1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 5 - Korte vragen/Connectie problemen? ‎

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sthemaster

    Sthemaster Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje als ik mijn xbox met mijn laptop wil verbinden want mij laptop is draadloos met het internet verbonden. wat voor een kabel moet ik dan gebruiken?
    kan ik gewoon de ethernet kabel gebruiken die in het xbox live starter pakket zit?
    en zitten daar aan allebei de kanten de zelfde aansluiting aan en kan deze in mijn laptop?

    alvast bedank
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja gewoon de ethernet kabel welke in het pakket zit
     
  3. Sthemaster

    Sthemaster Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    iets heel anders over de wireless netwerk adapter. als mijn xbox boven staat en mijn modem beneden maar mijn xbox staat wel recht boven mijn modem heeft hij dan goed ontvangst want sommige zeggen dat hij op de zelfde verdieping moet staan, want ik twijfel nog of ik hem ga kopen of via ICS ga proberen wat raden jullie mij aan?
     
  4. TruthLies

    TruthLies Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de volgende foutmelding.

    W 0000 000B
    X 0000 000D
    Y 0000 0000
    Z 0000 0000

    Het probleem heeft te maken met MTU zegt de Xbox360.
    Maar de MTU op mijn Router is oke. en alle nodige poorten staan open.

    Manueel IP werkt ook niet.

    Iemand andere oplossingen?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    meer info?
     
  6. eric_svd

    eric_svd Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een netwerk brug aangemaakt voor mijn xbox maar elke keer als ik mijn laptop heb aan staan en ik doe mijn xbox aan om op xbox live te gaan gamen krijg ik geen internet verbinding op men xbox. meestal herstel ik dan de netwerkbrurg en moet ik test connection aan klikken en dan doet hij het wel. het is natuurlijk irritant dat het niet gewoon in een keer goed gaat.

    Heb je hier misschien ook een oplossing voor?
     
  7. TruthLies

    TruthLies Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    0

    Mijn Router: Sweex LC000060

    Live heeft altijd gewerkt, totdat ik Gears of War 1 opstarten.
    Ik was de Multiplayer Map Pack aan het downloaden terwijl ik Gears opstarten.

    Bij het Gears Menu viel Live eruit, evenals het internet op de computer die aanstond. Na een Router reset werkte het internet op de computer weer. Maar de Xbox blijft de foutmelding geven van MTU error.

    Ik heb ondertussen de Xbox een manueel ip adress gegeven binnen de DHCP Range. Ook de andere computers heb ik een manueel IP gegeven.

    Ook de poorten 53,88,3074 ( Allemaal UDP/TCP ) opengezet op de Xbox.
    En nog steeds een MTU error met de volgende code:

    W 0000 000B
    X 0000 000D
    Y 0000 0000
    Z 0000 0000
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik zit met iets vervelends en ik weet niet hoe ik dat moet oplossen.
    Sinds de NXE kan je via marketplace.xbox.com je downloads beheren en in je queue zetten zodat hij automatisch gaat downloaden als je thuis je xbox aan doet. Nu heb ik dat een paar keer geprobeerd en ik krijg elke keer de melding: ASSIGNED TO OTHER CONSOLE.

    Als ik dat intyp op Google vind ik ook niks.. iemand een idee hoe dat op te lossen is?
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: 360 vindt netwerk niet meer terug na vervanging modem/router
    Welke provider?: Dommel
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Down: 4,6 mbps ; Up: 448 kbps

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Linksys
    Modem type?: WAG160N
    USB/ Ethernet?: Draadloos (is modem en router in 1)

    Router

    Welk merk router heb je?: Linksys
    Welk router type?: WAG160N
    Welke firmware?: 1.00.09
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Draadloos

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    W: 0000-0000
    X: 8000-001D
    Y: 0000-0000
    Z: 0000-0000
    ID: 0000-0005 (of ID: FFFF-FFFF)
    Wat heb je geprobeerd?: Netwerkinstellingen gereset, modem/router gereset, wireless dingetje uit 360 gehaald en terug erin, netwerk handmatig ingesteld
    Waar stopt de test?: bij het proberen verbinding te maken met het netwerk (duh, hij kan het gewoon niet vinden :+)
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): modem/router resetten (al gedaan)

    Wat meer info:
    IP is ingesteld voor statisch en dat heeft altijd gewerkt met mijn vorige modem/router (brak Philips ding) en voor mijn andere apparaten op het netwerk werkt dat nu ook nog vlekkeloos (niet dat er toe doet als aangezien hij het netwerk toch niet vind). Elk apparaat heeft nu een sterkere ontvangst, zelfs de PS3 die naast mijn 360 staat. 360 ligt normaal gezien plat, maar heb hem ook al recht gezet wat natuurlijk niets hielp.
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Pegas, welke encryptie gebruik je voor je draadloze netwerk? De wireless netwerk adapter van MS kan namelijk niet overweg met WPA2. :eek:
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Niet? Wat is me dat voor een stuk rommel. Kan niet geloven dat ik daar in de tijd €70 heb voor neergelegd. Ik gebruik dus WPA2... maar dat kan toch niet de reden zijn dat hij het netwerk niet eens vind?

    EDIT: Blijkbaar dus wel, bedankt :). Heb de encryptie veranderend naar gewoon WPA en ineens zat ik op XBL |:-. Zat ik met mijn vorige router vast op WEP (WPA wou gewoon niet werken) en was ik blij dat ik eindelijk naar WPA2 kon gaan, moet die domme 360 weeral roet in het eten gooien :'-(.

    EDIT2: Hoe kan je met XNA nu gaan of je NAT wel open staat? Heb dezelfde poorten open gezet als bij mijn vorige router, maar je weet nooit hé :+.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    NXE? :x
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    XNA >>>> NXE, kan je een pak meer customizen :+.

    Maar goed, mijn vraag geldt nog steeds: hoe zie je je NAT na nu met NXE? Of als het bij de XBL Test er niets over zegt een teken dat het goed is?
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je NAT moderate of strict is krijg je een melding te zien, anders niet. :) Goed nieuws dus! :D
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Geen gehoor is geen probleem idd.
    Maar kan iemand me hiermee helpen:

     
  16. maikiboii

    maikiboii Active Member

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een probleem. Ik kom niet meer ingelogd in mijn Live-account. Is er iets mis met Live op dit moment of ligt het aan mij. Ik krijg de error: "Your console can't connect to xbox live. Do you want to exit this session..."

    Weet iemand wat dit voor probleem is?

    Alvast bedankt!
     
  17. Wizzing

    Wizzing Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Random disconnects, nieuwe router

    Dit probleem heb ik al eerder gepost, ik Heb toen een DMZ ingesteld en dacht dat het probleem toen opgelost was. Nu blijkt dat dit niet zo is. Soms kan ik heel lang achter elkaar doorgamen dat het goed gaat, soms kan ik geen game uitspelen.

    ------------------------------------------------------------

    A: Abonnement
    1: Naam provider Ziggo
    2: Soort abonnement (naam, type) Internet Z3
    3: Kabel, ADSL, of anders? Kabel
    4: Up- en downloadsnelheid down: 15 Mbit/s | up: 1.5 Mbit/s


    B: Hardware
    1: Modem merk en type Motorolla ?
    2: USB modem? (Ja/Nee) Nee
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) Ja, E-tech RTPR01
    4: Via PC Ja/Nee Nee
    5: Direct Connection Ja/Nee Nee, via router?
    6: Crossover kabels in gebruik? Weet ik niet zeker.
    7: Hub in gebruik? Ja, Modem > Router > Hub > Xbox360

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway
    IP 192.168.1.100
    Subnetmask 255.255.2550
    gateway 192.168.1.1

    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)?
    Op sommige pcs wel en sommige niet


    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?
    Nee, moet dan handmatig profiel kiezen en inloggen
    2: Dashboard versie?
    De laatste? NXE
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test?
    Test gaat prima, faalt niet
    4: Wat is de exacte foutmelding?
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?


    Sinds een aantal weken hebben we in ons studentenhuis een nieuwe router. De vorige router kon ons zware gebruik niet aan en liep regelmatig vast. We hebben 4 pc's hier vast op aangesloten en af en toe nog wat laptops (via hubs). Op deze vorige router werkte mijn xbox verder prima.

    Nu hebben we weer een andere (geen nieuwe) router er tussen gezet; het gaat om de 'E-tech RTPR01' (alweer een leuk aantal jaartjes oud). Hij werkt verder prima voor internetten, torrents, usenet e.d. en lijkt ons verkeer prima aan te kunnen. De xbox vind hem helaas minder leuk.

    Na ~ een kwartiertje gamen gooit hij mij van xbox live af. In het spel Call of Duty 4 bijvoorbeeld gaat het als volgt:

    Tijdens het spelen geeft hij opeens aan; Connection Interrupted
    Daarna gooit hij me uit het spel met de melding; Error Server Connection Timed Out
    Vervolgens: Lijkt hij even opzoek te gaan naar een nieuwe beste host met daarna de melding Lobby Closed met daarna de melding Notice you must be signed in to xbox live to play xbox live matched

    Ook als ik geen games speel maar wel bv series kijk op de xbox signed hij me regelmatig uit. Ik stream deze serie vanaf mijn pc en dit blijft dan verder probleemloos doorgaan.


    Wat ik zelf al geprobeerd heb is het volgende:
    -De XboX360 een statisch IP adres gegeven; IP 192.168.1.101
    -DMZ ingesteld voor de router (poorten heb ik niet meer geforward staan nu)

    UPnP Function is overigens gewoon enabled.

    Hebben jullie nog ideeen?
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    :mad:

    en ik maar denken dat ik je goed geholpen had :+

    wat je eigenlijk even zou moeten testen is of het alleen de verbinding is met xbox live die wegvalt of de internetverbinding zelf.

    ik zou zeggen laat eens een ping lopen naar google.nl

    (start>uitvoeren>cmd intypen> enter>ping -t www.google.nl)

    laat die eens een uurtje lopen en kijk eens of er timeouts of hele hoge pings tussen staan.

    als dat nu niet zo is kun je iig de verbinding zelf als oorzaak uitsluiten.

    En heb je toevallig nog meer huisgenoten met een 360 op dezelfde router?
     
  19. Wizzing

    Wizzing Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Je had me ook goed geholpen, hij doet het nu soms.
    Heb het net even getest, alleen nu doet xbox live het de hele tijd (ook geen gekke pings). Zal gewoon telkens wanneer ik aan het gamen ben die ping test erbij houden en dan maar afwachten wanneer hij weer begint te ouwehoeren.

    Huisgenoten van mij hebben geen xbox en gamen ook weinig op de pc, maar ze torrenten wel.
     
  20. Wizzing

    Wizzing Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het vandaag getest, als mijn xbox live wegvalt gaat de pingtest gewoon vrolijk verder. Met de Internetverbinding lijkt niets mis te zijn.
    Ik heb zelf het vermoeden wanneer mijn huisgenoten ook bezig zijn op Internet (waarschijnlijk downloaden e.d.) dat ik dan connectie problemen heb.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina