1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Denk het niet, check de officiële Xbox fora maar eens. Regent klachten over dit euvel. Gaat om Xbones zonder Kinect.
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Zelf ook geen last meer van gekke geluiden van de console, gelukkig maar. Is Kinectloos.
     
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Opgestuurd of wat? Ik dus ook eerst wel last en later opeens niet meer. Blijf het vreemd vinden though
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Edit: Laat maar is gefixed al. :)
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ga nu de ports echt open zetten van de Xbox One, hij blijft switchen tussen open, moderate en zelfs strict. Vraagje: Moet ik persé mijn laptop/tablet een statisch IP geven?
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Heb alles geprobeerd en ik krijg het gewoon niet van moderate of strict af. Ik krijg port 80 niet geopend op deze good for nothing router. Heb op Google gekeken en ik zie het probleem vaker voorbij komen. Schijnbaar kan port 80 gewoon niet open op deze Davolink DV 2020 modem router.

    Ik krijg hem nu ook niet meer van strict af en ik krijg ook ineens party connectie problemen en in games ook. Al die tijd niets aan de hand en dan ineens......bullshit. Kkzooi.
     
  8. Ajax***

    Ajax*** Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb vaak als ik met een vriend in chat wil op de one dat we elkaar niet horen. We zien wel beide een rondje voor onze naam staan, maar de ander ziet geen rondje bij elkaars naam staan. We hebben hem beide op party chat gehad. We hebben dit soms en dan is het de volgende dag ineens verholpen. Na een tijdje geleden voor het laatst gehad te hebben is het er nu weer. Al een hard reset gedaan. Meerdere mensen die hier last van hebben?
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja man. Bijna dagelijks heeft iemand dit wel in mijn party...het wordt gvd tijd dat MS dit eens fixt nu. Vaak moet ik helemaal de console rebooten en dan die party weer joinen.
     
  10. Sanquish

    Sanquish New Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorige week heb ik een xbox one bij de mediamarkt gekocht. Naarmate ik de xbox aanzet hoorde ik het geluid uit mijn xbox one. Deze is retour naar de mediamarkt gegaan. Vervolgens toen de technische dienst er naar aan het kijken was hebben ze inmiddels 8 kinectloze xbox one getest op het geluid, deze gaan dus ook retour. Ik ben nu aan het wachten op de nieuwe batch van consoleshop.nl
     
  11. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Gebeurt bij ons ook veel bij Destiny.
    Wat wel steeds zo is dat het gebeurt als er iemand joined met een moderated of strict connectie.
    Zodra die persoon weer weggaat is het weer in orde
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Lekker dan zeg. Dus zo te horen zorg ik er dan voor want ik krijg mijn NAT met geen mogelijkheid van moderate of zelfs strict af nu.
     
  13. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Zou goed kunnen dat jij de plaaggeest bent
     
  14. WhiteIce

    WhiteIce Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    9
    Wat zijn dan eigenlijk de redenen waarom je NAT op moderate of strict gaat? Dat heeft niks te maken met wat voor internet je hebt toch? Ik kan mij herinneren dat op mijn xbox 360 hij op strict stond terwijl ik op dat moment volgens mij 120 mb internet had. Ik kon toen met een vriend uberhaupt niet eens spelen, elkaars game niet joinen etc.. Heb hem toen ook met wat instellingen in de router op open gekregen. Als het goed is kan een moderate wel met moderate en open samen, maar een moderate en strict kunnen al niet samen. Als er 1 van de 2 open heeft gaat het sowieso samen.
     
  15. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Nee, dit heeft te maken met Network Adress Translation, iets wat alle thuisrouters gebruiken. Het zit namelijk zo:

    Ieder apparaat op internet heeft een adres, dit is een 4-delig nummer wat het IP-adres heet. Naar elk IP-adres kunnen er 65535 verbindingen tegelijkertijd worden opengezet. Ieder van deze verbinding gaat via een zogenaamde poort die een nummer heeft.

    Je krijgt van je provider maar één IP-adres aangezien deze adressen nogal beperkt zijn. Echter, heeft iedereen tegenwoordig wel meerdere apparaten thuis staan. Daar hebben ze iets op bedacht, Network Adres Translation. Het principe is heel simpel, je krijgt bijvoorbeeld van je provider het adres 80.5.5.10. Dat adres wordt aan je router toegekend. Alle apparaten in je huis krijgen een zogenaamd privé-adres. Je PC is 192.168.0.2, je telefoon 192.168.0.3 et cetera. Zie het een beetje als een appartementsgebouw, waarbij het gebouw één adres heeft en binnen dat gebouw er allemaal aparte kamers zijn met ieder een apart nummer.

    Je router houdt de verbindingen bij en naar welk apparaat dit moet. PC opent verbinding naar xboxworld, dus alles van die xboxworld verbinding dat binnenkomt moet naar je PC. Maar wat nou als er van buitenaf een verbinding binnenkomt? Dan weet je router niet waar die verbinding heen moet. Moet die naar je PC, telefoon of Xbox?

    Daarvoor bestaat er port forwarding, daarbij zeg je simpelweg alles wat op dat poortnummer binnenkomt, moet naar dat apparaat. Dit kun je handmatig instellen, of je apparaat kan aangeven dat hij alles van die poort wilt via UPnP.

    Xbox Live verbindt altijd via poortnummer 3074. Dus als je alles van poort 3074 doorstuurt naar je Xbox, heb je open NAT en geen verbindingsproblemen. De NAT statussen hebben daarom dan ook de volgende betekenissen:

    Open NAT: binnenkomende verbindingen via poort 3074 bereiken je xbox gewoon.
    Moderate NAT: uitgaande verbindingen via poort 3074 werken, binnenkomende verbinding bereiken je xbox niet.
    Strict NAT: poort 3074 is onbruikbaar. De xbox gebruikt een alternatieve poort die andere xboxen niet verwachten.

    Open kan met alles verbinden omdat hij dan gewoon de verbindingen kan ontvangen van zowel strict en moderate. De Open Xbox wordt dus gewoon als de ontvanger gemarkeerd en het werkt altijd.

    Moderate werkt ook naar moderate toe omdat er dan een trucje wordt toegepast. Beide xboxen verbinden naar elkaar, beide routers aan allebei de kanten denken dat er een verbinding via poortnummer 3074 wordt gemaakt via de xbox. De verbinding gaat aan beide kanten nu tijdelijk open. Strict werkt niet omdat die geen 3074 gebruikt en de andere xbox nooit kan weten welke nummer hij dan wel gebruikt.

    Strict werkt alleen naar open omdat hij een ander poortnummer gebruikt. Een nummer die de andere xboxen niet kennen. Met open werkt het wel omdat die open Xbox dan gewoon de ontvanger is.
     
    Gyrrack en WhiteIce vinden dit leuk.
  16. Sanquish

    Sanquish New Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan je momenteel nu het beste een xbox one kopen zonder problemen?
     
  17. opeltwintop2007

    opeltwintop2007 Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    2
    in de winkel;)
     
  18. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik denk dat je doelt op een aantal mankementen die sommige batches hadden? Dat kun je niet weten. Winkels hebben geen controle over welke batch ze krijgen.
     
  19. opeltwintop2007

    opeltwintop2007 Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    2
    je hoort de meeste klachten met de kinectloze xbox one ! gewoon 1ne kopen met kinect en je denk ik al een heel stuk verder
    ik heb mijn x1 van in november, en hij loopt perfect, muisstil en nog nooit dienst geweigerd
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Dus je moet maar de duurdere versie nemen omdat een product van 400 euro raar doet? Sommigen hoeven geen kinect en dat is dus geen oplossing.
     

Deel Deze Pagina