[XOne] Xbox live ----> @home ----> probleem ----> WEL LEZEN gaat niet over ondersteuning.

Discussie in 'Games' gestart door Flamingo, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    2 kameraden (The Bear en Slayer) van mij hebben @home, nou is het zo dat ze niet ver van elkaar wonen elkaar op het internet ook niet kunnen zien. Nou is er een foefje voor dat om via de pc met ipadressen een bestandje te maken etc ect etc.

En nu kwam "gaming4ever" op het idee "Zou dit een probleem kunnen wezen voor Xboxlive":

Omdat wij alledrie geen xboxlive nemen hebben wij er totaal niet aan gedacht of aandacht aan geschonken aan dat hele Live gebeuren.

Maar nu...... hoe gaat het straks met jullie op XBOX LIVE als je een aantal kameraden in de buurt hebben wonen en die op @home zitten ???? Jullie zouden elkaar dus (waarschijnlijk) niet kunnen zien, en met ip adressen kun je niet kloten op je xbox.

Dus dat zou knap lullig wezen, mocht je alleen over de wereld spelen en niet bij je in de buurt dan geeft het geen probleem. Maar als je als clan of iets dergelijks tegen de wereld wil kan dat dus problemen geven.

Ik weet niet of daar al een oplossing voor gevonden is ???? Of dat dat ook werkelijk een probleem gaat worden weet ik ook niet, maar bij de pc iig wel.

Laatst bewerkt: 7 mrt 2003
  2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Misschien je vraag hier stellen?

3. The Fish

The Fish Wallah

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan wel kloten met de ip's op je xbox

4. Jelzie

Jelzie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maakt niks uit want het loopt niet rechtstreek naar mekaar toe maar via de xboxlive servers dus maakt het niet zoveel uit, mocht het nou niet werken om die reden dan ken je altijd in router gebruik maken van de optie static ip routing.

5. Flamingo

Leuk Bevonden:
    1
    Dus jij denkt dat iedereen die iets over Xbox live wil weten naar de pc topic moet gaan ???? |:-

OH JA wat dom van mij nooit over nagedacht...............|:-

Als ik iets over games wou weten keek ik ook altijd in offtopic. Dat is idd het meest logische, sorry dat ik mijn thread verkeerd geplaatst heb. |:-

EDIT:// laat verdere reacties maar zitten jullie komen er wel uit dus heb ik al gezien. :)

Laatst bewerkt: 8 mrt 2003
  6. Marsupilami_NL

Marsupilami_NL MarSu

Leuk Bevonden:
    0
    In het genoemde topic staat, hoe je een route moet aanmaken.

dit is de oplossing voor dit probleem, dus gewoon effe daar kijken.

7. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ja, daar heeft Xbox Live een oplossing voor. En we noemen hem "Friends list". In die lijst kun je je kameraden zetten en dan kun je zien of ze online zijn of niet. Je kunt ze dus zien en als ze er zijn kun je het gezamenlijk opnemen tegen elkaar of tegen de rest van de wereld.

8. Marsupilami_NL

Marsupilami_NL MarSu

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Xbox live ----> @home ----> probleem ----> WEL LEZEN gaat niet over ondersteuning.

eeuh, volgens mij snap je het probleem niet helemaal (als het er al is met XBL)

de provider @home blokkeert een directe verbinding met mede @home gebruikers,
    die op dezelfde gateway zitten.

Dit onder het mom van veiligheid. om toch een directe verbinding met
    deze mede @home gebruikers te kunnen hebben, moet je een
    route aanmaken.

dat staat besproken in die link naar het andere forumartikel.

ook op troubles@home en de @home startpagina
    staat deze procedure.

9. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Re: Re: Re: Xbox live ----> @home ----> probleem ----> WEL LEZEN gaat niet over ondersteuni

Oh! :eek:

Nee, die kende ik nog niet. Alweer zo'n sullige kabelboer die van internet geen verstand heeft. |:-

Bedankt voor de opheldering. Dan was mijn reaktie inderdaad useless.

10. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan is dat de fout van Xbox Live, want het is belachelijk als er niet meerdere mensen per gateway opmogen. Maar ik wist helemaal niet dat @Home dat blokkeert?? Dan zou hij toch ook file transfers enzo moeten blokkeren?

11. Flamingo

Leuk Bevonden:
    1
    Normaal gesproken is het mogelijk om direct met andere internet gebruikers een verbinding op te zetten. Programma's die hiervoor gebruikt zouden kunnen worden zijn: ICQ, Netmeeting, MSN Messenger, ftp programma's en spelletjes die je online kunt spelen. Wanneer dit met een mede @Home abonnee niet mogelijk is komt dit doordat u in hetzelfde gedeelte van het netwerk zit en deze functionaliteit uit veiligheidsoverwegingen is uitgeschakeld. Indien wij dit niet zouden doen is het bijvoorbeeld mogelijk dat u wanneer u in uw netwerkomgeving zou kijken uw een heleboel computers zou zien.Wanneer de betreffende computers niet goed beveiligd zijn, is het mogelijk dat personen toegang krijgen tot de computers van anderen.

Het is mogelijk om de beperking tussen twee computers op te heffen.Wij willen u erop attent maken dat @Home hier GEEN support op levert indien dit niet werkt. U dient het volgende te doen:

Maak een tekstbestand aan en typ hierin het volgende:

1. U start een simpel tekstverwerker programma. Voor Windows gebruikers is dit bijvoorbeeld Notepad of WordPad,

2. U typt de volgende regel in: route add [IP-adres van uw kennis] [IP-adres van uw gateway]

3. U bewaart het bestand als .bat bestand. Dit doet u met de optie Bestand, Bewaren als....

4. Het is belangrijk dat u het bestand bewaart als normaal tekst bestand met de naam routeadd.bat

5. Elke keer dat u een verbinding met uw kennis op wilt zetten, dubbel klikt u op het bestand routeadd.bat

Het IP-adres van uw gateway kunt u vinden door op Start, Uitvoeren en vervolgens in te typen command Er wordt vervolgens een MS-DOS venster geopend en hierin typt u ipconfig. Vervolgens ziet u uw eigen IP-adres en het adres van de gateway. Deze twee adressen zijn belangrijk. U vult in bovenstaand bestand het ipadres van uw gateway in. Op de computer van diegene waarmee u rechtstreeks contact wilt maken doet u hetzelfde.

Belangrijk: degene met wie u contact wilt leggen voert dezelfde stappen uit! Tevens is het belangrijk om in het routeadd.bat bestand het ipadres van uw kennis in te vullen en dus niet dat van uzelf.

Let op: IP-adressen kunnen wijzigen!

En vooral dat laatste ......de ip-adressen dat gaat toch problemen geven ???? Ik kan nu met The Bear @home niet online spelen via een ip-adres ..........

12. RiFF

RiFF Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja... je kunt wel blijven speculeren over dit soort dingetjes maar je kunt pas echt weten wat er gaat gebeuren als je straks XBL hebt... dan kun je altijd nog naar een oplossing zoeken :)

Ik vind t wel raar trouwens, want ik kan naar n jongen hier in de straat op dezelfde gateway gewoon files sturen en gamen.

13. Marsupilami_NL

Marsupilami_NL MarSu

Leuk Bevonden:
    0
    xbox live staat hier helemaal buiten, en er is geen sprake van dat
    er geen meerdere mensen per gateway niet opmogen ofzo..

het is alleen zo dat @Home een directe verbinding blokkeert.
    dat heeft dus niks met XBox Live te maken...

Overigens doen ze dit, zodat gebruikers die hun beveiliging
    niet in orde hebben in windows, deze pc's toch niet te zien zijn
    in de netwerkomgeving van een ander, die dezelfde werkgroepnaam gebruikt.

14. The Bear

The Bear ...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor wel vaker dat je elke keer een ander ip adres krijgt maar ik heb al heel lang hetzelfde ip adres. Maar ik kan nu wel een kameraad van mij zien met @home doordat we dat routeadd.bat bestandje hebben gemaakt. Volgens mij is het ook zo dat als je het bestandje anders maakt dat je elkaar dan altijd kunt zien. Dan wordt het zo: route -p add [IP-adres van uw kennis] [IP-adres van uw gateway]. Ik heb het nog niet geprobeerd maar doe ik binnenkort wel ff.

15. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ze komen ook bij die gebruikers thuis kijken of ze wel goed met hun bestek om kunnen gaan. Als ze dat niet kunnen dan vervangen ze alle scherpe messen met botte messen om hun gebruikers te beschermen.

Je moet ook een diploma halen alvorens je aangesloten wordt op het gas. Ze controleren of je goed met aardgas om kunt gaan en als dat niet het geval is dan zorgen zij er voor dat je wordt afgesloten.

Ze testen ook steekproefsgewijs of hun klanten de hand wel uitsteken als ze op de fiets een bocht willen nemen. Als die fietsers dat niet doen dan solderen ze het stuur vast in de rechtdoor stand zodat de fietsers beschermd worden...

Anders gezegd: Wat een belachelijke "service". Ze zorgen automatisch dat hun netwerk niet goed werkt zodat hun gebruikers beschermd worden? Kletskoek. Dat heet gewoon "een kreupele dienst leveren".

Jammer dat dat dan ook betekent dat mensen met Xbox Live alleen maar met elkaar kunnen spelen als ze eerst de een of andere truuk (een IP route aanmaken maar liefst!) op hun PC uithalen. Schandelijk! Dat is een goede reden om te melden dat @Home niet werkt met Xbox Live (tenzij je een truuk uithaalt).

16. Marsupilami_NL

Marsupilami_NL MarSu

Leuk Bevonden:
    0
    wat een onzin. door de opbouw van het netwerk is dit mogelijk,
    en om problemen te voorkomen doen ze dit. @home heeft geen zin
    in rechtzaken oid aangespannen door gebruikers die hun data zijn kwijtgeraakt.

waarom ? omdat je van een standaard gebruiker niet mag verwachten
    dat deze zijn pc waterdicht heeft getimmerd, en als deze
    truuk niet door @home werd uitgehaald zou het aantal gedupeerde vrij groot zijn.
    lekker als je pc als node misbruikt wordt.

dit is nog grotere onzin, om te stellen dat xbox live niet werkt !
    zo krijg je inderdaad de indianenverhalen, zo moet je maar beginnen.

er is allen gezegd dat het zo zou kunnen zijn, het is niet gezegd dat het niet zo is.
    en als het wel zo is maak je simpel een route aan,
    klaar. dus om nou een hoop paniek te zaaien door te stellen
    dat @home niet werkt, sjong jonge wat een kolder zeg.

17. Slayer

Slayer xbox is deadly

Leuk Bevonden:
    0
    Nou je raad het nooit we kunnen mekaar zien hoor dat zal ook wel tijd worden. we hebben een bestand aan gemaakt in windows en daar onze gegevens van het ip ingevoerd en opeens dee die het. dus bear GAME ON:)

18. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    OK, vanaf hier kunnen we verder in een Centraal Topic dat voor @Home is aangemaakt.

Deze topic gaat op slot.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina