1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

  1. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Xbox One is basically Steam in console format, claims anonymous MS engineer – rumor

    A person claiming to be an engineer working on Xbox One has posted information on Pastebin, stating that the new console from Microsoft is basically Steam only in a console format.

    [​IMG]

    Pastebin has become very popular of late, even a PR talking points/canned answer document on Xbox One was posted through Pastebin over the weekend.

    Basically, if you go through the entire wall of text posted regarding Xbox One and DRM – the majority of which is posted on Neowin – you will see statements such as:

    “The goal is to move to digital downloads, but Gamestop, Walmart, Target, Amazon are KIND OF FUCKING ENTRENCHED in the industry. They have a lot of power, and the shift has to be gradual. Long term goal is steam for consoles. [...] If you always want to stay with what you have, then keep current consoles, or a PS4. We’re TRYING to move the industry forwards towards digital distribution… it’sa bumpy road..”

    and…

    “The thing is we suck at telling the story. The whole point of the DRM switch from disc based to cloud based is to kill disc swapping, scratched discs, bringing discs to friends house, trade-ins for shit value with nothign going back to developers, and high game costs. If you want games cheaper then 59.99, you have to limit used games somehow. Steam’s model requires a limited used game model.

    “The DRM is really really similar to steam… You can login anywhere and play your games, anyone in your house can play with the family xbox. The only diff is steam you have to sign in before playing, and Xbox does it automatically at night for you (once per 24 hours). It’s a long tail strategy, just like steam. Steam had it’s growing pains at the beginning with all it’s drm shit as well. [...] For digital downloads steam had no real competition at the time, they were competing against boxed sales. At the time people were pretty irate about steam, (on 4chan too…) It was only once they had a digital marketplace with DRM that was locked down to prevent sharing that they could do super discounted shit.”


    and also…

    “Everyone and their mother complains about how gamestop fucks them on their trade ins, getting 5$ for their used games. We come in trying to find a way to take money out of gamestop, and put some in developers and get you possibly cheaper games and everyone bitches at MS. Well, if you want the fucking from Gamestop, go play PS4.”


    So, yeah. We honestly have no idea if this is an actual Microsoft engineer or not: we just tell you things; thus, the rumor tag attached to the post.

    Xbox One is out in November sometime.


    :+
     
  2. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Net alsof je games alleen maar kunt inleveren bij Gamestop (Gamemania). Ebay (Marktplaats) hebben ze nooit van gehoord bij MS?
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Oh dus ze gaan Gamestop niet aanwijzen als retailer om hun games te verkopen xD. En wat is je argument voor de mandatory Kinect Microsoft. Kortom hoop gebla om een drol te verpakken in kadopapier
     
  4. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
  5. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Of steelseries siberia v2´s.
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Misschien is het leuk om een poll te maken wie er zit te wachten op Kinect?
     
  7. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Als kinect op een toffe manier geimplementeerd is in een game kan dat best leuk zijn...

    Trouwens wat ik me afvraag, welke games komen er nou eigenlijk bij release uit? :+
     
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dacht ik ook toen ze dat paar jaar terug zeiden. Maar nee...
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij is op Neogaf al een paar keer geconfirmeerd dat iemand dat gewoon verzonnen heeft. :)

    Btw die Xbox one support tweets die we steeds zien zijn ook van een fake account. Dit is nog een tweet van dat account. :)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2013
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zo. Worden wij even gematst bij Nedgame. :+

    [​IMG]
     
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    lol.. Nou iedereen meteen bestellen dus, maar liefst 100 euro korting, hoe doen ze het toch ;)
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Interessant interview met Major Nelson

    [yt]2lMhjM9BK7M&[/yt]

    Meteen in het begin de vraag over of de servers ook worden gesloten wanneer het eind voor X1 in zicht is...waarom Major Nelson zegt dat ze nog niet eens het ding hebben uitgebracht, maar dat dit uiteraard niet iets is wat zij zouden doen. Take it for what it is eh? Maar leuke video.

    Tweede vraag: If you get banned from XBL, will you lose access to the games you purchase? Absolutely not zegt Nelson.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2013
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Wat een debacle heel dit MS gedoe ....
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat vrouwtje zegt 'yay' op het antwoord over gebanned zijn en dan games kunnen spelen en Major Nelson is echt verbaasd over die reactie, omdat het belachelijk zou zijn als dat niet zo was geweest.

    Ook zijn uitleg waarom wij dingen als Netflix niet krijgen is goed, want hij heeft gelijk. Het is geen Xbox probleem, het is een probleem van de industrie, hij wil schijnbaar Skytv hebben, maar dat kan niet want hij woont in de US. Verder krijgen wij alle services wel zegt hij.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2013
  15. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    wat ik vooral heel interessant vind is dat je je 360 aan kan sluiten aan de one. Zou dat betekenen dat ik een 360 game kan doen terwijl ik wacht op mijn potje halo 5?

    Zou dat ook met de ps4 kunnen?:)
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Zeiden ze ook over voice command in nld met kinect 1? Waar blijft die. En de hardcore games ervoor
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waarom betalen wij dan evenveel als in Amerika? En dingen zoals Netflix valt de indiechannel ook onder, ook nooit wat van gezien.
     
  18. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit een beter interview:



    AngryJoe geeft tenminste zijn eigen mening en reageert ook op de opmerkingen van Major Nelson. Meeste interviews slikken alles maar wat er gezegd wordt.

    Ik vind het nog steeds pijnlijk als ze weer zeggen ja ja de cloud maakt de xbox sterker want we hebben miljoenen transistors in de cloud, zo'n onzin.
     
  19. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Check ook deel 2. Hij heeft het daarin over of hij niet te ver ging enzo en een vriend van hem zegt hem nee je vroeg de dingen die mensen wilden weten. En dat de PR dame hele tijd zenuwachtig zat te doen. Waarschijnlijk hebben ze zn rants gezien
     
  20. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik wou het Angry Joe Vs. Major Nelson interview ook zojuist posten.

    De manier waarop MN de connectivity vraag dodged, hij snapte de hele essentie niet. Leuk man connectivity en dat sharen, maar wat als ik gewoon geen internet heb? Waarom kan ik dan niet offline spelen? Datgene waar Don Mattrick ook lekker over struikelde.

    Ook hilarisch hoe je kunt zien dat het PR vrouwtje in paniek begint te raken.

    Major Asshole, go Angry Joe! :b:
     

Deel Deze Pagina