Xbox maakt herrie bij afspelen DVD's

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Xtinction, 26 apr 2003.

1. Xtinction

Xtinction Uitsterving ja :D

Leuk Bevonden:
    2
    Keb net ff de search gebruikt, maar daar kwam niet echt iets waardevols uit.

Het zit zo, ik heb nogal een eigenwijze Xbox, wanneer ik een spel erinstop, geen probleem, gewoon weinig geluid zoals het hoort.

Stop ik echter een DVD in de lade (is niet bij ALLE dvd's, maar wel bij een groot aantal) dan gaat hij onwijs lopen zoemen, en niet zacht. Nee hard en met een lage toon die gewoon niet om aan te horen is, waardoor je zelfs niet meer van de film genieten kan. Nou is dit probleem op te lossen door de Xbox schuin te houden onder een hoek van ongeveer 45 graden, maar om dat nou een "oplossing" te noemen....

Dus ik had dat ding teruggestuurd naar MS, en een dag of 4 later kwam ie terug: moederbord vervangen, power supply vervangen....en nog steeds die herrie.

Heeft iemand een oplossing, of moet ik gewoon MS maar weer bellen om mijn Xbox op te komen halen?

2. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heeft iedereen met elke Xbox. Hij doet het maar bij een bepaald aantal DVD's. Niet bij elke. Heel erg vaag dus :{

3. Bitchslap

Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

Leuk Bevonden:
    0
    Xtinction en RumbleBumble ik heb er niet echt last van want had gister een film gehuurd en heb er geen last van gehad heb zelf nix gehoord terwijl 't helemaal stil was

of m'n oren zijn niet meer zo goed dat kan ook

Laatst bewerkt: 26 apr 2003
  4. jerz

jerz JerZ

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is vaak als er een stikker op zit. Die moet je er dan ff afhalen.

5. Xtinction

Leuk Bevonden:
    2
    Vage shit dan... ik heb iig last bij "clerks" en "all is quiet on the western front'" , lord of the rings en lost highway hebben dr bijv geen last van.

Maar er moet toch haast wel iets mis zijn als de xbox WEL stil is als je hem schuin houd?. Dat gaat echt helemaal nergens over :)

6. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
    je moet gewoon je tv/2.1/5.1 setje wat harder zetten!! dan heb je er geen last van!!

7. Xtinction

Leuk Bevonden:
    2
    dat werkt wel ja :D, maar nu zet ik dr gewoon een ding onder zodat hij schuin staat, vraag me alleen af hoe goed dat is voor de Xbox...

8. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    kan wel hoor, kheb er ook een keer 3 km mee afgelegd in mijn rugzak!!

9. XtrordinarY

XtrordinarY Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Jah ik heb dat ook bij mijn xbox... maar dan soms ook bij xbox spellen zelf.. dus ik ga m binnekort ff laten wegbrengen kijken of ze er een nieuwe dvd drive in doen.. beter doet ie dan wel normaal

10. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    Nee je xbox is niet kapot,hebben ze idd allemaal. gelukkig niet bij alle dvd's, maar bij sommige, ik heb het zelfs ook bij sommige games. eentje om precies te zijn,wel erg vervelend,

enige oplossing is de xbox idd schuin te zetten, iets aan 1 kant eronder en dan is het geluid weg. Het komt waarschijnlijk door het resoneren van de cd-lade oid. Het gat van de dvd/game is soms niet 100% rond en gaat daardoor heel licht zwabberen in de speler waardoor de speler uit onbalans raakt en dus gaat trillen => resoneren. De xbox is er blijkbaar gevoelig voor, iets wa teen normale dvdspeler niet is. Blijft vreemd maar kapot is hij dus niet.

11. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik ook helaas maar zet gewoon het hard. Zet hem schuin het is helemaal weg. gOh dit wist je niet:+. Ik hem op vakantie meegenomen stond hij de hele tijd schuin want hij past niet normaal in mijn tas. 3 weken eruit erin en ik heb het nog steeds dat gezoem dus dat heeft elke xbox. Gelukkig. Dit moet bij xbox 2 worden voorkomen vind ik best irritant.

12. XD-sense

XD-sense Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Das klote ja als ie zo'n geluid maakt

13. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de oorzaak gevonden. Na uren van film kijken op mijn xbox ben ik erachter dat de xbox eigenlijk een magische machine is. Het bakkie heeft namelijk verstand van films! Als hij een slechte film moet afgespelen, dan geeft hij zijn beklaag in de vorm van die herrie. Bij een goede film maakt hij geen geluid anders dan van de film.

14. Xtinction

Leuk Bevonden:
    2
    Hehehe dan moet ik ff een nieuwe Xbox halen, want geluid maken tijdens Clerks slaat echt helemaal nergens op, wat een masterfilm is dat :)

15. Deazer

Deazer Espionage

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij maakt hij soms geluid maar soms ook niet bij dezelfde DVD. Ik start mijn Xbox meestal ff opnieuw op en dan maakt ie geen geluid meer.

Deel Deze Pagina