Hallo allemaal, Een tijdje geleden was ik een fanatiek gamer, zowel single player als multi player. Tot op een gegeven moment tijdsnoot een groot probleem werd. Gamen werd toen niks meer. Nu wil ik weer beginnen met gamen. Maar helaas werkt de xbox, ethernetkabel of router niet mee. Telkens als ik mijn verbinding ´test´, geeft die aan: test failed. En komt het rode kruisje tussen het netwerk en het internet te staan. Nu ben ik niet erg technisch en heb ik hier ook totaal geen verstand van, dus heb ik geen flauw idee waar dit aan zou kunnen liggen. Ik heb verschillende dingen geprobeerd: -Andere ethrnetkabel -Router en xbox 30 seconden uit en toen weer aan -DNS settings handmatig invoeren Geeneen van deze opgenoemde dingen werken tot nu toe. Ik kom er niet meer uit. Ik zie ook veel op internet staan dat ik de ethernetkabel op de modem zelf moet aansluiten, maar dit gaat helaas moeilijk aangezien er maar één ethernet aansluiting aanzit (die gebruikt word voor de router). Hopelijk heeft één van jullie dé gouden tip voor mij zodat ik weer snel actief online bezig kan zijn. Met vriendelijke groeten.
Heb je al een andere opening geprobeerd op je modem? Zelf als ik een 2de Xbox aansluit moet ik een bepaalde aansluiting (opening) hebben, anders krijg ik het zelfde probleem als jij beschrijft.