Xbox next krijgt een broertje!!!!!!!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door starboard, 17 nov 2003.

1. starboard

starboard gameslover

Leuk Bevonden:
    0
    Ook in het vervolg van de gamecube zal een IBM processor zitten.
    Naar verluidt zal de volgende gamecube hardwarematig niet veel verschillen van de xboxnext!!! Waarom zouden de twee zwakkere hun krachten niet bundelen om sony van de troon te gooien!!
    Ik vindt dit goed nieuws, wat denken jullie???

Quote:
    IBM has its finger in every next-generation home console pie: Sony, Microsoft and now Nintendo.

Sony earlier this year confirmed that IBM-developed product will make it into Sony's Playstation 3, when it said that the 'Cell' processor being co-developed by the two firms, along with Toshiba, will be used as the basis for the next Playstation.

This month Microsoft signed IBM to produce the chip that will be used to power Xbox 2.

And now we have Nintendo. IBM developed the chip for the GameCube, a PowerPC 400 series based processor codenamed 'Gekko', so it was always a logical choice for future Nintendo consoles.

But speaking last week at the unveiling of a TV-sized supercomputer based on 1000 specially designed PowerPC chips, IBM vice president of technology and strategy Irving Wladawsky-Berger said the platform will be the foundation for next-generation consoles from Nintendo and Sony, according to a throwaway line in a Reuters report at the weekend.

So there you have it: IBM will be involved in the development and/or production of processors for future consoles from all three of the major market players.

Of course, the possibility exists that Wladawsky-Berger inadvertently mentioned Nintendo when he should have referred to Microsoft, or that Reuters got it wrong.

Nintendo is working on future successors to the GameCube and the GameBoy Advance. It is expected to announce the former next May at the E3 show. Curiously, with GameCube development partners IBM and ATI now confirmed as Xbox 2 developers, speculation is mounting that the new Nintendo and Xbox 2 may be one and the same thing, with the two firms essentially offering two, individual products both derived from a common platform.

Indeed, ATI has already been named by Nintendo as its future graphics partner - despite being signed by Microsoft, nominally Nintendo's rival. It's hard to imagine to competitors being happy to share one key component supplier, let alone two, such is the risk that commercially sensitive information might be exposed to a rival. No, the only way they would happily allow this situation to exist is if they are working on the same console platform.

That the two might co-operate against Sony has been the subject of rumour for some time. It may even herald an attempt to create a licensable platform on which both companies build a high-margin software business while others commoditise the hardware. ®
    Bron: The register.

2. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    /edit lama, ik zou het eigenlijk willen.. voor mij hoeft het niet... heb liever dat microsofts xbox alleen word erkend, dont ask why...

Laatst bewerkt: 17 nov 2003
  3. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    lijkt me wel grappig
    maare mario en zo hoort niet op de xbox vind ik

4. gamer2003

gamer2003 xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Edit: laat maar verkeerd gelezen.

Laatst bewerkt: 17 nov 2003
  5. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Nee nintendo bij xbox. Dat wordt dan zeker een ps3 halen want nintendo spul hoef ik nog voor geen miljoen.

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Geloof je het zelf wat er staat?

beetje vreemd als dit echt gebeurt...

We hebben een F.....een A.....een N...... .....BOY...:{

7. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    komt eerder een console bij nu SEGAs bankrekening groeit :9 volgende generatie zou dan echt de ultieme battle kunnen worden!

8. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Dank je wel want je hebt wel gelijk _O_ }:]

9. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Van mij hoeft Nintendo niet zo nodig bij de Xbox (next) Liever dat de Xbox een opeenstaande console is..

10. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    Mario op een xbox slaat nergens op.... nee, ieder moet z'n eigen console houden en SEGA moet weer een eigen console maken, dan wordt het pas een feest

11. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Van mij hoeft het niet gaan allebei tog goed dan hoeven ze tog ook neit samen en xbox gaat zelf nog beter dan gc dus vindt5 het zo wel best

12. xbox-freack

xbox-freack Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja hou die consoles van elkaar zo komt er alleen maar verwarring!
    na ik heb het weer eens gezegd!_O_

13. Man loopt niet zo te zeiken met je fanboy!|:- Reageer eens normaal en ontopic.

En ben het eens met GoAheadEagles

Ik hoef geen kiddy games zoals Billy Hatcher en de Giant Egg!!! Die tijd heb ik gehad.

14. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    kom op jongen.. je bent echt een sukkel..
    dit is fanboy stuff van de bovenste plank.. nintendo is meer dan mario.. en btw.. billy hatcher is van sega..maar verder kijken dan je neus lang is had ik niet van je verwacht hoor..

en ja hoor.. ik zal nog maar eens zeggen: Blinxs.. NACHTMERRIES!!! wowow... eng hoor... Eggo mania.. ook al zo'n volwassen titel..
    Zal ik grapped by teh Goullies maar niet noemen? want daar kreeg ik me een nachtmerries van.. poeej.. Pitfall harry, the hulk, vexx, voodoo vins en ja.. zo kan ik nog wel even doorgaan.. allemaal van die lekkere kiddy games op JOUW xbox.. dus plz.. ga ergens anders zeuren.. want als er iemand is die niet fatsoenelijk hier op een topic kan reageren ben jij het en.. je vriendje go ahead...

en ja.. ik moet jullie nog teleurstellen.. de ps3 gaat ook gebruikmaken van ibm's technologie.. dus das ook een broertje/neefje van de GC..

15. starboard

starboard gameslover

Leuk Bevonden:
    0
    Ik persoonlijk zou graag hebben dat de next gen consoles zo veel mogelijk op elkaar lijken. Zodat de gameontwikkelaars geen tijd moeten steken in het steeds maar porten van games. Laat ze liever hun tijd steken in het ontwikkelen van goede games die echt af zijn.
    Want in de tegenwoordige tijd van besparingen alom, denk ik dat we in de toekomst naar dit idee gaan. Alle consoles +- gelijke hardware, zodat er geen tijd, geld, en energie verloren gaat in het porten van games. Maar dat de tijd, geld en energie volledig naar het ontwikkelen gaat.

16. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Bwaha! Mee eens! Billy hatcher lijkt me echt basisschool-niveau!:D(let wel, ik heb ook een NGC, maar als je het leuk vindt mag je me nog steeds een fanboy noemen :))
    Trouwens Kane; als ik je bericht zo lees, zou ik bijna zeggen dat je GBT-Ghoulies helemaal niet hebt gespeelt, want dit vindt ik gewoon een laagdrempelige opmerking om de Xbox onderuit te schoffelen. Met Blinx ben ik het eens.
    Trouwens, je komt zelf ook wel een beetje over als fanboy, iemand zegt iets (verwant) over de NGC, en jij schiet meteen in de aanvallende houding. :{

17. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    Over kiddie games gesproken:

Nickelodeon Party Blast: score 1.1 / 10
    http://xbox.ign.com/articles/375/375015p1.html

Voldeed blijkbaar wel aan de kwaliteitseisen van Microsoft, maar niet aan die van Sony...

On topic:
    Belangrijker dan de processor (PowerPC, Pentium of MIPS R5000) zijn de verschillen tussen grafische processor en de grote en karakter van 't geheugen (cache size, is 't gedeeld met de grafische processoren, etc.). Met andere woorden, dat twee van de drie next-next-gen consoles soortegelijke processore gebruiken biedt niet noodzakelijk veel voordeel bij 't porten.

18. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik reageerde misschien wel te.
    Mijn excusses :)

19. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Nou nog ff dat gezijk over kiddie gedoe.. Als je zegt dat Nintendo kiddy is ben je ongelovelijk dom... Je MOET zon spel toch niet kopen.... Ik vind alles leuk dus speel lekker de *oeheheoe* "Volwassen"spellen op mn xdoos en de "kinderachtige"spelen op mn spelkubes..

20. Rayquaza

Rayquaza lopen biatch:P

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk persoon dat nintendo en xbox het heel goed samen zouden doen om concurrentie te kunnen bieden aan de PS2 en next generation. Als je nu bijvoorbeeld kijkt naar de PS2 het is de oudste van de drie en tevens de minste, maar nog steeds staan in alle toptiens PS2 games in grote overmaat. En als nintendo en xbox dan samen zouden gaan, zouden een super gevarieerd aanbod hebben en gigantisch veel toppers.

Deel Deze Pagina