Xbox met "Gewone" TV

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DRAXXX, 8 nov 2005.

  1. DRAXXX

    DRAXXX Active Member

    Berichten:
    321
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor allemaal dingen over HDTV's enzovoort...
    wij hebben thuis 4 TV's staan 1 breedbeeld 2 58 cm en 1 38cm.

    Als ik de xbox 360 nou gewoon op een 58 cm of een 38 cm aansluit zie je dan ook prachtige grfx of valt het dan tegen....
    Of zijn die grfx op HDTV's gewoon een soort extratje??
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2005
  2. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is eigelijk gewoon een soort extratraatje. De grafics zijn op een gewone tv al heel goed.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    extra ... maar als je HDTV ziet dan wil je niets anders meer
     
  4. DRAXXX

    DRAXXX Active Member

    Berichten:
    321
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat snap ik,
    maarja ik ben 15 dus ik ga geen HDTV aanschaffen voor een xbox 360 :p
     
  5. fllix313

    fllix313 Active Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    16
    hier zat ik dus ook al over na te denken ik heb een 70 cm tv, geeft bij mijn xbox nu prima beeld. krijg ik dan met de 360 ook hele mooie grfx en niet dat k een beetje van een koude kermis thuis kom (8))
     
  6. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het verschil ook willen zien.. de speelsessies die ik op filmpjes heb gezien, waren allemaal op HDTV's. Verder verwacht ik niet(of meer: ik hoop niet) dat het verschil erg groot is, omdat ik ook geen HDTV heb.
     
  7. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    HDTV is niet betere graphics.

    HDTV is een hogere resolutie, oftewel een scherper beeld.

    Zonder HDTV heb je dezelfde graphics als op een HDTV, maar het beeld is alleen minder scherp.
     
  8. DRAXXX

    DRAXXX Active Member

    Berichten:
    321
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga er eigenlijk vanuit dat we ons geen zorgen hoeven te maken...
    Want anders zou de xbox360 alleen aantrekkelijk zijn voor de mensen met een HDTV en dat zijn er nog niet zo heel veel denk ik:confused:
     
  9. fllix313

    fllix313 Active Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    16
    oke nah ik zie zaterdag hoe t eruit ziert op een hdtv
    en een paar weekjes later bij mij thuis !!! ::D
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik zit ook de komende tijd nog met een 'gewone' tv, maar kan me er niet echt druk om maken. Ik krijg zometeen de 'oude' big-ass tv van mijn opa. Goed nog even geen HD, maar wel een huge screen. En als ik de 360 daarbij heb, dan ben ik voorlopig toch wel even een blij mannetje :cool:

    Daarnaast word ik een beetje moe van dat sparen. Pas een nieuwe PC gekocht + nieuwe monitor, en nu heb ik geld opzij staan voor een 360. Daarna zal ik voorlopig weer even op 0 staan..
     
  11. fllix313

    fllix313 Active Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    16
    ik heb net op mijn kamertje mijn 38 cm crappy ass tv vervangen door een 70 cm philips dus ik ben weer blij en deze tv hou ik gewoon een tijdje en daarna zal er wel een hdtv komen :)

    ik kon kiezen tussen deze 70 cm of 35 cm hdtv nou ik heb geen zin om met een verrekijker te gamen dus heb ik deze maar gekozen
     
  12. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik draai de komende tijd ook op een 72 cm Philips 100 Hz breedbeeld tv.
    Om toch het uiterste uit het beeldkwaliteit te halen sluit ik mijn 360 gewoon aan via een SCART kabel....krijg ik wel niet zo een hoge resolutie als een LCD scherm...maar kan ik toch met de nodige scherpte mijn games spelen.

    Btw....HDTV verhoogt alleen de resolutie....de scherpte op een CRT TV is even scherp zo niet scherper dan een LCD scherm.

    Zal in de toekomst ook veranderen met de introductie van de SED schermen eind dit jaar begin volgend jaar : http://tweakers.net/nieuws/39294/?highlight=sed

    Betekend dus ook dat volgend jaar de prijzen van HDTV's sterk zullen dalen als gevolg van deze introductie....ook de aankomende wereldkampioenschappen zulen gepaard gaan met aanbiedingen van UPC en Philips HDTV's en uitzendingen.
     
  13. FUFO

    FUFO Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    ik gebruik gewoon mijn oude tv! ga echt geen duur geval aanschaffen! premium pakket is al 400! dan nog pgr3 en je zit al op 470! 8)
     
  14. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de 360 thuis op een 82 cm breedbeeld TV aangesloten en na wat gepruts met de settings (de 360 stond op NTSC ipv PAL) zag het beeld er echt heel goed uit. Er is wel een verschil(letje) met HDTV's, maar niet zodanig dat ik er zelf nou opeens een HDTV voor ga aanschaffen. Uiteraard is dat een persoonlijk mening, er zijn collega's bij die echt zweren dat het er op een HDTV veeel beter uitziet, maar laat die maar kletsen. Dat zijn van die gadget freaks die persé het nieuwste van het nieuwste willen hebben, niet omdat het veel beter is, maar omdat het nieuwer is. (Hehehe, de 360 is uiteraard niet alleen veel nieuwer, maar ook veel beter hoor!)

    Overigens hangt het natuurlijk wel af van je huidige TV. Als je nu een crappy zwart-wit monitor hebt van 38 cm wordt het niet opeens een kleuren breedbeeld HDTV van 125 cm of zo. Ze krachtig is de 360 nou net weer niet ;)


    PS Voor mensen zonder HDTV raad ik wel aan om apart een SCART-kabel te kopen. Niet alleen switcht je TV dan automatisch naar het juiste kanaal (ik ben lui), je hebt dan ook net weer dat beetje extra scherpte tov de component kabel die er standaard bij de 360 komt. Het Core system wordt overigens geleverd met composiet kabel, maar ik denk niet dat veel fora-lezers die gaan kopen.
     
  15. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil tussen "normale tv" en hdtv is toch echt wel wat groter dan hier gesuggereerd wordt. Ik val absoluut in de categorie gadgetfreak maar het nieuwtje van hdtv is er voor mij inmiddels wel af want ik kijk inmiddels al twee jaar niets anders. Op 720P heb je bijna 2.5x zoveel beeldinformatie als een normale tv uitzending, dat is een wereld van verschil in mijn ogen en dat is voor iedere leek te zien. Dat wil niet zeggen dat de 360 geen meerwaarde heeft tov de huidige xbox op een normale tv. Je hebt nog steeds alle voordelen de 360, complexe omgevingen, physics, etc. etc. maar je mist de details (scherpte vind in geen goede benaming) omdat een normale tv zit met een beperkte hoeveelheid beeldpunten die gebruikt kunnen worden.
     
  16. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    @ Tipex....woord wat je zoekt is resolutie... ;)
    Hetzelfde krijg je als je een game op de PC op 640x480 of 1024x768 gaat spelen.

    Wil gewoon nog niet meegaan in de HD hype...je hebt zeker 2 jaar geleden een klein fortuin ervoor uitgegeven... :eek:
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2005
  17. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    GVD, dus ik moet alsnog een extra kabel hebben, lekker dan :mad: Ik dacht dat die meegeleverde kabel al de 'beste' beeldkwaliteit zou leveren? Wtf, niemand die ik ken heb hd en dan toch lekker dwars zon kabel erbij proppen :{
     
  18. FUFO

    FUFO Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    de 360 is voorlopig duur zat. dan ga ik echt niet meer een aparte hd tv kopen! zeker niet als je je bedenkt dat die krengen over een jaar zowat de helft kosten! ik wacht af! _0/
     
  19. Lightsaber

    Lightsaber lightsaber

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    kan wel een hdtv gaan kopen maar heb nu ( sorry heb nooit op de afmetingen gelet ) een redelijk grote breedbeeld tv en als ik dan kijk naar een redelijk geprijste hdtv ( 900 tot 1200 euro ) dan ga ik gamen en tv kijken op een kleiner scherm en dat is nou niet echt de bedoeling want ik vind het heerlijk zo'n groot scherm dus wacht wel af tot de grote hdtv's wat betaalbaarder worden
     
  20. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er zelf ook over nagedacht om een nieuwe hdtv aan te schaffen als ik ook een 360 zou halen en dan zo alles in 1x te vernieuwen, maar dat wordt allemaal erg duur in 1x. Ik wacht voorlopig nog af tot beide (360 en hdtv) in prijs zakken. Vermaak me nog prima met de oude Xbox en zit er toch niet meer uren achter elkaar op. Heb laatst ook RGB kabel gekocht en dat merk ik ook al prima (heb 51 cm Sony met plat scherm)! Dus daar geniet ik nog wel ff van.
    Blijf het ook vreemd vinden van Microsoft om zo op HDTV te hameren in Europa, in Amerika kan ik het nog wel begrijpen omdat het daar geloof ook al wat langer wordt gebruikt en beter betaalbaar is, maar hier is het nog lang niet voor iedereen weggelegd geloof ik.
     

Deel Deze Pagina