XBOX loopt in op PS2 in Australie

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Zilverpijl, 2 jun 2003.

1. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Volgens onderstaand artikel gaat het de goede kant op met de XBOX in Australie.:)

Australian Xbox and PS2 price cuts.

Tom Bramwell 11:32 02/06/2003
    Consoles get cheaper down under, but still no sign of a UK price cut...

Microsoft and Sony have cut their console prices in Australia within hours of one another, with both companies introducing a new price point of AUS$329 (€180), broadly in line with recent price cuts in continential Europe and the USA.

As has become the norm, when one firm crowed about cutting the price tag from AUS$399 (€220 / £160) to AUS$329 (€180 / £130) the other responded in kind, levelling the playing field once more and giving consumers yet more incentive to part with their dollars.

However Sony will be more rattled than Microsoft by the latest shake-up if recent trends are anything to go by. According to market analyst firm Inform, the Xbox is making significant gains in Australia. At one stage in mid-February, PS2 hardware outsold Xbox 3:1, but these days it's more like 1.5:1, whilst Microsoft's share of the Aussie software market has risen from 15 to 20 per cent compared to a decline from 49 to 43 per cent on Sony's side of the game.

Online gaming could become a key component later in the year, with Xbox Live trials commencing in June for an October launch, and Sony's trials already underway. Both firms have indicated that they plan to launch the service within the year, and with broadband subscription figures well and truly on the up in Australia - having jumped 150 per cent between April 2002 and April 2003 to more than a million, according to Internet usage monitor Nielsen//NetRataings - coming second could prove costly during the festive season.

Bron gamesindustry.biz

2. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    yes, goed nieuws. hopen dat de xbox daar eerder online gaat dan de PS2. en hopen dat ze dan echt boven de ps2 uit gaat komen. werd ook wel eens tijd dat ze inliepen op de ps2.

3. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Het ging toch om de naamsbekendheid?:confused: :confused:

Maar ja, t'is fijn dat ie toch ergens goed loopt.

4. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    In Australie heeft hij/zij altijd al goed gelopen, maar de ps2 langs. Haaha , wat een mooi nieuws:)

5. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    PS2 inhalen zal nog wel ff duren, als dat al gebeurd.

6. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Komt misschien dat de meeste mensen al een tijdje een PS2 bezitten. Wanneer de markt verzadigd is van een console, zal de verkoop niet intensief meer stijgen. Alles bereikt een keer zijn/ haar hoogtepunt. En sommige ook hun dieptepunt, maar dat boeit nu niet.

7. p1m

p1m Guest

misschien heeft iedereen al een PS2?

8. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Denk ik ook;)

9. Niels1988

Niels1988 Guest

en de gamecube dan8) ? die zou nu juist toch wel goed moeten gaan nu de 2 toppertjes zijn uitgekomen(zelda+metroid prime)

blijkbaar niet dus...

10. jelle333

jelle333 Guess de Groente!

Leuk Bevonden:
    0
    niet in aus. nee:D

11. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Yes!!!:D:D

12. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    IDD erg vreemd, je zou toch wel verwachten dat iedereen al 1 of 2 PS2's heeft aan de verkopen te zien :p? Vaahaag :eek:

13. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    xbox-live is toch stukken beter als ps2 online dus daar zal het niet om liggen

14. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik wil jullie droom niet kapot maken, maar in dit stuk staat dat sony nog altijd een markttoename heeft van 43% en Microsoft maar 20%. Dus Sony loopt nog altijd uit (zei het in minder mate)

15. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    nee hoor, er staat niet markttoename maar het gaat over het aandeel, dat van de xbox is gestegen van 15 naar 20%
    en dat van de ps2 games is gedaald van 47 naar 43%

persoonlijk boeit het me niet zo hoe de box het down under doet, zoveel mensen wonen daar nu ook weer niet, dus het verdwijnt in het niets t.o.v. Japan:'-(

Laatst bewerkt: 2 jun 2003
  16. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ja ik zie het, ik had het verkeerd gelezen. (stomme Engels). Maar wat maakt het eigenlijk uit hoe het in Australie gaat? Daar wonen iets van 1 miljoen mensen meer dan in Nederland.

17. ewout

ewout Addicted 17-05-02

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat je het artikel verkeerd gelezen hebt, het is geen markt toename, maar het marktaandeel.

Xbox heeft dus een marktaandeel van 20% ( 5%stijging )
    De ps2 een marktaandeel van 43% ( 6% Daling )

de ps2 verkoopt inderdaad nog meer , 1,5 ps2 op elke xbox, maar de xbox is aan 't inlopen

groeten Ewout

18. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Dat zeg ik toch net|:-

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Waar slaat dit op???|:- |:-

20. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    ff offtopic voor wouter xbox.

Het is "she'll be back", deze keer. Wie is she --> check mijn avatar
    Gezien in 1 van de trailers.
    8)
    En hij komt hierzo pas 24 juli in de bios. Twee juli is de Amerikaanse datum.:'-(

Deel Deze Pagina