aan de poort hangt al aan het Internet hangt. Met veel Ethernet modems is dit goed te regelen, met een USB modem zal je altijd nog een PC nodig hebben om de verbinding op te zetten. Ik denk trouwens dat de Live! mogelijkheden ofwel al in de Xbox ROM zijn ingebakken ofwel in elk spel meegecompileerd wordt. Dat van die versies wat iemand eerder noemde gaat namelijk niet op omdat er -gelukkig- niet zoiets is als DLLs in een Xbox.
Ik denk wel dat ze van te voren precies wisten hoe het Xbox Live netwerk in elkaar zou zitten. Microsoft heeft veel tijd en geld in de voorbereiding van Xbox gestopt, en op E3 is er verteld dat alle benodigdheden voor Xbox Live al in de Xbox zitten. Xbox Live is ontworpen om zonder computer, internet sharing etc... te werken. Ik weet echter niet hoe een USB aansluiting eruit ziet, dus hoe dat gaat werken weet ik ook niet.
USB modem? Dan ben je waarschijnlijk de lul en zul je of een ander modem aan moeten schaffen of een (extra) netwerkkaart in je pc moeten duwen waaraan je je Xbox hangt. Andere mogelijkheden zie ik iig niet...
kan ik dan die netwerkkaart gewoon met een crossed kabel aan mijn xbox hangen? Of moet er nog een hub of zo tussen
Nou als je een ethernetkaart aanschaft voor je Xbox heb je geen hub meer nodig. Een hub heb je namelijk alleen nodig als je meerdere apparaten op 1 ethernetkaart wilt aansluiten, en dat is dan dus niet het geval. Ik betwijfel echter of je dit ook zal moeten gaan doen... Ik kan het me niet voorstellen dat Microsoft zal zeggen: tsja als je een USB-modem hebt moet je ff een extra kaartje kopen en installeren, anders doettie het niet. Dat wijkt veel te veel af van hun click-and-play opzet, én aankondigingen. (Hiervoor verwijs ik nogmaals naar de officiele site.) Microsoft weet heus wel van het bestaan van USB-modems af, en als ze zeggen dat je niet hoeft te upgraden, dan zal dat ook wel niet. Ik verwacht eerder een (ongetwijfeld veel te duur ) adaptertje ofzo.
Dat is juist hetgene wat ik vrees... Ik heb ook geen zin om zomaar een nieuwe modem te kopen die wél een ethernetaansluiting heeft. En een netwerkkaartje heb ik al (toch binnenkort). En zo'n adaptor zal idd wel duuur zijn vrees ik: gewoon de internetsignalen omvormen gaat niet want een usb modem moet nog een stroomvoorziening langs die aansluiting hebben en zo => reteduur geval
Tuurlijk kan dat (ik ga het met hub+router doen) maar aan een USB modem kun je geen hub/switch/router hangen... blijven er weinig andere mogenlijkheden over... Ene... MS die van het bestaan van USB modems afweet? Ze weten niet eens hoe het postsysteem van NL in elkaar zit
Dus als ik het goed begrijp krijg je strax aan je ethernet modem een verdeel kastje.... en dan gaat er 1 snoer naar de comp en het andere naar de xbox (wordt wel draden leggen naar de huiskamer)