1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat is het inderdaad denk ik. ;)

    Precies man, dat gaat helemaal nergens meer over. Ik mis zelfs nog oude PS2 games zoals MGS Snake Eater. Dude is allang geen vriend meer en ik heb de game nooit meer teruggekregen. Ook toen ik nog videos huurde, en je dan ziet wat een krassen er op die discs zaten, mensen gebruikt het volgens mij gewoon als fucking onderzetters ofzo.
     
  2. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik leen sowieso bijna geen games meer uit.

    Kreeg ze vaak bekrast terug :+
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Daarom snap ik MS hun standpunt wel over dingen, want zij zien in dit soort dingen wel de toekomst. Alles online. Maar veel andere zijn mensen er gewoon nog niet klaar voor en heeft het nog geen toegevoegde waarde. Maar ja dat is hun eigen schuld. Ze kijken te ver in de toekomst maar vergeten dat ze nu ook hun console moeten verkopen.
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Inderdaad man, dat is het em ook juist.

    Iemand vroeg over de user interface van de PS4 toch? Ik zag net dit...wel vervelend ventje in die video zeg:

    http://www.vg247.com/2013/06/13/ps4-videos-shows-overview-of-the-ui/
     
  5. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Maar het is toch zo dat je jouw game alleen in één huishouden kunt scharen ?
     
  6. capcom23

    capcom23 Active Member

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het echt jammer van Microsoft dat ze de DRM gebeuren inzetten. Zelfs voor single player spellen ben je verplicht minimaal 1x online te gaan binnen 24 uur. Ze nemen veel vrijheid weg en kortom als je geen internet hebt even dan kun je mooi niet gamen.

    Ben een gamer en heb alle consoles gekocht die er maar uit zijn gekomen na nintendo 8 bit. Nu met deze verplichtingen zie ik het niet zo zitten om xbox one te halen. Heb erg veel plezier gehad met de xbox 360! Deed me vanaf begin aan de Dreamcast denken. Zelfde look van de joystick en wit van kleur. Leuke arcade spelletjes en bovendien altijd 60hz als je tv hebt die het ondersteunt. Dat is/was voor mij erg belangrijk. Nu weinig reden om de nieuwe te halen. Maar wie weet gaan ze inzien dat ze gaan falen op deze manier. Denk dat velen zullen overstappen naar de playstation 4. Heb niks leuks gezien voor de xbox one moet ik zeggen. Echt heel jammer dat ze dit hebben ingevoerd. Je betaald 60 euro voor nieuwe spellen en als je geen verbinding hebt kun je vergeten dit te spelen. Dan heeft het spel voor mij absoluut geen enkel waarde om deze aan te schaffen. Ze willen alles digitaal hebben denk ik...
     
  7. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Nee, je hebt 10 mensen waar jeje games mee zou kunnen sharen. Wat als naam heeft ''familie'' wat enigszins verwarrend is.
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Geen idee. Ik ga wel even het een en ander opzoeken hierover, want eigenlijk vind ik alles iets te mooi klinken. Op Team Xbox zeggen ze zelfs dat...al zou ik Forza 5 spelen, dan kan ik gerust door blijven spelen als broer ook Forza 5 gaat spelen. Dus er kan één familielid of vriend/vriendin de game spelen terwijl hij zelf ook speelt. Kortom....ik zou dan Forza 5 gratis kunnen hebben als je het zo bekijkt.....klinkt iets te goed.
     
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    tadaaa
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824

    Nee de game kan een iemand maar spelen. Als iemand anders wilt spelen moet diegene stoppen. :)
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Je hebt 3 varianten van uitdelen op de Xbox One:


    Binnen 1 huis:

    Iedereen in je huis mag gebruik maken van 1 library aan games en 1 Live Gold abbo. Stel ik heb 4 accounts: Zoon, Dochter, Pappa en Mama. Papa is baas dus hij heeft Xbox Live Gold. Maar papa is even weg en Zoon wilt spelen. Nu kan Zoon inloggen met zijn eigen Zoon account en gebruik maken van de games en Live Gold.


    Familie sharing:

    10 mensen in je friends list kunnen worden aangesteld als familie. Zelfs als iemand 3000 miles van je vandaan woont kan je die vriend als familie aangeven. Deze 10 mensen kunnen gebruik maken van jouw games, maar moeten daarvoor wel eens per uur online komen. Zo kan er goed worden bij gehouden wie welke game van elkaar gebruikt op dat moment. Een game kan op 1 moment maar op 1 console worden gespeeld

    Game Passing:

    Dit houdt in dat je de game weg geeft. Dit kan alleen aan iemand die 30 dagen of langer in je Friends list staat. Dit kan eenmalig en je bent na het weg geven van een game niet meer de eigenaar van de game. Je kan uiteraard wel gebruik maken van de Familie sharing hier boven om dan als nog de game te spelen.

    :)
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    En ik mag any 10 gamertags uit mn friends list aanwijzen als familie die elk willkeurig spel wat op dat moment niet 'bezet' is mag spelen uit mijn library?
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Volgens mij wel.
     
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Wat alleen niet bekend is is of je mensen op die lijst kan vervangen. Stel ik heb 10 vrienden geselecteerd, maar ik wil aan een 11e persoon wat uitlenen, of je dan 1 van de 10 weg kan halen en de 11e persoon in de 10-lijst kan zetten.

    MS, speak please
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Super uitleg :thumbs:

    Vind dit heel goed klinken. Dit is voor MS echt iets nieuws.
     
  16. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Interessant is natuurlijk vooral of je dan de game naar je toe gestreamed krijgt (in 1080p) of dat de game ook gedownload mag worden en dat je vanaf de console runt.
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467


    Ik wil dat graag zwart op wit van MS :+

    want dat zou een hele rare maar voor gamers wel mooie feature zijn

    ik probeer even te bedenken hoe dat er dan in de praktijk uit zou zien,..

    Zou er dan een beperking zitten op het aantal gamertags waar jij zelf familie van kan zijn?

    Stel dat ik nou met een paar xbwers die net zoveel games kopen als ikzelf afspreek om elkaar als familie toe te voegen..

    dan zou Microsoft dat okay vinden? En kunnen we allemaal (weliswaar niet tegelijkertijd) elkaars games ten alle tijde spelen?

    Dat klinkt toch te mooi om waar te zijn?

    dan krijg je allemaal groepjes van 10 gamers die de kosten onderling gaan verdelen?
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  18. Trivolt

    Trivolt Gamer

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Download en run vanaf je eigen console. Heb begrepen dat ze een 'slim' download systeem gebruiken zodat je kan beginnen met spelen zodra het eerste level is gedownload. Terwijl je dan speelt wordt op de achtergrond de rest gedowload.
     
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    De game wordt denk ik gedownload. Daarom moet je dan ook eens per 1 uur online zijn zodat ze dat extra goed kunnen checken.

    Het staat redelijk vaag op de Xbox site. Maar uit E3 interviews van verschillende mensen van MS en het Xbox team is nu meer duidelijk.

    Zoals een paar pagina's terug uit een interview:

    En die Mehdi is 1 van de gasten die op het podium stond te lullen over Xbox live en TV enzo, dus hij verzint het niet zomaar ofzo, hij werkt @ MS.
     
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat is wel een goede zaak trouwens. Dan vind ik dan weer heel positief, plus de goede launchgames, alle mogelijkheden met de Xbox One als media apparaat.
     

Deel Deze Pagina