1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Is ook niet zo gek toch? Ze hebben zich volledig geconcentreerd op de PS3 versie en de devs zijn volgens mij ook niet zo heel lang uit, liever dat het team zich helemaal focust op een game als die klaar is en niet half half.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nog een gerucht he. :)
     
  3. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Hadden ze al niet ergens gemeld dat 7gb vrij was voor games?

    Ah, maar ach. Elk positief gerucht voor de PS4 is toch waar, net als elk negatief gerucht voor de One dat ook is ;)
     
  4. Woutjuh88

    Woutjuh88 Check The Eyes...

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet bevestigd toch?

    Iemand heeft gewoon snel gerekend.
    PS4 heeft 1OS en gebruikt 1gb daarvoor.
    X1 heeft 3OS dus zal dan wel 3gb gebruiken?

    Denk dat it gebeurd is.
    Maar de verbindende OS zal niet zo zwaar zijn als het hoofd OS lijkt me.
     
  5. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Oorspronkelijk zou het PS4 OS 512mb zijn, toen de PS4 nog 4GB GDDR5 zou hebben. Dus het lijkt niet echt logisch dat het veel meer dan 1GB zal zijn op moment dat er nu 8gb geheugen is, omdat het OS gewoon in eerste instantie op 512mb zat
    In tegenstelling tot de XB1 is het hele OS ook niet op zware switching/multitasking berekend. Enige wat je (afaik) kan doen is de game pauzeren en bij volgende starten van de game, weer beginnen waar je was.
    Aangezien elke game van disc speelt, hoop ik dat niet elke game volledig geïnstalleerd hoeft te worden. Maar misschien alleen bepaalde assets, raakt de 500gb HDD niet zo snel vol. (al kan die makkelijk verwisseld worden)
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2013
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    Het is veel , maar dat is wel de prijs die je betaald voor dat onder water matchmaken en live switchen tussen verschillende games en apps denk ik

    Ik ga ervan uit dat we op de One minder netto opslag over houden, die 3 lagen OS zullen vast wel een flink stukje reserveren voor eigen gebruik

    maar goed, je krijgt er natuurlijk wel leuke functionaliteit voor terug. Dat in-snappen van apps enzo zal ik zelf niet veel gebruiken maar het ene spel spelen terwijl het andere aan het matchmaken is en zo on the fly kunnen wisselen is wel mooi
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2013
  7. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Hetgeen waar ik wel spontaan aambeien van krijg is toch wel dat mensen constant proberen om positief te blijven over de PS4. Aan elk nieuwtje ( ook de negatieve ) word maar weer een draai gegeven zodat het allemaal wel "meevalt". Zodra er nieuws van de One naar buiten komt word dit gelijk met de grond gelijk gemaakt :emo:

    Waarom? Dat mag Joost weten.

    Tot nu toe heb ik van Sony alleen inFamous en Killzone gezien. Dan heb ik het ook over 100% ingame beelden. Dat Final Fantasy en het spel waar je op drakenjacht gaat heeft op mij geen indruk achter gelaten. Enige wat ik daar zag waren een berg QTE en een "copy-and-paste-HUD". Ingame? Ik betwijfel het...

    Sony heeft wat mij betreft de sterkere console. Alhoewel het nog moet blijken hoe het grafische geheugen uitpakt in de toekomst. Tijdens de presentatie van Sony bekroop me toch wel het gevoel dat ze nog een shit-load aan werk te doen hebben. Waar is de OS? Waar is nou dat zeer-zware grafische verschil waar die man het over had? Ik heb het niet kunnen vinden.

    Dat is precies wat mensen willen schijnbaar. Een hoop bluf maar eigenlijk een no-show. Want ... wat hebben we nu eigenlijk gezien wat werkelijk fantastisch was? Begrijp me niet verkeerd ... het is ieder z'n eigen keuze. Maar het lijkt er sterk op dat mensen voor de PS4 gaan, niet vanwege z'n power, maar vanwege de prijs en het hele DRM gebeuren. Gelukkig is dat DRM totaal niet van toepassing op mij ... hell, ik mag al blij zijn als ik één keer een game uitleen.

    Microsoft heeft een hoop tongen los gemaakt met hun keuzes. Moet ik hun dan maar m'n rug toekeren? Zou niet weten waarom. Omdat we geen reet snappen wat ze nu eigenlijk van plan zijn? Nee.


    Anyway ... /end rant
     
  8. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Mmz dat is raar want dat is wat ik dus denk van sommige Xbox aanhangers, geen probleem natuurlijk.
    Altijd positief blijven.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ben ik deels zeker met je eens. Al sla jij imo weer teveel de andere kant op.

    Sony heeft betere specs, een goedkopere console,meer focus op games, een verbeterde UI, minder DRM en is vriendelijker qua voorwaarden voor devs

    MS heeft daarentegen ook wel toffe dingen laten zien: ik was onder de indruk van een aantal games en het aantal games op de E3 liet iig zien dat ze gamers echt niet gaan vergeten. Sterker nog de lijst exclusives is atm groter dan bij Sony.

    Echter de voordelen bij de PS4 zijn veel groter in aantal en wegen voor mij ook nog eens zwaarder. Dat houdt echter niet direct in dat elk MS nieuwtje direct een addertje onder het gras heeft, of gewoon kut is en dat elk Sony nieuwtje God's gift to gamers is.
     
  10. Woutjuh88

    Woutjuh88 Check The Eyes...

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van me in Engeland sprak met een gamestore daar.
    Bij de winkel GAME was die geweest.

    De verkoper vertelde over het 2e hands gebeuren.
    Een game krijgt een licentie code, of in de game of los.
    De game word in de winkel gedeactiveerd als je hem weg doet.
    En voor die game word er weer een nieuwe licentie gegenereerd.
    Zodat de game weer opnieuw verkocht kan worden.

    Als dit dus klopt is er niks aan de hand.
    Er zullen dan een paar winkels zijn die een overeenkomst hebben met MS.
    En de prijzen zullen afhankelijk zijn van de des betreffende publisher/developer.
    Afhankelijk van hun word de 2e hands prijs bepaald.

    En de licentie code is voor het tegen gaan van piraterij.
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Zeg zeker ook niet dat het daadwerkelijk zo is. Hier ( op XBW ) lijkt dat er wel op. Sommige mensen proberen heel hard om de XBOX-One compleet de grond in te stampen. Is hun goed recht natuurlijk... Als je echter een neutraal persoon naar E3 laat kijken zal hij ook zeggen dat Microsoft gewonnen heeft. Kwa games, kwa show, kwa exclusives. Een neutraal iemand kijkt niet naar het DRM omdat die daar geen kloot van snapt en hoeft te snappen. Die persoon wil de meeste games, de leukste games ... ik denk dat Microsoft daar aardig aan voldoet. Zeker met die timed-exclusives. Er is niks zo erg als wachten tot een game uitkomt voor jou console :+


    Neemt niet weg dat de PS4 natuurlijk kwa specificaties en prijs de meeste wel aan zal spreken. Echter vind ik dat "betere spec's" gebeuren tot nu toe totaal niet relevant. Waarom niet? Omdat de consoles nog niet uit zien en we geen ENKEL spel multi-platform hebben zien draaien op zowel een XBOX-One als PS4.

    Dat verschil zien we misschien helemaal niet ... of over een jaar. Wat me wel pijnlijk duidelijk werd ... was pop-in en verschillende fouten in de games van Sony. Killzone had pop-up's en inFamous had weer pop-in. Is niet echt iets wat je verwacht van een beest van een console ... toen ik het zag moest ik wel een beetje lachen :+
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2013
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Killzone draaide op 30FPS met framedrops hier en daar. Hun target is ook 1080p @ 30 fps.
     
  13. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909

    Ik moest lachen van blijdschap toen ik de nieuwste gameplay trailer van inFamous Second Son in 1080p zag. :thumbs:
     
  14. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    GT is zo steriel itt Forza.

    Driveclub ziet er nog heel slecht uit imo, is ook nog lang niet af, vraag me af of ze de launch gaan halen.
     
  15. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind juist sony qua exclusieve lineup een stuk interessanter, met name door Beyond, GT6 en Last of us. Wat dat betreft ben ik het geheel met je eens dat ze op de PS4 nog geen enkele echte system seller hebben, alleen heeft MS dat in mijn ogen ook niet. Zoiets blijft een kwestie van smaak.

    Ik meende ook wat pop-ups te zien in Forza 5, maar dat zijn dingen die men nog wel eruit haalt.
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2013
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat is een neutraal persoon. En wat doen die er voor de gamers er in godsnaam aan toe. "Voor de neutrale kijker heeft MS gewonnen". Voor de gamer en degene waar consument vriendelijke producten hoog staan heeft Sony gewonnen. Voor mensen die van kleurrijke games houden heeft Nintendo gewonnen. Zo kan ik nog een tijd doorgaan. Kortom, loos argument

    Sorry maar dat argument het gaat om de games en niks anders, gaat allang niet meer op sinds MS aankondigde dat de Xbone meer was dat een gameconsole. Zullen die neutrale "gamers" leuk vinden als blijkt dat ze hun Fifa of Cod van het vorige jaar niet kunnen doorverkopen via marktplaats.

    Enige waar jullie MS aanhangers terug op blijven vallen zijn de games die op de E3 getoond heeft. En wat hier al een paar x is aangegeven, kijk de laatste jaren van de xbox360 en van de ps3. Wie had de betere games, en waarop komen dit jaar nog dikke exclusieve games? Nah met Sony en games komt het wel goed. Komende van iemand die meer dan duizend uur in Gears of War heeft zitten. Maar als je alleen naar games kijkt, prima. Maar baseer je je keuze dan alleen op de getoonde E3 games? Das best stupid
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2013
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Zo van je lacht ook als je boos bent? :+
     
  18. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Welke gameplay trailer keek je naar daN?
     
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Nee ik bedoel, hij zegt dat hij lacht van blijdschap. In welke situatie lacht een mens nog meer? :p

    Uitleggen van een grap... :+
     
  20. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Niet echt lachen...

    Had gewoon een smile op mijn face van...

    yes.. dit is next-gen :D

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina