Xbox live lijkt me heel erg wreed, maar hoe zit het met die f**king hackers die voor de lol een virusje verspreiden. Wat als je een virus op je box krijgt? Dan kan je dan weer een hoop centen neerleggen om hem te laten maken. Anybody knows the deal??
die vraag had ik bij de aankondiging ook gesteld aan microsoft, ze zeggen dus dat er niks op het netwerk kan komen zonder toestemming van microsoft dus het word eerst getest en gechecked enzo.... maar over hackers werd nix gezegd... maar mocht je xbox een virus krijgen via xbox live dan ligt in principe toch de verantwoordelijkheid bij microsoft en die moeten het dan oplossen
Kijk ... hoe word een virus verspreid? Via e-mail of een pogramma dat je installeerd ... dit kan (nog) niet via xbox live ... dus niet zo gevoelig. Tevens gaat alles wat je download (al jouw verkeer) via de servers van M$ die zullen de virussen (als er een is tegenhouden) Wat voor schade kan een virus aanrichten? op een xbox weinig ... want hij word niet geactiveerd Hackers(?) als deze op xbox live gedecteerd worden... worden ze gebanned en opgesnort ... (waarom denk je dat je je cc gegevens moet invullen) ...? Maar geen een netwerk is veilig (maar ik heb het vermoede dat M$) het netwerk verkeer goed in de gaten houd
Mocht het zo zijn dat de xbox wel gevoelig word voor virussen komt M$ met een patch voor jouw dashboard (zodat er een virusscanner op zit)
Pheww.... Now I feel better. Hoog tijd dat Live! beschikbaar komt, want dat gaat zekerzzz phat wordennnn..... Thanx voor de info all.
En hoe zit het dan als je speelt op xb connect en gamespy?? Kan je x box dan ook virussen binnen krijgen? Mijn firewall staat namelijk uit anders werkt het toch niet?? weet iemand daar wat meer over?? THX
Natuurlijk kan men via xbconnect en/of gamespy nare dingen doen. Deze beide programma's controleren namelijk niet op een originele bios en dus kan het zomaar zijn dat jij met een Linux doos connect die vervolgens allerhande vervelende dingen met je Xbox probeert te doen. Vooralsnog zijn er echter geen fouten in de beveiliging ontdekt en dat betekent dat "kwaaddenkenden" niet veel meer kunnen doen dan je verbinding tijdelijk naar de mallemoeren helpen. Kanttekening: Zolang je geen <piep>chip in je Xbox installeert kan je Xbox alleen maar door Microsoft gecertificeerde code draaien, en dus is je Xbox veilig tegen hackers. Als je een <piep> in je doos bouwt dan is die beveiliging weg en dan weet je natuurlijk nooit wat er allemaal kan gebeuren. Of geloof je echt dat de hackerklups niet wat achterdeuren in hun biossen inbouwen zodat ze op elk gewenst moment op jouw Xbox kunnen inbreken? Als deze mensen schijt hebben aan de regels van Microsoft, waarom zouden ze dan geen schijt hebben aan jouw Xbox? Denk daar maar eens goed over na en vergeet niet: De meeste Xboxen hangen straks continue aan internet en jij hebt er geen flauwe notie van wat jouw Xbox mogelijk op internet aan het uitvreten is.... Als ik hier een slotje mee verdien: Mea culpa. Ik zal het nooit meer doen (tot de volgende keer).
Het klinkt misschien heel vreemd maar in het illegale circuit gaat het precies hetzelfde als het legale circuit. Als namelijk de bios makers er gaten in laten vallen en dit wordt bekend (er zijn meer gasten die er verstand van hebben) dan zullen mensen die bios niet nemen. Zelfde bij auto´s jatten vaak worden auto´s pas gejat als er iemand anders een besteld heeft. Dus ik denk niet dat er expres gaten zitten in die biossen. Maar als je geen modchip hebt of niet naar een programma opstart via je modchip waarop je zelf geschreven software kan laten lopen kan jouw niks gebeuren.
/edit: Ik heb mijn reaktie gewist want ik weiger om hier over modchips te discussieren. Doe wat je niet laten kunt. In mijn Xbox komt geen modchip en daar heb ik meer dan voldoende redenen voor.