Xbox ombouwen ook illegaal?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JeanV, 5 mei 2002.

1. JeanV

JeanV Groovy baby!

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst is in een rechtszaak bepaald dat het ombouwen van ps2's verboden is, heeft dit nou ook direct invloed op de xbox, of moet er dan een speciale xbox-ombouw-rechtszaak komen? Want als t straks illegaal is moet je m weer bij zo'n ali-ilegali laten ombouwen waar ik eerlijk gezegd weinig in zie!

2. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel apart eigenlijk hoor dat dat illegaal is. Tenminste, je koopt zo'n ding en dan is het toch jouw eigendom? Dan ben je toch niet verplicht em te gebruiken om spellen op te spelen en om DVD's op te kijken? Jij hebt JOU geld uitgegeven dus al zou je em dagelijks als onderlegger voor je brinta ontbijtje willen gebruiken, DAT is dan JOU keuze, want het is JOU eigendom. Dus als je em naar de vuilstort wil brengen is dat JOU keuze. Als je de DVD speler eruit wil slopen is dat JOU keuze, dus als jij d'r wat draadjes met een chipje eraan wil solderen is dat JOU keuze.

Ik snap NIET hoe ze dit illegaal kunnen noemen. Dat het kopen en gebruiken van illegaal gedupliceerde spellen/DVD's illegaal is, DAT kan ik me heel goed voorstellen. Maar als jij een Xbox (of PS2 of whatever) koopt is het toch jou eigendom en mag jij toch zelf bepalen wat je ermee doet? Al zou je hem als voederbak voor je dikbuikzwijntje willen gebruiken, dan is die keuze aan jou.

3. sk8tamaniac

sk8tamaniac Xgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Amen dominee:D

Maar je hebt wel gelijk;)

4. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    pff.. :)

het is niet verboden om hem zelf te verbouwen.

alleen bedrijven die de service aanbieden om je ps2 te verbouwen zitten nu fout.
    ik weet niet goed of het nu ook zo bij de xbox is.

5. JeanV

JeanV Groovy baby!

Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik ook, maar t is ook niet helemaal vreemd, ik bedoel een mod wordt officieel gemaakt om er imports mee te spelen, maar iedereen weet donders goed dat slechts een klein deel van de mensen de mod daarvoor gebruikt.

6. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    Het ombouwen van je XBOX is NIET illegaal......het blijft je eigendom, wat MS part ga je er mee Bungee jumpen.

Het uiteindelijke doel wat mensen willen bereiken met het ombouwen (copied games, DVD) is WEL illegaal.

Daarom willen console/game developers het laten overkomen of het ombouwen wel illegaal is...........that's all

7. Ralph

Ralph Dragonball Z RULEZZZ

Leuk Bevonden:
    0
    kan je hem dan al om laten bouwen.

8. sjef van dienst

sjef van dienst nuvolari

Leuk Bevonden:
    0
    van de vaat?

ik snap dat niet hoor, zo dicht bij rotterdam en nog geen verstand van voetbal..
    tís mij een raadsel

9. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Je mag hem tog wel persoonlijk ombouwe. Of word dat
    ook verboden.

10. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik durf er niet eens aan te zitten met mijn 2 linkerhandjes. Heb liever mods als kastje die je inplugt ofzo, lekker makkelijk.

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het aanbieden van het ombouwen van een Xbox/PS2 (bij Xbox is ombouwen nog niet mogelijk) om het mogelijk te maken backups te draaien is illegaal.

12. Robhimself

Leuk Bevonden:
    2
    Juist! het aanbieden is bevorderend voor de verkoop van illegale software. Daarmee is het ombouwen zelf nog niet illegaal........

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ombouwen is WEL illegaal :+

14. AlphaZeL

AlphaZeL Obey your Master...

Leuk Bevonden:
    1
    kzou ook niet echt eten of dat zo heel erg veel nut heeft..hehe :9

15. Robhimself

Leuk Bevonden:
    2
    check maar ns you'll see

16. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie niet in hoe ze dat wettelijk gezien voor elkaar krijgen.

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het ombouwen is laatst al door de rechtbank illegaal verklaard, bedrijven als psxshop liggen dus nu al onder vuur..

18. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    het ombouwen van ps2's

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dus :) Nu er eenmaal uitspraak is gedaan in eenr echtzaak rondom de PS2, en zijn Neo chip, en er komt een soortgelijke (dus ook backups-draaiende-chip) voor de Xbox en die wordt bij winkels etc erin gezet, dan is het een klein kunstje (reken erop dat het Microsoft is en blijft, masters in rechtzaken dus :)) voor Microsoft om weer even naar de rechtbank te lopen..

20. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ik zie anders genoeg "grote" bedrijven PSX's en PS2's ombouwen .

Op internet wemelt het ervan , en bijna iedereen die een PS2 heeft (die ik ken) hebben er nu een mod-chip in. + een X aantal ILLEGALE Games.

maar die grote bedrijven verkopen heel slim geen illegale games , dat doen de kleinere ombouwzaken weer voor een extra zakcentje. Zij zijn moeilijker te pakken dan de Grote bedrijven in de ombouwbussinesss

Deel Deze Pagina