[XOne] Xbox Live via BBnet

Discussie in 'Games' gestart door Pejannl, 3 mrt 2003.

1. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Om de lijst compleet te krijgen ben ik op zoek naar mensen die een ADSL Power abonnement hebben. Daarmee bedoel ik mensen die een 2-8 mbit ADSL abonnement hebben. Dat kan via Cistron, of via XS4All of een van de andere providers die 8mbit ADSL aanbieden.

Wie heeft zo'n abonnement?

Welke provider gebruik je?

Werkt jouw connectie naar Xbox Live?

Heb je via een router of ICS aangesloten of ga je rechtstreeks van je Xbox naar je modem? (Zonder ingebouwde router)

Iemand?

2. Fireballs_nl

Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Cistron Maxx en ik vraag me dus ook af of dit gaat werken. |:- Ik heb dit meerdere keren aan bod gebracht: Cistron verwijst me naar MS en MS naar Cistron. Ja, zo komen we nog ergens...:mad:

Dus kom ik er zelf achter op 12 maart (hoop ik).

Ter info: ik gebruik nu Gamespy om te multiplayen en dat via mn router.

Laatst bewerkt: 3 mrt 2003
  3. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Heb je wel een Live! enabled game (Whacked of UC of SplinterCell of zoiets) om te kijken of je het dashboard geinstalleerd krijgt en dan ook nog eens met de registratieservers kunt connecten)? Het zou met jouw hardware overzicht meteen moeten werken.

De volgende vraag is dan of het ook werkt als je rechtstreeks de Xbox met je ADSL modem verbindt.

4. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op de zaak Cistron 2048/2048 en mijn collega's hebben thuis de max 7200/512.
    Ik weet dat de verbinding is gekoppeld aan de MAC adres. Dus als je die op de PC hebt zitten en je wilt 'm aansluiten op je xbox zal je eerst je verbinding moeten releasen.
    En met die snelheden zou xboxlive toch zekers moeten werken }:]

5. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    "Zou moeten" = "Ik weet het niet zeker".

Durf jij met die "zou moeten werken" in je achterhoofd iemand aan te raden om zo'n duur abonnement te nemen? Is wel een contractje van 1200 euro!

Ikke niet, dus ik wil het eerst zeker weten alvorens ie in de lijst komt.

6. Fireballs_nl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op dit moment alleen Splinter Cell, maar het Live! dashboard installeren is hier helemaal niet van toepassing :confused:

Dus ik kan nog nix beginnen zolang ik Live! Kit heb... :'-(

of heb je een geniaal idee? 8)

7. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    In Splinter Cell zit een optie "Download Levels" of zoiets. Als je die optie kiest gaat je disk netjes het nieuwe dashboard installeren.

8. Fireballs_nl

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi idee...kheb het meteen geprobeerd ennuh...

Updating your Xbox voor Xbox Live!, dan een mooi filmpie daarvan en vervolgens wat tekst...maar daarna...select you billing region.....tja alleen France, Germany, Japan, Uk en misschien nog 1...maar ok, ik moet dus Others kiezen en dan zegt ie dat het hier nog niet beschikbaar is....verder kom ik dus nog niet....

Komt dus weer neer op 12 maart
    :'-(

9. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dankjewel. Dat was wat ik wilde weten. Je bent een schatje... :+

Maarreh... Ik ben nog niet tevreden... Als je een keertje tijd teveel hebt (nu meteen, bijvoorbeeld :) wil je dan eens poroberen om de Xbox rechtstreeks aan je adsl modem te hangen? (Of heb je zo'n modem met ingebouwde router?)

Hoe werkt de verbinding met bbsnet/cistron? Moet je daar op inloggen? Krijg je daar een aparte driver voor welke je (zonder router) moet installeren op Windows? Welke router gebruik je?

Vragen, vragen, vragen... Allemaal om zoveel mogelijk informatie te verzamelen.

10. Fireballs_nl

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: oh uhhh }:] LOL
    Xit nu weer op mn werk, dus je zult er toch een hele dag naar moeten gissen... 8)
    Ik heb een Zyxel Prestige 315 of zo dacht ik. Mn vriendje ;) had hier op ergens gelezen dat de laatste firmware ervan zorgt voor problemen? Ik heb het zelf nog niet gezien...
    Ik ben geen techneut dus ik zou moeten antwoorden: meestal goed, maar de laatste dagen bagger...
    Weer een technische vraag: als ik het goed heb hoef je niet eens in te loggen - ze kijken naar het IP of zo.

Laatst bewerkt: 4 mrt 2003
  11. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    1 O jee. Kijk hier maar eens...

2 Euh.. Dat IP krijg je van hun, als het goed is. Wellicht kijken ze naar je MAC adres. Misschien wil die technische vriend van jou wat informatie geven?

3 Kun je alvast oefenen met MotoGP zodat je niet steeds verliest. Prima toch. :{

12. Fireballs_nl

Leuk Bevonden:
    0
    1- Moet ik nu eigenlijk gaan :'-( of moet ik mij gaan afvragen waarom er bij die andere Zyxel die genoemd wordt (310) er wel een oplossing is d.m.v. wat in te stellen? :confused: Waarom kan dit niet met die 314? -monoloog-

2-Klopt..eenuh..het technische verhaal? Copy-paste van cistron.nl ;) :

3- Een aantal reacties hierop: :mad: |:- :'-( :{ ...snappie? Volgens mij werd dat ook ergens beweerd..nah ja..ach

Maaruh: Dat zyxel probleem zou ik toch kunnen omzeilen door die groene doos direct aan mn adslmodem aan te sluiten offuh???

13. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Als Cistron dat ondersteunt is dat inderdaad een mogelijkheid. Zonde van je (dure) ZyXel. Ik zou eens gaan navragen bij ZyXel of ze van plan zijn om er wat aan te doen (dmv firmware upgrades of zo).

14. Fireballs_nl

Leuk Bevonden:
    0
    Zonde? Lees: noodzakelijk, want we hebben 2 pc's die van dat Internet gebruik moeten maken. Maar goed...goed nieuws EN slecht nieuws:

:D - Gisteren de groene doos direct aangesloten op de adsl modem; werkte niet meteen, maar wel door een aantal instellingen manual in te voeren in de menu's van de xbox. Alles stond op go.

:'-( en :mad: - het had eigenlijk geen zin, want uiteindelijk kan ik nog geen account maken doordat de billing options nog steeds dezelfde zijn (wat logisch is). Wat nog erger is; daarna hebben we met die instellingen (wel wat gewijzigd trouwens) de xbox aangesloten op de router....die het nu af laat weten. Juist hij heeft blijkbaar het leven gelaten...600 piek zomaar weg. Nou ja, eigenlijk hebben we het gisteren weer opgegeven....

15. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik bedoel 'zonde' als je nou een andere router moet kopen om je netwerkje samen met de Xbox aan de gang te krijgen. Ik ken de Zyxel heel goed en dat is pima spul.

Fijn dat je doorgeeft dat het werkte. Wat heb je voor gegevens in moeten voeren?

Die router gaat zomaar niet stuk. Ik neem aan dat je gewoon even je Xbox instellingen terug moet zetten en dan kan ie weer gewoon aan je netwerk. Anyway thanks voor de hulp.

16. Fireballs_nl

Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik nou zeer goed 8) nieuws hebben: mn vriendje heeft zojuist de xbox live! verbinding werkende gekregen via de router (ja, die Zyxel Router Prestige 314 die op de xbox site als NIET werkend stond aangemeld :+ ) en het magische gebeurde: hoppa een update kwam binnen en hij zag ineens Belgie staan bij de billing accounts...dus dat betekent...8) ja! Nederland stond er nu ook bij. Hij is nu de voorwaarden aan het lezen hehe }:]

En voordat je weer de vraag gaat stellen: ja we komen later trug met de technische 'aanpassingen'. :p

17. Fireballs_nl

Leuk Bevonden:
    0
    En nog een update! Wat feiten:

ul: 383
    dl: 1282
    l: 185
    p: 19 / 25

En dat zelfs onder deze condities vermeld op cistron.nl

8)

18. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Het nieuwe Live dashboard. De oude versie 4920 (die o.a. op Whacked en Splinterziel staat) is geupdate. Hoera!

19. Frank

Frank Gelegenheidsposter

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn problemen met DL=0 wat ik vaak had zijn ook verdwenen :D

20. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb sinds vandaag internet via BBnet (demon)

Je logt in met je Mac adres die je bij de eerste inlog hebt geregistreerd.....

Nu heb ik ff niet de mogelijkheid om het te testen voor je of ie het ook met xbl doet.... Maar aangezien je er gewoon een router achter kan zetten zie ik niet echt veel problemen.....

Deel Deze Pagina