[XOne] xbox live moeilijk?

Discussie in 'Games' gestart door the promise, 24 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. the promise

the promise Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ha gamers
    ik heb ff een vraag
    ik weet niet zo veel van computer en xboxen af maar ik heb er wel een en ik wil natuurlijk graag live. is dat nou ingewinkkeld om dat te instaleren en zo. dus ik vraag er naar wat ik nou moet doen allemaal om xbox live te krijgen (ook de nadelen).

2. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
  3. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Wat heb je al? Heb je al breedband internet? Wil je ook je PC aansluiten op dat internet? Ga je dan stekkertjes wisselen of heb je een router?

Op zich is het installeren gewoon de handleiding volgen en de juiste gegevens hebben.

Begin idd maar bij de FAQ.

4. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    De eerste keer dat ik het ging installeren heb ik er lang over gedaan. Ik wou het via mijn pc doen waar Windows 98 op zat. Live moet minimaal Windows 98 SE hebben. Ik kreeg het dus (samen met behulp van Fardo, nog steeds dankbaar _O_ ) niet aan de gang.
    Toen maar Windows XP erop gezet en het was een eitje. Ik hoefde niks aan m'n Xbox te doen, die detecteert alles automatisch, in Windows vinkte "internet delen" aan en alles werkte als een trein.

Rechtstreeks op je modem hoeft helemaal een problemen op te leveren. Als er iets mis gaat kan je op xbox.nl snel oplossingen terug vinden en zit je zo te Livën :cool:

5. the promise

Leuk Bevonden:
    0
    dioga dan hoef ik dus alleen maar kabeltjes aan te sluiten en dan kan ik alles via de pc doen (we hebben windows xp profesonal das voldoende volgens mij) maar in iedergeval tnx allemaal.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ach ik blijf nog wel even rond lopen ... heb wel besloten om me minder met Live en Networking te bemoeien ... maar ja het bloed blijft kruipen

7. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Ik heb nu Live via een router, maar wil dit veranderen en Live via mijn PC gaan instaleren. Ik las dat Dioga dit ook heeft, dus misschien weet hij in welke volgorde ik dit moet doen. Ik maak gebruik van Chello, is het de bedoeling dat ik nog een netwerkkaart aanschaf en vanaf de nieuwe netwerkkaart een kabel laat lopen naar mijn Xbox?

8. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ik ga het hieronder proberen uit te leggen op de manier die ik vorige week heb gedaan *)

Je begint met de netwerkkaart in je pc te stoppen. Windows XP herkent hem vast wel automatisch, zo niet ff de drivers die op diskette op cd zijn bijgeleverd installeren. PC weer ff uitzetten.
    Daarna sluit je met een netwerkkabel (moet crosswire zijn, geen rechte kabel) op je pc en Xbox aan.
    PC weer aanzetten en dan Mijn Netwerklokaties openen. Als het goed is staan er 2 icoontjes. Dubbelklik op het icoontje waar je internet op zit (heeft de standaardnaam "Lanverbinding 1"), rechtse tabblad Geavanceerd kiezen en dan aanvinken "Andere computers kunnen via deze computer gebruik maken van internet", dit noemen ze ook wel ICS, Internet Connection Sharing.
    Xbox opstarten, naar Xbox Live gaan en alles gaat verder vanzelf. Je hoeft niks instellen, hij detecteert alles automatisch. Mocht het niet werken dan toch ff bij Settings kijken in je Dashboard en bij IP & DNS Configuration alles op automatic zetten.

Zo heb ik het vorige week gedaan *)

9. halo

halo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil eigenlijk ook Live via mijn PC. Ik heb Windows XP, maar als ik naar mijn netwerklokaties ga, kan ik niet kiezen om ''mijn verbinding met andere netwerk te delen''
    Hier heb ik het over

Zoals jullie hierboven kunne zien, zijn er 3 mogelijkheden om aan te vinken, maar bij mij komen die 3 mogelijkheden niet ? :) Ik kan mijn verbinding neit delen.

ps: het is geen plaatje van mijn eigen comp.

Laatst bewerkt: 24 mrt 2004
  10. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom zou je het via de pc doen als je al een router hebt?! Er is niets makkelijker dan een router!
    Je hoeft dan niet eerst je pc aan te zetten om op Xbox live te kunnen spelen. Je zet toch ook niet de magnetron aan om de was te kunnen doen?

11. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Door mijn router kan ik geen games meer spelen via Gamespy....Battelefield bijvoorbeeld. Ik heb al vanaales geprobeerd maar lukt niet, vandaar de keuze om de router er tussen uit te halen.

12. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Aha, port forwarding (poorten openzetten) lukt niet?

Wat voor merk/type router is het dan?

Ik had een repotec router met problemen, die werkte alleen als ik DMZ aanzette. Maar heb nu een Alcatel modem/router ineen en dat werkt perfect.

Als je dat liever met Windows XP oplost is natuurlijk prima, maar het lijkt mij zo'n gedoe om elke keer de pc op te starten voor Xbox Live?

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nogmaals twee geloven op 1 kussen daar slaapt de duivel tussen

een router en ICS gaat niet samen ... niet doen ... of router weggooien :{ , maar je kan inderdaad beter je router instellen ... gelukkig zijn hier geen centrale threads te vinden en hebben we de xbox live problemen ook niet in een faq gezet :eek:

Laatst bewerkt: 25 mrt 2004
  14. the promise

Leuk Bevonden:
    0
    kun je nou ook als je geen head set wil. Dat zeggen als je de starter kit koopt. Of zit dat er automaties in.

15. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Om internet te delen via XP heb je 2 netwerkkaarten nodig.

Router en ICS tegelijk gaat inderdaad voor problemen zorgen.

Ja, inderdaad, centrale threads... Handig! ;)

Volgens mij niet helemaal de juiste thread, maar een starterkit heeft altijd een headset en een abo voor 12 maanden.

Die headset kan je altijd nog los verkopen.

Andere optie is de Trial kaart gebruiken die bij sommige spellen zit en die online verlengen voor een jaar, maar dan ben je net zo duur uit en heb je geen headset.

16. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nou ja, overbodige thread, dus...

/Mod Svp de FAQ lezen en de centrale threads gebruiken, zoals reeds eerder aangegeven. PJ

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina