[XOne] Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door markorius, 30 apr 2002.

1. markorius

markorius Guest

Ik had een vraagje, weet iemand hoe dat precies werkt als je Xbox Live neemt?? ( met een apparaatje of zal het gewoon een DVD zijn?? )

2. homeboy_nl

homeboy_nl XBX Live, here I am!

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox Live wordt volgens mij een onderdeel van een spel. Zoiets als gaan naar Multiplayer en dan kiezen voor Xbox Live. Het worden tenslotte aparte titels die van dit logo zijn voorzien.

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik denk dat het een DVD wordt, die je 'installeert', (en zo waarschijnlijk ook een addon op je Dashboard krijgt) waarmee je dus kan inloggen, maar ook elk spel die Xbox Live ondersteund zal het prog in zich hebben

Ze willen zelfs naar iets toe dat je helemaal geen DVDs meer nodig hebt ; Stel ik speel Unreal Championship online (met of zonder UC DVD erin, maakt nie zoveel uit) en ik krijg een melding door mn communicator dat Martijn of Mirik online komt en dat die Raven Shield aan het spelen is, dan kan ik zo daar naartoe switchen zonder van DVD te verandere (dat is wat ze willen gaan doen iig)

4. homeboy_nl

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, alleen dat je een melding krijgt als jij spel X zit te spelen en een buddy komt online of is spel Y aan het spelen, zodat jij kan beslissen om dat ook te doen.

GameSpy: There was a mention of this sort of thing in an interview somewhere that you could quickly switch to another game. And a vague mention of some type of digital distribution support. Are you guys ready to talk about that and how much of that is true?

David Hufford: No… maybe you're talking about cross-game notification. For example, if you and I are playing and you hop on the service I'll know you are there and I can decide to quit playing NFL Fever and go over and play Unreal if that what I want to do. But other than that, we haven't gotten too descriptive about what additional features besides the ones I've already mentioned.

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Wel want dat is wat die knakker laatst nog zei in een interview :) Maar er zal veel bekend worden gemaakt bij de E3..

6. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik vind het wel interessant om te weten hoe ze dat willen gaan doen. dat kan volgens mij gewoon niet.

een spel gaat spelen zonder die dvd erin, hoe willen ze dat gaan doen?

nou ja dat horen we binnenkort wel en of ze dat zo gaan doen. vol verwachting klopt mijn hart.
    maar iig vind ik het niet erg als ik van dvd moet wisselen hoor, dat ze het melden dat een vriend van me online is gekomen vind ik wel een leuk idee.

7. homeboy_nl

Leuk Bevonden:
    0
    En wat ik geciteerd heb is van een interview wat op de 29e gepubliceerd is. Later dan een interview waar jij het over hebt.

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    3 dagen later ofzo ja :)

en ja ik wist ook dat dit interview van gister was.. maar ach

9. homeboy_nl

Leuk Bevonden:
    0
    Ook als je simpel nadenkt, zou dat tot op heden niet kunnen. Of ze moeten een top secret project hebben lopen waarin de data zo gecomprimeerd kan worden dat het spel binnen 2 seconden op je box staat. Als dat zo is, betekent dat een hele revolutie voor het huidige internet.

En ALS ze al zoiets zouden doen, moeten ze ook checken of jij het spel wel owned. En hoe doen ze dat dan weer?

Kortom, zoiets is tot op heden NIET mogelijk.

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Nee denk eens na.. het gaat erom dat jij de voor de MP nodige files op je HDD hebt staan, en op die manier heel handig kan swappen tussen games..

11. homeboy_nl

Leuk Bevonden:
    0
    En waar haalt ie dan het spel vandaan? Met alleen een MP saved game schiet je niks op hoor. Dat zou hetzelfde zijn als een Word document van iemand ontvangen en dat zonder Word gewoon kunnen lezen, omdat het programma dan in het document zit. Heel vaag.

12. Xbox4life

Xbox4life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je alle bestanden voor multiplayer naar je hardeschijf kopiert heb je toch helemaal geen spel meer nodig??? En wie had het over een saved game?

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8

Ik heb het niet over een save game. Je koopt een spel, je kan zeggen van nou pleur de MP files maar opd e HDD zodat ik op elk moment snel dat spel kan gaan spelen, zo heel groot zal dat echt niet zijn hoor

14. homeboy_nl

Leuk Bevonden:
    0
    Dan nog, ik kan toch ook geen MP file van MOH spelen zonder de game zelf?

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Je koopt een game (op DVD). Met Xbox Live opties (we nemen als voorbeeld Rainbow Six Raven Shield). Je kan dan de bestanden die nodig zijn voor Xbox Live op de harde schijf zetten.

Dus op een avond ben je lekker UNreal Championship aan het spelen en krijg je een melding dat je maat online komt en dat die Raven Shield aan het spelen is. Die heb jij ook denk je, en je kiest ervoor om ook naar die server te gaan.

Lijkt me in principe mogelijk, want met een MB of 300 tops ben je wel klaar met MP files.. (als het niet veeeeel minder is)
    Dit is een theorie van mij die ook genoemd wordt door n knakkah van MS

16. Froggie

Froggie Kwaaaaak

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je hebt toch de content (skins, geluid etc) van een spel nodig om te kunnen spelen? Anders hoeven ze die bende ook niet meer op een dvd te zetten van mij, dan download ik het wel, zal een hoop schelen in de kosten (opslag en distributie).

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Jonge jonge moet ik het nou nog een keer gaan uitleggen voor je?

18. Froggie

Froggie Kwaaaaak

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar je zult toch een dvd nodig hebben? Want de code is ongeveer 1/6 van een cd/dvd (als het dat al is) en dat kun je idd zo op je hdd kwakken, maar hoe wil je dat gaan doen met al die textures? Want die heb je toch echt nodig om te spelen...

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Zo heel veel MP levels zul je niet hebben. textures zijn niet super high-res (zoals bij sommige PC games), je hoeft geen filmpjes op je HDD te zetten.. moet makkelijk kunnen denk ik..

20. Froggie

Froggie Kwaaaaak

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm... bij UC weet ik dat nog niet zo zeker. 30 levels, textures zijn 512x512+, al het geluid. Nou ja... we zullen wel zien na de E3.

Deel Deze Pagina