1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 3] - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. morti

    morti Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0

    nog niet geprobeerd moet ik daar even wat informatie over vinden, jij hebt ook een rechtstreekse verbinding zonder dat de internet kabel in je pc zit?
    vind het wel jammer vooral vanwege het gemis aan marketplace en online spelen zoals gears of war en saints row, tony hawk enz.. singleplayer verveelt daarom ook vrij snel
     
  2. kes

    kes kes

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds 15 december maak ik gebruik van het chello easy pakket, voorheen altijd chello classic omdat ik toen nog thuis woonde.

    Maargoed bij testconncetion is alles goed, NAT is ook Open maar toch telkens als ik GOW online wil spelen hoor ik de andere zeggen dat mijn internetverbinding brak is. Met als logisch gevolg dat ik wordt gekicked. (ook komt vaak de tekst 'your internetconnection is very bad in comparison with the other gamers, press b to quit' of iets dergelijks.

    Zou chello easy dan een te lage snelheid geven? Of doe ik zelf iets totaals verkeerd, ben een vreselijke leek op dit gebied. Hoe kan ik bijvoorbeeld zien wat mijn down- en upload snelheden zijn.

    Heb net via speedtest een test gedaan voor mijn connectie en hij download met 190 kb/s en upload met 60 kb/s. Dit zou volgens chello respectievelijk 1500+ en 250+ moeten zijn. Ligt dit verschil dan puur aan de router, netgear wgr614v6?

    Alvast bedankt voor de moeite.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2007
  3. TorgoXL

    TorgoXL Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Kes, Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het aan je modem ligt. Meestal ligt een lage troughput gewoon aan je internet provider. Je zou je modem even kunnen herstarten en dan nog eens de test doen.

    190kb down / 60kb up is waanzinnig weinig bandbreedte. Een ISDN lijn heeft al 64kb... Dit is zeker het probleem van je slechte verbinding.

    De chello helpdesk bellen en het probleem bij hun leggen lijkt me de enige oplossing.

    PS heb je geen andere programmas en/of downloads draaien tijdens die test zoals Bittorrent, Usenet, etc??? want dat beinvloedt namelijk je snelheid.

    Ik ben persoonlijk niet zo'n chello fan, je zou ook ADSL kunnen overwegen, maar als je net een jaarcontractje hebt genomen is dat natuulijk voorlopig geen optie (mijn DSL provider geeft me 4096kb download en 1024kb upload voor 19,95 pm en die snelheid haal ik ook)
     
  4. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist niet in welk topic ik het nou precies moest plaatsen, dus bij deze..:

    Hey allemaal!

    Ik heb de routerverbinding-tip van Fardo geprobeerd, maar het lukt me niet..
    Toch lijkt het me wel een serieuze vent, die verstand van zaken heeft. Helaas is het me niet gelukt. Ook heb ik er niet echt veel verstand van.

    Ik heb de Test Connection gedaan en kreeg de volgende melding:

    Bij het zogenaamde DNS kreeg ik een foutmelding. Dus heb ik door het te selecteren de volgende meldingen in beeld gekregen:

    W: 0000 - 000B
    X: 0000 - F001
    Y: 0000 - 0000
    Z: 8015 - 1904

    Nu is de situatie bij ons thuis als volgt:

    Beneden hebben we een router. Maar mijn XBOX360 staat boven Dus heb ik boven een 2e router aangesloten.

    Op etherpoort 1 heb ik de kabel die van beneden komt er in gedaan. De zogenaamde 'hoofdkabel' :p

    op Etherpoort 2 zit de kabel naar de 360

    op etherpoort 3 heb ik een kabel die naar de PC loopt.

    Nu branden de groene lampjes op 1 en 2 wel. Verder heb ik de WAN nog niet gebruikt. WLAN brandt wel.

    De router is een SWEEX(?) Wireless Broadband Router. Verder staat er niks op..

    Please HELP!!!!


    Thnx anyways

    Peter

    KPN als provider

    Sorry, als ik het in een verkeerd topic heb geplaatst! Maar ik wil het heel graag klaar hebben, want ben nog helemaal niet online geweest... :'-(
     
  5. Fastus

    Fastus Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    hey allemaal,

    dit is vast 100 keer gevraagt maar ik kan het niet vinden of ik be ngewoon lui :p

    ik heb net me xbox 360 binnen en ik kom maar niet op die gratis 1 maand life gold

    moet ik nu eerst meerdere maanden kopen en dan krijg ik later die maand er bij of kan ik die nu al gebruiken zo ja hoe?

    alvast bedankt
     
  6. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee je hoeft er niks voor te doen, en je bent idd lui \o/
     
  7. Fastus

    Fastus Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    oke oke ik ben lui, maar HOE krijg ik dan die 1 maand gratis dat was me vraag :mad:!

    want ik kan alleen silver kiezen of 3 waarbij ik meot bij betalen en ik wil die 1 maand gratis gold

    help :mad:
     
  8. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    de 3 lampjes branden nu iig!
    :D

    Wie kan me helpen met de rest?

    DNS-probleem?

    heb het met start->uitvoeren geprobeert, maar er staat maar 1 DNS-servers adres..
     
  9. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    Zag dat er dus een speciale lijst was, bij deze:

    b]Het Probleem[/b] DNS?

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:kan niet op XBOXLIVE wegens DNS probleem
    Welke provider?:KPN
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:

    Modem Beneden de Experia BOX, boven de SWEEX Wireless Broadband Router

    Welk merk modem heb je?: KPN Experia Box?
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    Volgens mij McAfee, AVG? Weet niet hoe ik dat kan zien.. :mad:
    Ook Windows, maar die had ik al uit gezet.


    Router

    Welk merk router heb je?: SWEEX
    Welk router type?:LB20001033E260758
    Welke firmware?: ?? geen idee wat het is, sorry!
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: W: 0000-000B
    X: 0000-F009
    Y: 0000-0000
    Z: 8015-1904
    Wat heb je geprobeerd?: via --> Start --> uitvoeren --> CMD, krijg maar 1 DNS server. Staat wel als DNS-Servers
    Waar stopt de test?: Bij DNS
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):NVT

    Als je iemand niet kan zien of horen NVT

    Wat staat er bij NAT?: NVT
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2007
  10. simonv1

    simonv1 shooter fanaat

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0

    gewoon silver nemenen krijg je auto 1 maand gratis
     
  11. xbox360gamer

    xbox360gamer Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    kan andere mensen niet horen met headset.

    Beste Fardo,

    Ik heb probleem met xboxlive:mad:
    Ik kan de ander niet horen bij een Privet Chat.
    Wanneer iemand mij een invite stuurt, acepteer ik die, staat er ''Joining'' en dan opeens valt die weg.
    Provider = XS4all., ADSL.
    Ons oude modem is kapot gegaan, toen deed privet chat het namelijk nog wel. Maar nu met ons nieuwe modem (speed touch) doet privet chat het niet meer.
    USB/ Ethernet weet ik niet welke.

    router= geen. eerst wel.
    type=?
    xbox live is aangesloten: modem-->splitter (ofzo) (merk: eminent)-->xbox 360.

    Ik heb de test met verbinding van xbox live conection gedaan, alles ging goed tot bij NAT daar stond: ''strict''.

    Kan dit verholpen worden?
    bedankt.
     
  12. BadassBart

    BadassBart Infinite Euphoria

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Gears of war

    FF en vraag! Ik heb mn 360 via een kabel aangesloten op een netgear router. Mn provider is @home. Vooral bij Gears of war krijg ik regelmatig een melding midden in een spel dat de verbinding met de andere spelers te laag is. Ik heb dan enkel de optie om met B het spel te verlaten. Ligt dit aan mij?? Eigenlijk nog nooit probs gehad met Live. FEAR loopt als een trein... Ook kan ik soms een spel niet joinen, connection lost....

    Iemand een idee?
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dat kan aann jou liggen of aan je vriend ... ik heb te weinig info om dit te kunnen beoordelen

    @Xbox360gamer - ik heb meer info nodig
     
  14. simonv1

    simonv1 shooter fanaat

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil niet opdringerig zijn maar weet je al wat er bij mij aan de hand is?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    euh wat was jou probleem .. kan hem niet vinden :eek:
     
  16. simonv1

    simonv1 shooter fanaat

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk vanaf pagina 3 :p
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kan je het lijstje (post 1 pagina 1 invullen?) Ik heb nu te weinig info om je te kunnen helpen :)
     
  18. basovich

    basovich Guest

    hy hy,

    het ligt niet echt aan Xbox live maar meer aan mijn internet, want als ik de hele tijd wil inloggen op live zegt hij dat hij geen verbinding kan maken, dan doe ik de test en dan staat er dat hij geen DNS kan vinden. Vind het zelf een beetje raar want hier op de laptop heeft hij wel verbinding maar zodra ik Internet Explorer opstart van hij geen verbinding vinden...
    Ben nu dus via de verbinding van de buren aan het internetten.

    maar mijn vraag is dus: Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn DNS het weer doet, zodat mijn internet het weer doet.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    bellen met de helpdesk van je provider
     
  20. simonv1

    simonv1 shooter fanaat

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    ik of hij?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina