)>>:
Naar mijn idee moeten ze je gewoon de mogelijkheid geven om te kiezen of je wel of niet tegen pc gamers speelt (mix party's of pc vs. xbox). Dan kun je dus zelf opgeven of je gewoned wil worden, of zelf wilt ownen.
Het vershil ziet hem niet alleen in de muis, waarmee pc gamers sneller (zouden kunnen) aimen, maar ook in de besturing. Ik vind zelf dat je met een controller behoorlijk wat meer controlle hebt over de manier waarop je beweegt. Met je sticks kan je heel nauwkeurig je snelheid bepalen, en iedere willekeurige kant op lopen, terwijl je bij een pc al snel vast zit aan 2 snelheden (rennen en lopen, die je dan moet wisselen door een toets in te drukken) en de 4 richtingen van de W,A,S,D toetsen.
Ook zit alles nét wat dichter bij elkaar op een controller, en gaat het allemaal wat soepeler. Bijvoorbeeld het reloaden van je wapen, op de pc zit je gefocused te spelen, en moet je herladen. Geloof me, ik heb met halo 1 vaak genoeg gehad, dat ik hem 2 keer in moest drukken, omdat ik de eerste keer op de e zat te rammen. Met een controller weet je, hoe gestressed je ook bent, altijd waar je knoppen zitten.
Stel dat DTM 4 uitkomt, en het is ook zo'n crossplatform game is. Ie zou er winnen, de gestressede man die raced met een toetsenboard, of jijzelf die achteruit gezakt op de bank zit met een zak chips tussen je benen?
Tuurlijk zijn er zat pc gamers met een controller, die je et nakijken geven. Maar zo kan het ook werken met fps'.
Ik denk gewoon dat ms voor zijn nieuwe paket (en pc's?) een geweldige controller gaat ontwerpen.
Want waarom heeft de 360 een controller? Omdat je er alles mee kunt. Je kan er mee schieten, lopen, rijden, bouwen, tenissen, ontwerpen, vooruit spoelen, terugspoelen, typen. Zo'n ding is gewoon multifunctioneel, en daarom denk ik dat ms mensen gaat "sturen" om controller te grbruiken bij een groot deel van hun nieuwe games (in de toekomst).
Bij fps' heb je naar mijn idee dus nadeel, maar ook voordeel in het spelen van mp games tegen pc's.
Klik om te vergroten...