[XOne] Xbox Live! versnelt je Xbox?

Discussie in 'Games' gestart door Netrab, 2 dec 2002.

1. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Na aanleiding van een topic op het forum van TeamXbox dat ik een paar weken geleden heb gelezen bleek dat het installeren van Xbox Live! ook meteen zorgde voor versnelde laadtijden van andere spellen. Dit was vooral goed te merken bij Halo en nog wat spellen met lange laadtijden.

Opmerkelijk was dat dat mensen die net een nieuwe Xbox hadden gekocht deze versnelde laadtijden zoiezo al hadden en dus gelijk ontkenden dat Xbox Live! voor een betere Xbox prestatie zou zorgen. Vooral de mensen met de eerst geproduceerde Xboxen hadden baat bij de installatie van Xbox Live!. Waarschijnlijk worden er dan nieuwe drivers geinstalleerd die ook al gelijk zijn geinstalleerd op de nieuwere Xboxen die op dit moment worden geproduceerd.

Aangezien er hier al mensen zijn die Xbox Live! hebben geinstalleerd mbv Mech Assault of SC vraag ik me af of dat iemand mij kan vertellen of dat ze een groot verschil hebben gemerkt in de laadtijden van bijvoorbeeld Halo. Voor de mensen die het nog niet hebben geinstalleerd en het wel van plan zijn : probeer eens te kijken of je het verschil kan meten.

Ik heb het zelf nog niet geinstalleerd, omdat ik liever wacht tot de 14de van Maart met het officiele Xbox Live! pakket.

2. Bloody_Apron

Bloody_Apron Guest

Ik heb Xbox Live gisteren geinstalleerd met UC omdat ik nix te doen had...van die snellere laadtijden lijkt me sterk maar ik zal ff checken strax

3. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou theoretisch kunnen, maar ik denk het niet, want volgens mij installeert Live alleen wat internet tools etc.. Maargoed ik weet ook niet precies hoe de Xbox werkt qua software dus.. Het grote voordeel van een console is ook dat alles lekker vanzelf gaat en dat je zelf niet hoeft te gaan klooien met patches & drivers etc..

Ik vind trouwens de laadtijden wel meevallen bij de meeste games, de HD in de Xbox versnelt de boel sowieso al behoorlijk denk ik..

4. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Xbox Live! versnelt je Xbox?

Het scheen bij UC ook voor een snellere framerate te zorgen. De persoon met de nieuwe Xbox+ XBL had helemaal geen last van happeringen in het beeld en zijn vriend zonder XBL wel. Misschien dat je het zo wel merkt als het dus echt zo is.

5. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwere Nvidia drivers? :p

Altijd leuk deze geruchten.. :D

6. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zodra ik in Maart Live heb, ga ik denk ik wel even de proef op de som nemen door een aantal games te clocken. Ben namelijk erg benieuwd of dat het inderdaad wel iets uitmaakt.

7. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik ga zo maar ns proberen live te installeren met SplinterCell (gewoon toch ff op je kabel aansluiten?)
    en dan ga ik Halo ns spelen...

8. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Ok ik heb het net getest (vet Live! filmpje trouwens :D)..
    En volgens mij gaat het idd heel iets sneller.. maar eigenlijk moet ik nu 2 xboxen naast elkaar halo laten opstarten..

9. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe oud is je Xbox eigenlijk ? Aan je registratie datum te zien waarschijnlijk wel een van de eerste, maar je weet maar nooit.

10. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Het is een van de eerste..

11. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou bijvoorbeeld ook even PGR kunnen testen aangezien die ook wel wat laadtijd nodig heeft toch?

12. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Een maat van me heeft ongeveer gelijk met mij een xbox gekocht en heeft XBL nog niet geinstalleerd.. dan ga ik wel ff tegelijk een keer een paar spellen opstarten om te kijken of het werkt.

13. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah.. cool , laat ff weten of je wat verschillen hebt kunnen ontdekken.

14. Dohan

Dohan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu je het zegt....

Toen ik Halo speelde na XBLive te installeren, ging dat blauwe "Loading" scherm met die koorzang (je weet wel) erg snel (2 seconden).

Vroeger duurde dat toch ongeveer 15 seconden?

Ik weet niet of dit toeval is of inderdaad door geoptimaliseerde drivers. Mij hoor je in elk geval niet klagen ;-)

15. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies!, dat kwam ook al in het topic voor. Dat scherm met die verticale lichtstreep die van links naar rechts beweegt. Scheen bij iemand heel snel te gaan. Wilde het alleen graag van iemand anders horen :) Damn, i knew it.

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Vanavond ff testen dan.

17. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als het echt zo is dan moet er eigenlijk wel een mini test raportje uitkomen :)

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Uiteraard :) Heb zelf nog geen Splinter Cell (ik heb geen haast, noch tijd :)) maar kan die vanavond wel ff ergens vandaan halen (om dus Xbox Live te installeren).

19. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    met uc of mech kan het ook.

20. Yahiko

Yahiko gamed.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me heel sterk de xbox heeft al snelle laadtijden omdat ie snelle boot files van games op de hd zet.

Stop een spel dat je weinig speelt in je box en je merkt hij laad langzaam.

Doe je een spel dat je nog vaak speelt dan gaat et ineens heel snel.

Deel Deze Pagina