Xbox nu pas echt op stoom?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WardNL, 28 sep 2004.

1. WardNL

WardNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ff een peiling mensen...

Ik heb het idee dat Microsoft met zn Xbox nu een beetje lekker meedoet, ik bedoel groote reclame campagnes, nieuwe goodies, Live werkt lekker, je komt de iks-doos steeds vaker tegen.

Bakken vol goeie games komen deze kant op... je kent ze wel : Fable, Forza, Halo 2, Juiced, Half Life, NFSU2 en ga zo nog maar even door. :9
    Vroeger kocht ik zo af en toe een spel maar nu zijn er zo veel top-titels dat ik gewoon cash tekort kom!

Mijn vraag aan jullie is, hoe denk je dat Sony en Nintendo hierop gaan reageren?
    Zal Xbox de nr. 1 worden in gamesland?

2. Arno S.

Arno S. I never asked 4 this

Leuk Bevonden:
    74
    Xbox nr.1? Van welke planeet kom jij? Iedereen weet dat Sony op numero uno staat en voordat ze van die troon worden afgekickt zijn we wel weer een paar jaartjes verder.

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    De nummer 1 kunnen ze qua verkopen denk ik niet meer worden.De PS2 heeft worldwide zoveel meer verkoopt dat de xbox dat nooit kan ophalen.

Ik moet wel zeggen dat de xbox tot einde van het jaar wel de beste games released(vergeleken met PS2 en GC)

4. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu doet ie het idd erg lekker :9 maja dat moeten ze ook zien vol te houden na halo 2 en fable.
    dan hoor k je zeggen: Forza enz enz.. maar die zijn bij een selectief groepje bekend de grote massa weet niet wat bv. Forza motorsports inhoud.
    Die kennen alleen maar GT 4 en bv. NFS :{
    Het probleem is om zulk soort franchises aan de man te brengen.

5. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    dat idee had ik ook al, ze zullen geen nummer 1 worden daar heeft sony een te grote voorsprong voor, maar veel mensen in mijn omgeving hebben in een keer een xbox gekocht! is natuurlijk alleen maar tof, en ja het is idd zo dat microsoft door lijkt te hebben hoe ze een stevige kerst moeten regelen voor de Gamers!

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Op 1 zullen ze niet komen. De PS2 was er ongeveer 1,5 jaar eerder en had nog wel even de tijd om zich zonder al te veel concurrentie te bewijzen. En ja, de gfx zijn misschien ietwat gedateerder dan de Xbox, niet zo vreemd. Maar 1,5 jaar is een flinke voorsprong wat je niet zomaar dicht werkt, dus zal de PS2 ook wel nummer 1 blijven met deze generatie. Met de volgende generatie, waarbij de consoles vermoedelijk dicht bij elkaar zitten qua release kan het er echt om gaan spannen. Tevens maken mij de cijfers als best verkochte game of console niets uit. Ik bepaal tenslotte zelf of ik iets wel of niet waardeer (en koop) en niet de menigte.

7. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ben je voor een mafketel? :mad:
    Bespaar ons je fanboy gedrag en geef serieus antwoord.
    Anders kan je beter je heil gaan zoeken op een ander forum.

/Mod Quote weggehaald, hoe minder we van hem zien hoe beter - 2k

@2k idd ;)

Laatst bewerkt: 28 sep 2004
  8. the_x-gamer

the_x-gamer Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    Tayama ga ergens anders ff lekker triest doen loser.
    Maar idd de xbox begint lekker te lopen. Ik koop nu ook vaker games en als dit zo door gaat ziet het er goed uit voor de XBOX 2, hoop dat hij voorlopig niet komt dit vind ik wel fijn zo.:D

9. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox nummer 1 geen kans mischien niet de volgende generatie maar de generatie consoles daarop zou de xbox nummer 1 kunnen worden.
    Volgende generatie denk ik nog steeds dat de playstation 3 eerste staat.
    Maar de xbox kan de playstation 2 toch echt niet meer verslaan.

10. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    oja mijn mening,
    ik denk als je zult gaan meten en 1 januari 2005 begint dat je op 31 december 2005
    toch wel merkt dat de xbox beter verkoopt.
    want er komt een punt dat de PS2 de games niet meer aankan bijv. doom 3
    kan de ps2 niet(of niet goed) aan

11. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Je heb helemaal gelijk _O_

12. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Sony staat op nummer 1.
    Maar het gaat steeds beter met microsoft.
    Halo 2 komt zo ook, als ze die goed gaan promoten!
    Dan zullen erg goed voor hun zijn.

13. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    Ja, je ziet nu al dat de ps2 met de multiplatform spellen zichtbaar moeite heeft. (terwijl de gfx minder zijn) Echt veel framedrops. De xbox loopt in dit opzicht nog ver voor.

14. sonnyke87

sonnyke87 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoor niet zo veel over de ps2 top titels die komen dit jaar nog... en alsek iets hoor is het negatief... (meestal)
    de xbox kan het nie ophalen deze generatie, maar de volgende zal hij toch wel al een stuk dichter staan bij de volgende console van sony! met de steeds groeiende fanclub van ms.
    nu maar hopen dat ms een goede line-up heeft! en hopelijk ook een betere dan sony...

_O_ms xbox_O_

15. Arno S.

Arno S. I never asked 4 this

Leuk Bevonden:
    74
    Er zijn anders genoeg Xbox titels met een crappy framerate.

16. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat Sony met het weglaten van de online mogelijkheden in GT4 erg veel liefhebbers over de zeik krijgt...
    Meeste hardcore GT (en daardoor Playstation) gamers zullen nu misschien toch wel geneigd zijn een Xbox met Forza aan te schaffen. Puur en alleen maar door het feit dat ze erg uit hebben gekeken naar de mogelijkheid om online te strijden.
    Als Forza dan ook nog aan de verwachtigen voldoet dan hebben ze voor de toekomst een hele, hele grote troef in handen!

17. The Outsider

The Outsider Know your damn role!

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, dat ook weer niet. Gt4 wordt zeer goed, heel jammer van de online optie, maar je kunt zoveel meer met gt4 doen. Ik denk dat forza niet eens in de buurt van gt 4 komt, forza motorsport heeft ook een vage naam zeg, konden ze echt niks beters verzinnen?

Met de xbox 2 zal het veel beter gaan, heel slim van ms dat ze hoofdsponsor van Wk2006 worden, zal ze veel opleveren. Je ziet toch ook overal ps2, wel its xbox{payback} time!

18. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    De playstation zit met zijn mogelijkheden toch wel redelijk tegen zijn max aan. Dus veel nieuwe mogelijkheden in games en online hoef je niet te verwachten. En dit terwijl de xbox nu idd pas echt op stoom komt, Live wordt steeds beter benut en er komt ook een hele reeks topgames uit. PS2 krijgt ook nog wel zijn goede games natuurlijk maar het zal meer van hetzelfde zijn ipv van echt nieuwe dingen. Het zou mij dus niet zo veel verbazen als de xbox in de buurt gaat komen van de wekelijkse verkopen van de ps2. De overal verkopen gaat xbox natuurlijk nooit meer inhalen, maar de verkopen over alleen 2005 zouden wel eens aardig in de buurt van de PS2 kunnen liggen. PS2 heeft nog steeds wel een voorsprong qua reputatie, maar door al die mooie games die uitkomen is de xbox inmiddels ook al een reputatie aan het opbouwen bij het grotere publiek.

Laatst bewerkt: 29 sep 2004
  19. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat weglaten voor de online mogelijkheden mag ik dan wel vervelend vinden maar gran turismo 4 ga ik nog steeds halen.
    Waarom zou ik forza willen halen terwijl gran turismo 4 zeker weten goed speelt.
    Ik ben nog lang niet overtuigd dat forza met zijn gameplay in de buurt komt van gran turismo 4.
    En kwa graphics vind ik forza gewoon niet zo mooi als die van gran turismo 4.(maar dat is mijn smaak)
    Maar gran turismo 4 haal ik dus wel is in ieder geval meesterlijke game ik haal dan ook dat nieuwe stuurtje.
    Nog een reden waarom gran turismo 4 forza verslaat waar blijven de echt goede stuurtjes voor de xbox.
    Ik vind dat er nou eerst echt goede stuurtjes moeten komen voor de xbox niet van die middelmatige stuurtjes.

20. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Is soms idd zo. Maar dat ligt niet alleen aan de PS2 maar ook vaak aan de ontwikkelaar. Kijk naar Burnout 3 (grafisch toch geen misselijk spelleke dacht ik zo), ikzelf heb deze op de Xbox en mijn zus op de PS2. Het verschil tussen de PS2 en de X-box versie is weinig tot nihil in deze game.

Feit is dat de X-box (en ook de GC) krachtigere machines zijn dan de oude(re) PS2 en dus mooiere graphics genereren. Maar ik heb games op mijn PS2 die er heerlijk uit zien en absoluut niet voor een van de andere consoles onder hoeven te doen (MGS 2;GT3;ICO bijv.). Waaruit ik dus de conclusie kan trekken dat de PS2 idd de zwaktste van de 3 is, maar dat het verschil niet zo groot had hoeven zijn zoals dit in sommige games het geval is (Max Payne 2 anyone? Verschil Xbox-PS2 is echt dramatisch), en dit dus ook aan de ontwikkelaar kan worden verweten.

Ontopic:

Ik vind echt dat Microsoft het goed doet, had het niet verwacht in den beginsel. Ik heb lang gewacht met het kopen van een X-box (had de PS2 en de NGC al), omdat ik (behalve de wat betere graphics) vond dat hij niet zoveel meer te bieden had dan de PS2 qua spelaanbod. Afgelopen jaar is dat zodanig veranderd dat ik overstag ben gegaan en ik heb daar geen moment spijt van gehad. Ik heb ze nu alle drie en daar ben ik ontzettend blij mee, kan nu van alle drie het beste nemen, zodat ik een topgamescollectie kan opbouwen waar je U tegen zegt haha.

Over wie de nummer 1 wordt op consolegebied is het nogal gissen. In deze generatie consoles zal de PS2 onbetwist de leider blijven, echt no doubt hierover, maar de bij de next-gen moet ik dat nog maar even zien. De enige die ik wel al een beetje afschrijf is de nieuwe console van Nintendo.. Ik denk dat het tussen de Xbox2 en de PS3 zal gaan.

Deel Deze Pagina