Heej Mijn Xbox Live abbo was op 15 maart verlopen maar nu heeft ie hem verlengt naar 15 maart 2005. Ik heb geen toestemming gegeven. Krijg ik nu een rekening van 60 euro ofzo?
Als je niet hebt gebeld of gemaild gaat Microsoft ervan uit dat je nog een jaar wilt, en dan wordt er wel 60€ van je rekening afgeschreven.
Staat in de gebruiksvoorwaarden, als je hem niet opzegd wordt hij stilzwijgend een jaar verlengd. Kort: idd. gaat je geld kosten. Edit: of je het nou nog kan veranderen zonder kosten te maken weet ik niet, waarschijnlijk is het geld de 15e al afgeboekt of het ligt bij de billing afdeling. Om het op te zeggen moet je de Xbox servicelijn bellen, maar of ze aan restitutie (teruggave) doen weet ik niet.
Ze hebben je een maand van tevoren een mail gestuurd wanneer ze dit gaan doen. Heb je niet gereageerd eigenschuld dikke bult.
Indien u de machtiging niet beëindigt ofwel indien u de Producten op uw Betalingsrekening blijft gebruiken, betekent dit een hernieuwde bevestiging van de machtiging van Microsoft om uw Betalingsmethode te debiteren. Microsoft mag zulke kosten in rekening brengen en u bent verantwoordelijk voor die kosten. Het in rekening brengen van die kosten laat onverlet het recht van Microsoft om betaling rechtstreeks van u te verlangen. Het is mogelijk dat uw kosten vooruit, achteraf, voor elk gebruik of anderszins zoals op het moment van uw eerste bestelling van het desbetreffende Product is omschreven, dienen te worden voldaan. 3. RESTITUTIEBELEID Met inachtneming van het toepasselijk recht geldt dat, indien u niet tevreden bent met Xbox Live, Microsoft alle door u gedane betalingen binnen dertig (30) dagen na het aangaan van deze Overeenkomst zal restitueren. Ik weet alleen het volgende niet betreffende de restitutie: Er staat hier expliciet vermeld dat je restitutie krijgt indien je na dertig dagen na het aangaan van de overeenkomst meld dat je niet tevreden bent met Xbox-Live. Aangezien je deze overeenkomst op 15 Maart 2003 hebt afgesloten, denk ik dat je hier buiten valt.
Het word per maand van je rekening afgeschreven en je krijgt een mail deze om precies te zijn: Geachte klant, Je abonnement op Twee maanden console-proefabonnement op Xbox Live wordt automatisch verlengd tot Maandabonnement op Xbox Live op dinsdag 13 april 2004. Hier volgt een beschrijving van de service: Fijn dat je hebt besloten je vrienden uit te dagen in de ultieme high-speed spelletjesarena, met toegang tot downloads, toernooien en exclusieve functies als de unieke gametag en de lijst met vrienden in elk spelletje. Je abonnement op Xbox Live(TM) is een maandabonnement voor ?6.99 per maand Inclusief BTW, dat maandelijks in rekening wordt gebracht totdat je het opzegt. Ga naar www.xbox.com/live/accounts als je je abonnement om wat voor reden dan ook wilt opzeggen.
Ligt eraan, als je hebt aangegeven hebt dat je per maand betaald, maar wat ik uit de eerste post haal is een jaarabonnement. Zelf heb ik mijn jaarabonnement met een jaar verlengd, je kan het ook per maand doen maar dat moet je in je dashboard hebben aangepast, anders word er gewoon 60 euri afgeschreven van je CC. Ik heb de terms of use even nagelezen, en kan er het volgende uithalen. Je krijgt alleen geld terug als je je abonnement omzet, zeg je hem op kan je er na fluiten.
Als je verlenging op jaarlijks stond, wat me het geval lijkt, dan is het 60 euro. Het abonnementsgeld wordt automatisch afgeschreven van je creditcard. Als je het er niet mee eens bent: zo snel mogelijk die helplijn bellen zou ik zeggen!