Xbox live! Uitsluitend met Creditcard? Veel mensen komen er pas achter nadat ze de xbox live kit hebben aangeschaft! Je kan pas echt online als je naast een vaste kabel of adsl verbinding ook nog eens de trotse eigenaar bent van een creditcard! Dit omdat volgens de helpdesk van Xbox in Engeland de enige manier is om te controleren of jij als gebruiker wel oud genoeg bent om online te gaan. Volgens de voorwaarden op de site van xbox.nl is dit eigenlijk helemaal niet de bedoeling! De reden voor de creditcard is dat jouw abonnement straks betaald moet worden door een automatische afschrijving van je cc. Ook geef je hiermee Microsoft de vrijheid om alle online bestelde artikelen zoals bv nieuwe games en xbox toebehoren direct van je cc af te kunnen schrijven. In Nederland blijken echter veel mensen geen cc te bezitten. Hoe moet het dan met die mensen? Dit heb ik gevraagd via het gratis telefoon nummer van Xbox Support. (0800 023 3894) "Als je geen eigen cc hebt moet je maar de kaart lenen van een vriend, kennis of familielid" is het antwoord dat ik kreeg. Maar in de algemene voorwaarden staat dat de eigenaar van de cc tevens de eigenaar van het abonnement is. Dat de eigenaar ten aller tijde verantwoordelijk is voor alle online bestellingen! En na het jaar van de net aangeschafte kit zal indien er geen opzegging is geweest de kosten van het maand, kwartaal half jaar of jaar abonnement direct afgeschreven worden van de vermelde cc. Wederom rekening houden met het feit dat lang niet iedereen een cc heeft en dat veel mensen ook geen vrienden of familieleden hebben met een cc heb ik gevraagd wat die mensen moeten doen. "Of een cc aanvragen (dit duurt in de regel 1 tot 2 weken of NIET ONLINE GAAN!" is hierop het antwoord. Mijn mening ken ik al en die van mijn directe vrienden ook! MAAR wat is jouw mening? Hawkeye