1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    While Microsoft’s DRM-related follies certainly won the company few friends, at least the Redmond giant showed real wisdom in reacting quickly to the complaints and retracting its plans for used game lock-downs and 24-hour check-ins.

    But even with all the restrictions removed, are the Xbox One’s specs good enough? There have been some complaints suggesting Microsoft’s next console isn’t quite as beefy as the PS4, and yet is aiming for a slightly higher price tag (thanks to the required/bundled Kinect).

    The PS4 and Xbox One both use similar AMD processors, so how is the PS4 supposedly better? It comes down to the PS4 using GDDR5 RAM. While it’s hard to say if this will really make a huge difference in real-world use, some gamers don’t like the idea that the Xbox One doesn’t utilize the faster GDDR5 RAM.

    The good news is that Microsoft is reacting here as well, at least if a new rumor is to be believed. Supposedly Microsoft is changing up their hardware a little by increasing the clock speed of the GPU and adding a bit more RAM – going from 8 to 12GB.

    How believable is this rumor? Throwing in more RAM so late in the game seems like something that could slow down production, although raising up the clock speed would probably prove pretty easy and doable. Anything is possible, though.

    Regardless, the Xbox One isn’t going to be a pushover no matter what amount of RAM it arrives with and is certainly a huge step up from the Xbox 360.

    What do you think of the Xbox One compared to the PS4? Which console are you rooting for?
     
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    :thumbs:Tot hier helemaal 100% mee eens;
    Ook ik heb meer met de exclusives van Sony, en dat is voor mij de enigste reden om voor de PS4 te gaan.
    Ik had mijn keuze dan ook al zo goed als zeker gemaakt voor de E3.
    Ik heb eens in mijn Gamescollectie gekeken, en het was eigenlijk gewoon echt heel erg simpel. Sony heeft meer diversiteit, en meer type games wat ik graag speel. Platformers en JRPGs bv, en de iets meer aparte game, zoals een Rain bv. Dat soort games heb je gewoon niet bij MS.

    Kijk, hier gaat het mis.:+
    Halo was voor mij de enige die het voor mij lastig maakt.
    Is de enige game die ik MP speel.

    Ik heb eigenlijk altijd nog alle consoles gehad, maar denk dat ik voor het eerst dat eens niet ga doen...niet alleen vanwege het geld, maar meer vanwege tijd. Met een Vita, PS3, Wii U, 3DS en straks dan een PS4 (met Plus uiteraard) zal ik het al moeilijk genoeg hebben om tijd vrij te maken om alle games te spelen.

    Halo ga ik zeker heel erg missen, maar ik hoop dat Destiny een goede vervanger gaat worden.:9


    Titanfall komt zeker naar de PS4, ik gok volgend jaar.
    Persoonlijk snap ik de hype daaromheen niet echt, maar ik heb dan ook niks met CoD of Battlefield. En dit 'smaakt' naar hetzelfde qua gameplay.
     
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Gast, haal in godsnaam je hoofd uit je reet. Zet daarna je Sony bril af. "Oh! Een gratis game! Dan hoeft het niet lekker te spelen. Mag er ook best kut uit gaan zien. Dan maar 30 FPS en een game die niet lekker speelt"... Zo simpel :emo:

    Heeft echt NIKS met fanboy te maken. Nu komt er naar buiten dat ontwikkelaars beschikking hebben over 4~4.5GB GDDR5 geheugen in tegenstelling tot de 6~7 die beloofd werd tijdens E3. Dat is gewoon een grote bek van Sony om zieltjes te winnen... Nu komen er negatieve dingen aan het licht. Dingen die gezegd waren waar nu niks van waar is?

    Maargoed, merk ik vaker met jou. Zodra de PS4 enige punt van kritiek krijgt tover jij allerlei argumenten uit je hoge hoed om er maar voor te zorgen dat het wel mee valt. Je doet/deed mee met het bashen van de XBOX One.. neem dan de "kritiek" ook is een keer als een vent...

    Ieder z'n ding hoor, daar niet van :) Word alleen een beetje moe van Sony en hun beloftes. Mocht dat geheugen verhaal waar zijn ( gezien het van DF afkomt lijkt me dat wel ) dan is de PS4 een stuk minder sterk dan aanvankelijk gezegd werd ;)
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2013
  4. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Jij had het over GDDR5. Hier word gesproken over een extra 4 gb ddr3 in de console. Dat is heel iets anders.
     
  5. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Had het inderdaad over GDDR5, foutje.. :D
     
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Gast. Lees je eigen onvolwassen post eens. "Grote bek en waar 50% al niet goed voor is". Kom terug als je normaal.kan praten. De paar posts erna waren al van mensen die je woordkeuze niet serieus namen. "Grote bek".. serieus, wie praat zo. Ik denk een fanboy die blij is dat de concurrent ook enige negativeit ontvangt. Enige wat ik erna vroeg is levert forza niet een hoop in om 60 fps te halen, net zoals elke cod game dat nu doet. Wat anderen hier ook bevestigen.

    En uit jouw post kan je afleiden dat je het soort van goed vindt dat de ps4 minder sterk blijkt te zijn. Yes, de console die jij niet wilt blijkt iets minder sterk dus jij blij. Word moe van Sonys beloftes. Nou gelukkig is Microsoft lekker bezig he. Dus wie is hier nou blind, maar zie je mij roepen dat ze een "grote bek" hebben

    Weet ook niet waar je het vandaan haalt dat ik argumenten erbij haal zodat het lijkt dat het wel meevalt. Lees de posts even terug. Elke post van me waren vragen naar aanleiding van dat bericht. Nergens reageerde ik alsof het wel meevalt. Ik vind het ook jammer dat zoveel aan het OS besteedt wordt.
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2013
  7. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Waarom? Jij gaat toch voor de Xbox One? dan hoef je je toch niet druk te maken wat Sony doet en zegt?
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Je weet alleen nooit hoe oud geruchten zijn en hoe oud de info is die mensen verstrekken. :)
     
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Rampage on a drunken rampage I guess :p
     
  10. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Eigenlijk was ik het wel een beetje eens met rampage paar pagina's terug.
    X1 heeft natuurlijk veel kritiek gekregek, en terecht, maar als MS bij de e3 verteld dat 0.5gb voor de ram niet klopte iedereen weer kritiek gaat geven op MS, wat dan terecht is, maar als het nu over sony gaat, ho maar.
     
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar niemand is sony aan het verdedigen hierover toch? Verschil is dat bij MS die dingen nu niet meer op 1 hand te tellen zijn. Dus heb geen idee waarom hij moe wordt van Sony en niet van MS. En zn manier van praten neigt naar een bevooroordeelde MS fan.

    Tevens hebben ze volgens mij gewoon gezegd 8gb aan ram in dat ding en dat dat gewoon betekende dat ze veel ram beschikbaar hebben voor geheugen (en dit was toch ook last minute toegevoegd?) Of zeiden ze letterlijk 1gb voor OS. Iemand hier zei dat dat puur door de Kz demo kwam? Ik vraag me echt af waarom zoveel voor OS? Game capture? En uiteindelijk hebben ze sterkere ram. We zullen het zien wat dat doet. Mijn keuze is totaal niet daarop gebaseerd.
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2013
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Snap het ook niet echt. Want Sony heeft nooit gezegd hoeveel RAM er naar de OS gaat.
    Xbox heeft 3 OS dus 3 gig en PS heeft er een dus 1 gig. Dat is het enige wat een keer bedacht is door de community (Neogaf vooral) maar dat word dan gelijk als waarheid de wereld in geslingerd.
    Moet zeggen Neogaf is wel grappig om te volgen op het moment. Eerst was het steeds. "PS4 heeft meer RAM voor games dan de One en dat ga je zien" en nu dit bekend is roepen ze allemaal "who cares RAM isnt that important" of "5 gig is still way enough you dont more" :+
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    3 OS dus 3gb. Waarom zoveel dan Sony? Echt vaag
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    als ik de updte in het artikel op eurogamer een beetje vrij interpreteer krijg ik de undruk dat het 2 oorzaken heeft

    1- sony's OS is nog niet echt goed geoptimaliseerd (vandaar het verhaal dat ze denken er flexibel mee om te kunnen gaan en er nog winst te halen is. Wat ik echt raar vind want BSD is niet bepaalde een OS wat veel resources nodig heef,... Maar goed het zal wel om bepaalde functionaliteit gaan die uniek is vvoor de ps4)

    2- Ze willen wel future proof zijn en niet nu te weinig reserveren voor het OS om over een paar jaar weer tegen de lamp te lopen. Zoals met het hele PS3/cross game chat verhaal
     
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Hoezo? Sony heeft toch een grote bek gehad? Nu krabbelen ze zelf alweer terug en komen ze met "officiële" statements waarom ze deze keuzes gemaakt hebben. Lijkt Microsoft wel :+

    De gehele E3 stond het afzeiken van Microsoft centraal. "Onze console is veel sterker! Wij hebben 8GB GDDR5 geheugen! Wij gebruiken 1GB voor onze OS! Wij hebben ..." etc. Wat blijkt nu? 4GB gaat naar de OS. Geheugen blijkt toch lastiger aan te spreken dat aanvankelijk werd gedacht. Is nogal een verschil toch? 1GB of 4GB? ;) Krijg gewoon weer flashbacks naar de PS3 tijd. Dat waren namelijk dezelfde praatjes en uiteindelijk kwam er ook vrij weinig van. Pas in het laatste levensjaar van de PS3 was er verschil te zien.

    Ben absoluut niet blij met welke kant Microsoft opgaat met hun XBOX-One. Sterker nog, toen de E3 voorbij was scheelde het niet veel of ik had een PS4 besteld. Het is dat ik het daarna met wat maten erover heb gehad, anders had ik gewoon een PS4 in huis gehaald ;) Voor mij heeft het te maken met de games. Degene die op de One komen lijken mij gewoon leuker. That's it.

    Overigens in je andere post zeg : "Tevens hebben ze volgens mij gewoon gezegd 8gb aan ram in dat ding en dat dat gewoon betekende dat ze veel ram beschikbaar hebben voor geheugen (en dit was toch ook last minute toegevoegd?) Of zeiden ze letterlijk 1gb voor OS." ... RAM = geheugen. RAM = Random Acces Memory.

    Zou goed kunnen dat de PS4 weinig games op 60FPS krijgt vanwege de limitatie. Killzone, inFamous, Drive Club ... allemaal 30FPS. Ben nu benieuwd wat er gebeurd ... en wat er nog allemaal naar buiten komt.

    Zoals ik al zei ... heeft geen reet met "fanboy-gedrag" te maken. Ik reageer op feiten.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824

    Zoals ik al zei hebben ze dat nooit gezegd. Die assumptie heeft de community gemaakt door de denken 1 OS 1gig omdat het bij de Xbox 3 gig door 3 OS.
     
  17. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Heeft die carny dat niet op de eerste ps4 presentatie gezegd? Staat me iets van bij namelijk
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Niet dat ik weet. Zal ook een beetje raar zijn eigenlijk. :)
     
  19. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Dat zal dan bij MS toch ook het geval zijn want die hebben ongeveer even veel RAM over wat ook nog eens langzamer is.

    Het is gewoon een keuze van een ontwikkelaar om voor 30FPS omdat het er dan grafisch beter uit gaat zien. Zeker bij lauch games wil je toch laten zien wat je grafisch allemaal in huis hebt. Straks als ze de PS4 (en de X1) beter door hebben zul je denk ik 60FPS icm goede grafische prestaties zien. Nu moet ik wel zeggen dat ik het bij DriveClub en Killzone jammer vind want bij Shooters en racers merk je het verschil tussen 30 en 60 wel erg maar bij een game als inFamous kan het mij eerlijk gezegd niet zo veel schelen
     
  20. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Denk toch dat ik nog even wacht tot ik een nieuwe console ga halen.

    Wil toch nog een PS3 kopen en al die toppers daarop spelen. Daarbij wil ik toch eerst die kinderziektes afwachten en na 1 of 1,5 jaar echt kunnen beslissen wat ik neem.
     

Deel Deze Pagina