Naar mijn idee heb je alleen breedband via de telefoonkabel, glasvezel of tv kabel. Wel beetje raar dat al deze aansluitingen er niet eens zijn. In wat voor gebouw zit je? is het een grote flat met allemaal units? Ik zat namelijk in zoiets en daar was ook alleen langzaam internet beschikbaar. Ik kon toen bij de verhuurder toestemming vragen, zodat kpn een telefoonlijn door kon patchen.
Als je al een aansluiting hebt daar om gewoon je internetkabel in te prikken, dan moet het ook wel mogelijk zijn om een telefoonlijn door te laten patchen naar je kamer, mits de verhuurder dit ok vindt natuurlijk. Het nadeel hiervan is wel dat het je wat gaat kosten. Ik was toen 100 euro kwijt voor het aanleggen van de lijn, 50 euro aanmeldkosten bij kpn en nog wat dingetjes. Maar dat je niet eens een tv kabel aansluting hebt is wel apart. Zit tegenwoordig in elke woning wel een aansluiting. Maargoed internet via de ether is er wel, maar dat is knijterduur en er zit vaak een datalimiet aan. Wordt vaak bij laptops verkocht en is puur bedoeld om sites te bezoeken.
Als je trouwens in een gewone studentenwoning zit en je hebt een unit of aantal kamers met anderen, dan is het het beste om een snelle verbinding te delen met elkaar. Meestal is iedereen daar wel voor te vinden
Laatst bewerkt: 8 jul 2008