1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    nieuw speculatief artikel van Digital foundry over de multiplats op next-gen

    http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-can-xbox-one-multi-platform-games-compete-with-ps4

    altijd interessant wat zij er van denken

    met name de conclusie onderaan stemt me wel gerust


    kort gezegd verwachten ze dus toch wel iets wat enigzins op vergelijkbare performance lijkt in de komende jaren en pas rond jaar 3 of 4 grotere verschillen in het voordeel van de PS4

    wat volgens mij een goede zaak is

    hoe hoe langer en directer ze met elkaar concurreren hoe beter voor de gamers

    als er echt veel verschil zou zijn kom je weer in die WiiU situatie waar uitgevers een platform links gaan laten liggen

    Ik ben er eigenlijk al wel uit dat ik eerst een X1 koop. Het net een jaar PS+ gehaald dus hopelijk als de nieuwigheid van de X1 er af is en hij gezelschap krijgt van de PS4 heb ik al wat mooie gratis games die op me wachten :+
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2013
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Succes. :+
     
  3. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer van dat gezeik.

    Console wars is wel leuk, maar hoort naar mijn weten pas echt na de launch
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Sneaky edit. :+
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    zolang het maar inhoudelijk blijft vind ik het vooraf ook best leuk :)

    Gamescom gaat echt weer leuk worden , laatste grote expo voor de launches toch?

    Of nee wacht, wanneer is TGS?
     
  6. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht mijn naam te zien staan. (moet beter leren lezen volgende keer):+
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Aan de andere kant staat er ook duidelijk dat de PS4 simpelweg meer in zich heeft. We zullen zien. Wellicht houden mp devs de graphics eerst wel met opzet min of meer gelijk om het marktaandeel zo groot mogelijk te houden :)

    Om nog even terug te komen op de RAM discussie: is daar al meer nieuws over? Of is het bij 1 gig flexibel en 4,5 voor games gebleven? Ik vind het wel erg matig en niet helemaal in lijn met de verwachtingen. 7gig was toch gewoon super geweest.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    :)

    http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=4941646&postcount=4685

    Niks confirmed natuurlijk. Maar persoonlijk denk ik als het niet zo is en het gewoon 1 gig is ofzo is, hadden ze wel iets daarover gezegd in het statement. Zoals ze al een paar keer hebben gedaan op andere geruchten. :)
     
  9. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk ook dat het gekke werk is als Sony iedere keer reageert op geruchten.
    Dan reageren ze hier op en de volgende "journalist" die wat beweert, moet Sony weer reageren.

    Sony zal hier spoedig denk en hoop ik met een duidelijk antwoord komen.
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat staat er absoluut, alleen verwachten ze niet dat we dat de eerste jaren al gaan zien

    en dat vind ik persoonlijk goed nieuws

    Omdat ik toch nog steeds naar de X1 neig vanwege mijn friendslist , de betrouwbaarheid van LiVe en de controller

    Ik wil gewoon BF4 spelen met mn vrienden deze winter en dat doen we nou eenmaal al jaren op de xbox. Dus zou gewoon makkelijk zijn als we allemaal even een nieuwe halen, gamertags er op zetten en klaar :+

    En uiteindelijk koop ik ze toch allebei wel, dus dat er meer rek in de PS4 zit is alleen maar mooi. En wie weet ga ik dan steeds meer op de ps4 spelen en steeds minder op de XB1

    maar als er de eerste jaren geen grote verschillen verwacht worden is de keuze welke console ik eerst haal en welke later komt als er genoeg unieke of betere games voor zijn voor mij makkelijk :)
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat valt wel mee. Maar ze hebben altijd gereageerd op grote onderwerpen die de community een paar dagen in de greep hield. En dit is weer zo voorbeeld.
    Kleine geruchten laten ze wel met de rust.
     
  12. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Oh?
     
  13. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    We gaan het zien, ben benieuwd naar het duidelijk antwoord.
    Andere geruchten gaan ook weer dat het 6gb is.

    Wat is waar.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Geruchten van 6 heb ik nog niet gehoord eigenlijk. :)
    Maar wat ik wil zeggen als het wel gewoon 1 gig was had Sony dat heus wel gezegd in dat statement aan Eurogamer. Dan ontkracht je dat gelijk natuurlijk en dan gaat deze discussie molen ook niet door. :)
     
  15. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad 1gig was ook te mooi om waar te zijn, we horen vanzelf wel wat daadwerkelijk straks het aantal gig is.
     
  16. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Tot nu toe win jij, heel het internet staat opeens vol over sony het verhogen naar 4GB :p


    Zelf ook met heel veel vrienden en XBW'ers BF op de x360 gedaan, zelfs nog op jou server :cool:
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja ik heb ook al gezocht. Ik kan alleen vinden dat het van een "source" kwam. Zal zo even dat interview met Tretton kijken. Weet alleen niet echt welke dat is. Is dat het drops the mic interview?
     
  18. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij waren het gewoon geruchten gebaseerd op die Killzone demo die op de PS4 liep van nog 4gb gddr5 waarvan 0.5gb voor OS. Denk dat daardoor aantal mensen (o.a. ik ook) gingen denken dat het OS dan bij de retail PS4 nooit meer dan 1/1.5GB kon zijn kwa geheugen.
    Achteraf lijkt me wel duidelijk dat het OS toen vooral het doel had om Killzone te demoen. En dat het verder niet compleet was. Ook gaf cerny in interviews al aan dat 8gb geheugen al in een vroeg stadium beslist was en daarop ook features van het OS geplant had.

    Eigenlijk zijn die 2.5/3gb voor de OS niet zo heel vreemd. Een aantal features zitten uiteindelijk gewoon op beide consoles. PS4 heeft dan geen snap features, maar beide OS ondersteunen het stop&go bij games, dat je dus tussen door makkelijk uit je game kan, wat uploaden/store (whatever) en later weer verder kan gaan. Net als 1080p streaming (lagere res lijkt me nogal zinloos), 1080p recording en party chat en dat alles moet buiten de game om smooth gebeuren. Bovendien moet de OS ook bij deze belasting snel blijven en niet gaan laggen als je bv ff tijdens gamen + streamen even een berichtje gaat sturen via de interface.
    Persoonlijk denk ik dat dit soort features gewoon de 3gb zware OSen van de twee consoles noodzakelijk maken. Het lijkt me wel duidelijk dat beide systemen in de achtergrond best zware taken moeten kunnen uitvoeren.
    Persoonlijk had ik op wat meer gaming gerichte consoles gehoopt en dan maar zonder recording/streaming als dat het geheugen zo beperkt voor games.

    Het verschil tussen de twee consoles is gewoon niet groot, dus het draait allemaal wat meer om de exclusieve games. Voor de een betekend dat PS4, voor de ander Xbox One.
    Voor mij zal het waarschijnlijk keertje een PS4 worden, mits developers ala santa monica, polyphony, quantic en Naughty Dog met goede titels komen. Ik zie nu nog geen redenen om ook maar een van beide te halen, eerlijk gezegd.
     
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Sony heeft aangekondigd dat de huidige wireless headsets van de ps3 te gebruiken zijn op de ps4.

    Xbox daarentegen doet geen headset erbij, want ze gaan ervan uit dat de kinect goed genoeg is hiervoor.... Mogelijk een adapter voor de huidglige headsets?
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    ..

     

Deel Deze Pagina