1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Toch niet allemaal gratis wil je zeggen?
     
  2. Mouse

    Mouse a.k.a Moeswa

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    jawel!
     
  3. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Plex is ook een uitstekend gratis alternatief. Volgens mij ook gebaseerd op XBMC, maar vind de UI wat gelikter en fijner :). Daarom komt er bij mij ook geen X1, die extra services kunnen me gestolen worden. Heb al een mediacenter PC naast mijn TV staan al.

    en met Plex hoef ik niet te betalen voor mijn serie's/films :+

    screenshot van de UI

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2013
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik heb een raspberri pi voor 30 euro waarop ik xbmc draai met oa navi-x, youtube, twitch, nos, tientallen radio apps en weet ik veel wat nog meer, verder hangt ie ook aan mijn nas. Ik gebruik hem voor al mijn muziek, films en series (full hd). De x1 of de ps4 zullen hier nooit tegenop kunnen. Niet qua format ondersteuning, mate van customisation, aantal en apps en al helemaal niet de prijs (28,-)

    Navi-x is trouwens wel apart, je kan er zo allerlei films in full hd mee streamen. Er staat echter zo bizar veel op dat je af en toe door de bomen het bos niet meer zoiet (tips welkom:+).
     
  5. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Plex of XBMC kan je alleen installeren op de pc? Niet bijvoorbeeld op een Boxee box?
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    XBMC heeft 0 interesse in de boxee, maar komt wel op meer platforms dan alleen pc hoor. Ook op Android bv, en Apple TV en Raspberry.

    Geloof dat er wel iets is gemaakt voor de boxee maar als je iets van boven de 480p draait werkt het niet meer. Dus meer een gimmick.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    check de Raspberry Pi maar eens, is ook geen normale pc.

    edit: laatste roddel

    http://m.neogaf.com/showthread.php?t=592206


    de ps4 heeft vanaf dag 1 betere graphics.
     
  8. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Wat ik dan weer wel jammer vind is dat dat gelijk helemaal opgeblazen wordt op neogaf, terwijl er ook dev's zijn die zeggen dat dit niet zo is. Dit wordt dan weer bullshit genoemd.
     
  9. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Het verschil in hardware is nu ook groter dan de PS3 en 360. Bij de PS3 werd er alleen maar het onderste uit de kan gehaald door Sony devs, door de moeilijke architectuur van het systeem. Nu is de architectuur veel meer "dev friendly", dus geloof ik ook wel dat nu ook third party die kracht gaan benutten.
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Maar verschil ga je echt nog niet zien. Dat duurt nog een paar jaar. Tegen die tijd zal de Xbox One op zijn limiet zitten en vanaf dat moment ga je verschillen zien.
     
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Waar baseer je dat op. Niemand kan dit zeker weten, pas wanneer de consoles uit zijn.
     
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Vind dit ook wat kort door de bocht eerlijk gezegd. Als ik kijk naar wat ik op de E3 aan gameplay op zowel de PS4 als de Xone heb gezien dan ben ik geneigd te zeggen dat ik de graphics van de PS4 indrukwekkender vond. Denk aan gameplay Infamous bijvoorbeeld.
     
  13. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk juist dat we het eerder zullen zien.

    De systemen zijn qua architechtuur aan elkaar gelijk, alleen PS4 heeft betere en meer RAM voor games en een betere GPU.

    Het kost de DEVs dus niet veel moeite om de PS4 versie beter te laten draaien. In tegenstelling tot de PS3 waarbij alleen de first party devs de moeite namen om het onderste uit de kan te halen.
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    @Killa: Dat zijn dan weer exclusives :+
     
  15. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    PS3 schijnt toch ook iets beter te zijn dan de Xbox360 en de verschil zie je ook amper? Verwacht met de Xbox One / PS4 precies het zelfde. :+
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Is dit nou serieus? Ik twijfel vanwege de :+

    Nah, zal niet serieus zijn :9
     
  17. Rob X Tiger

    Rob X Tiger Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar voor Xbox One heeft wel wat slimmere geheugen aan boord dan PS4.
    Ik vond Battlefield 4 (Singleplayer) E3 gameplay beelden veel mooier dan die van Infamous.
     
  18. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Die bf4 shizzle draaide dan ook op een high end PC.

    Ik werd trouwens niet echt weggeblazen door Infamous. Killzone daarentegen...
     
  19. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    :+. Consoles zijn nog niet eens uit en nu word er al naar het verschil gekeken. :confused:
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Dat is toch logisch? Je wil de beste graphics hebben natuurlijk en daar moet je verder kijken dan de release.
     

Deel Deze Pagina