1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2013
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Hier vind je FAQ's samengesteld uit vragen van het forum. Informatie komt uit verschillende xbox.com pagina's. In de komende dagen gaan we met z'n allen steeds meer begrijpen dus komen er ook meer antwoorden en FAQ's.


    Locale info FAQ:

    Hoe verander ik mijn Xbox One console Locale?

    De juiste manier om je console locale te veranderen is gewoon in de settings in het Home scherm. Hierna moet je je Xbox One opnieuw opstarten


    Wat is de beste locale om te kiezen?

    Er is niet 1 beste locale per sé, elke locale heeft nu zijn nadeel.

    Nadeel:

    Ierland heeft als nadeel dat kinect stemherkenning niet werkt.

    Engeland heeft als nadeel dat je met Ponden werkt. Bij de schakeling naar de NL locale in 2014 kan je eventuele ponden op je account niet gebruiken.

    Amerika heeft zelfde nadeel als Engeland met de dollar.

    Voordeel:

    Ierland heeft euro. Euro's die je er nu op zet blijven in de NL locale ook werken.

    Engeland heeft werkende Kinect stemherkenning.

    Amerika heeft werkende Kinect stemherkenning en de dollar waarmee je goedkoper games kan kopen.


    Wat gebeurt er met mijn geld als ik van console locale verander?

    Geld van een ander valuta wat op je account staat vóór de locale switch is niet te gebruiken in de store van de locale na de switch. Geld van een zelfde valuta wel (euro naar euro).


    Is er een verschil tussen de Xbox One console locale en de Xbox One stores locale?

    Nee. Microsoft heeft de 'experience' tussen de console en Xbox Live gestroomlijnd. De Xbox Live service gebruikt altijd de locale van de console om zo de correcte marketplace te laden.

    Voorbeeld. Kies Frankrijk als console locale, Je Xbox stuurt dat door naar Xbox Live en jouw marketplace zal de franse inhoud tonen.


    Maar wat is dan een Xbox Live account locale?

    Xbox Live account locale had vroeger te maken met de marketplace op de Xbox 360. Maar met de Xbox One is de Marketplace helemaal geregeld door de console locale.

    Hoe vaak kan ik van console locale veranderen?

    Zo vaak als je wilt. een Xbox Live account locale switch kon 1 keer per 3 maanden. Maar die switch heeft niks meer met de Xbox One en de marketplace te maken. een console locale switch kan zo vaak als je wilt.


    Ik kan niet betalen met Paypal op de marketplace, hoe kan dit?

    Je billing address and payment options moeten overeen komen met de locale van je console.

    Als je bijvoorbeeld je Xbox One insteld op Frankrijk, maar je Creditcard is Duits, dan gaat het niet werken omdat de landen niet overeen komen. Een fix hiervoor is:

    1 - Ga naar http://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/DisplayHomePage en log in met je gamertag.

    2 - Ga naar Payment en kies voor PayPal.

    3 - Vul een fake amerikaans adres in en klik op confirm.

    4 - Log in met je PayPal account en ga akkoord.

    5 - Ga naar de Amerikaanse Xbox.com site en log in met je gamertag.

    6 - Ga naar je profiel en dan naar billing & payment en daar zou je PayPal account moeten staan.


    Kan ik games gekocht in 'locale 1' ook in 'locale 2' spelen?

    Ja, er zijn geen playback restricties voor gekochte en gedownloade games. Games die je gedownload hebt kan je na een locale switch dus spelen, maar het lijkt er op dat je een game uit 'locale 1' niet opnieuw kan downloaden in 'locale 2'.

    Als je nu dus bijvoorbeeld FIFA14 download van de engelse markt, je verandert je locale naar NL en je verwijdert FIFA14, dan moet je terug naar de Engelse locale om FIFA te downloaden. (Er staat niks over DLC, maar dat werkt waarschijnlijk hetzelfde)​
     
  3. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    kunnen we geen poll maken op dit forum over hoe het bevallen is. wie een xbox gaat halen, wie twijfelt of een ps4? lijkt me wel leuk om te weten
     
  4. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Goed idee, ik heb voor nu een simpele gemaakt met 2 keuzes bij het Xbox VS PS topic. Misschien dat er op de Frontpage een uitgebreidere komt.
     
  6. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Een optie met ' Ik heb nog geen keuze gemaakt/ik twijfel' is misschien ook handig.

    Voorlopig wacht ik het allemaal nog af. De XBone komt pas in November, tegen die tijd kan er nog genoeg veranderen.
     
  7. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja die wou ik net toevoegen maar dat mag niet van het forum! 8)
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.406
    Leuk Bevonden:
    17.491
    Heb wel nog nooit zulke leipe launch games gezien...ookal is 80% third party
     
  9. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Hoe zit het nou met het spelen van spellen van vrienden. Het lenen van spellen dus. Vrienden moeten minimaal 30 dagen in je friendslist staan. Dat geldt sowieso voor spellen die ik uitleen, dat doe ik met mensen die ik irl ken.

    Dan kan je 10 mensen uit je friendslist als family benoemen en dan via de cloud hun spellen spelen, uiteraard niet tegelijkertijd met diegene van wie je het spel speelt.

    Klopt dit zo'n beetje?
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.426
    Leuk Bevonden:
    4.943
    Niet vergeten dat je hem maar 1x van account kan verwisselen, daarna blijft hij dus permanent van diegene. Dus uitlenen kan eigenlijk niet meer.
     
  11. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Wat was die regeling met 10 family members. Volgens mij kan je binnen die groep gewoon spellen lenen via de cloud.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013
  12. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Moeten ze waarschijnlijk wel op hetzelfde IP zitten of een paar keer per week ff door je kamer lopen om te worden herkend door Kinect 8)
     
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Tis me nog niet duidelijk wat nu Launchgames zullen zijn ...

    AC:BF ga ik ieg op nextgen spelen en niet meer op de 360 ...
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    :lol:

    Big Brotha is watching
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nee daar klopt geen zak van..

    'via de cloud hun spellen spelen'..

    in je dromen! :+

    Alle licenses voor games zijn 1 malig te koppelen aan 1 enkele account en 1 malig over te dragen aan 1 andere account die minstens 30 dagen op je friendslist staat.

    Op het moment van overdracht is hij NIET meer te spelen op de originele account


    Dat family verhaal heeft MS nog niet verduidelijkt maar denk maar niet dat je daar je virenden je games mee kan laten spelen. Zal ongetwijfeld weer hardware gebonden zijn (account van broertje mag game die eigendom is van account van vader die op dezelfde One staat ook spelen. Zoiets)
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013
  16. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    10 people can be authorised to play these games on a different
    Xbox One via the cloud, but not at the same time, similar to
    iTunes authorised devices.
     
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Maar 10 mensen in je familie kunnen games spelen van 1 account en ook gold gebruiken van 1 account. 2 mensen kunnen dat tegelijk doen en het hoeft niet op 1 console. Dus of het is op PI, of je kan gewoon sneaky uitlenen. :)

    Edit, dat dus
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Denk dat ze ingescand moeten worden op jouw xbone
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Well fuck me sideways..

    ik googlede dat tekstje even en ondanks dat ik nergens een duidelijk uitspraak van MS zie zie ik het wel op veel fora en bij Eurogamer terug komen :{

    Dat heeft nog wel potentie qua uitlenen van games

    Ik zou alleen wel graag duidelijk voorwaarden van MS willen zien om zeker te weten dat er geen restricties aan zitten

    Dus dat ik 10 willekeurige mensen uit mijn friendslist kan authorizen per game

    ik weet vrij zeker dat dat Gold verhaal alleen geld als de accounts op 1 Xbone staan waar 1 account gold heeft

    dus stel je deelt een Xbone met je 2 broertjes, dan hoeft er maar 1 gold te kopen maar kunnen alle accounts online. Zo begreep ik het althans
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013
  20. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja dat lijkt mij ook inderdaad. Maar die 10 mensen die je games kunnen spelen klinkt interessant. :)
     

Deel Deze Pagina