1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Mja , ik ben uiteindelijk ook meer fan van bijvoorbeeld Battlefield en de Elder scrolls games dan van de exclusives..

    Maar dat zou natuurlijk anders kunnen worden als er exclusives zijn die daar tegenop kunnen boksen. Dat de 3rd party games het beter doen zegt ook wat over de zwakte van de exclusives

    Dat is dan weer het grote nadeel inderdaad

    en van GT6 verwacht ik idd ook niet veel. De kwaliteit van GT5 was zo ontzettend wisselend tussen de verschillende tracks en auto's. Vond dat hele premium auto verhaal echt een enorm zwaktebod. Het was gewoon oude assets recyclen.

    Forza is wat mij betreft al een flinke poos DE serieuze racer. De handling van GT blijft geweldig maar als game rammelde het aan alle kanten
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2013
  2. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik zou alleen een ps4 nemen,
    voor God of War, Uncharted en Ratchet & clank, Metal gear solid

    Voor de rest vind ik het magertjes.

    Ik vind Forza fijner dan Grand turismo.
    Halo leuker dan Killzone.
    Fable leuker dan Infamous

    Daarnaast:
    - Spinter cell had gewoon exclusive moeten blijven, dan
    was de titel nog wat waard geweest.
    - Little Big Planet had meer potentie gehad op xbox-live.
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2013
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Splinter cell is imho verneukt omdat ze om 1 of andere domme reden besloten hebben dat Chaos Theory te hardcore was en het toegangkelijker moest. (terwijl het qua review scores 1 van de allerbeste games van de vorige generatie is)

    Heeft niet zoveel met exclusive te maken denk ik.

    Exact hetzelfde is gebeurt met Ghost Recon. Ubisoft wou qua gameplay op de rest gaan lijken en 2 mooie franchises verzanden daardoor helemaal in middelmatigheid

    Vraag me af of we ooit nog een echte hardcore FPS game zoals de oude GR was gaan zien op de consoles. Flashpoint probeerde het maar was te gammel.

    Het liefst zou ik een next-gen console versie van Arma III willen. Als die uitkomt op een console koop ik dat apparaat direct
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2013
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    En de stem van Sam Fisher is nu door iemand anders ingesproken.
     
  5. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ergste aan GT5 vind ik de technische problemen als frame rate en tearing en natuurlijk dat verhaal met die crappy standaard wagens, daar zitten echt zulke verschrikkelijk lelijke wagens bij, van GT 1 lijkt het. Daarom verwacht ik voor deel 6 ook kwa looks geen mega sprong, maar dat ze die standaard wagens eindelijk op goed niveau brengen en een game maken die smooth op 60fps loopt. Kwaliteit van tracks vond ik ook wisselend. Miste eigenlijk nog wat echte circuits, maar de additie van Spa was erg gaaf. Verder hoop ik dat ze regen races wat beter implementeren (dat je bv plassen op de baan ziet en "drogere" lijn ala F1 201x te zien is). Eigenlijk gewoon een GT6 die GT5 al had moeten zijn ;)
    Ik vind echter ook al een tijdje dat forza bepaalde features mist. Zeker met de nieuwe consoles op komst is er geen excuus om dynamisch weer/tijd niet ingame te zetten. Doen ze het niet, willen ze blijkbaar niet. Zou voor mij een reden te zijn om de lelijkere game te gaan spelen.
    Ook kwa online features missen ze dingen die andere racers (op PC en ook GT5) wel hebben. Een free run mode voordat je de race start, setting om bv banden slijtage aan te passen (je kan nu 50/60min op 1 setje door blijven voor mijn gevoel). Liefst nog dat de wagen in verloop van tijd ook echt lichter wordt, maar dat boeit mij alweer stuk minder dan de andere punten.
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2013
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Jonge alles van Ubi moet toegankelijker. SC, AC, GR, Watchdogs lijkt me ook enorm casual. Ik vrees ook voor RBS

    En @ Baszs. MGS is allang geen PS exclusive meer
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2013
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    Ik hoop ook dat zaken als dynamisch weer en de invloed daarvan op je handling en de physics er nooit van gekomen zijn vanwege hardware beperkingen. Het vreet toch allemaal weer resources

    want dan zouden we het op de nieuwe generatie consoles misschien wel eens gaan zien. Maar voor hetzelfde geld is het gewoon te veel werk of te complex. En dynamisch weer in een race sim wat dan vervolgens geen enkele invloed op handling heeft hoeft van mij dan ook weer niet. Dan is het alleen cosmetisch en klaagt men daar weer over

    Als ze R6 ook zo casual maken als GR vergeet ik ze dat nooit... :mad:

    RSV kon je na een jaar spelen nog steeds beter in worden, daar zat nog eens echt diepgang in zowel qua feeling van de guns als tactieken op de verschillende mappen

    Als je daar een tegenstander die op 40 meter afstand van links naar rechst lopend met je wapen op single shot in 1 keer in z'n hoofd raakte kreeg je na afloop van t potje gewoon nog een staande ovatie in de lobby :+ Nu is het (zelfs in BF) geen kunst meer om wat te raken.

    Dat mis ik toch wel
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2013
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ze moeten gewoon Race Pro weer uitbrengen op de One.
    Enige game die nog een beetje in de buurt kwam van pc race sims zoals rFactor en Race 07.
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Was dat die van de makers van DTM en TOCA enzo?

    Volgens mij bestaat die studio niet meer,.. of maken die tegenwoordig GRiD?
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee nee is Simbin. Zijn nu bezig met Raceroom en GTR3. :)
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat je bij Sony ziet is dat net als bij de PS2 het weer een platform voor cult games begint te worden:

    Flower, Journey, Unfinished Swan, Rain, Demons Souls, Wipeout HD, Armored Core etc

    Ik heb het idee dat wat dat soort spellen betreft Sony meer risico's durft te nemen. Daar kan ik wel meer mee dan met de zoveelste 'veilige' shooter.
     
  12. Seh

    Seh Guest

    Ik heb weinig met de meeste platformers. :+
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Je kan je natuurlijk afvragen in hoeverre dat soort uitspraken reactionair zijn :+

    Had hij dit ook gezegd als de One met gejubel was ontvangen? Ik durf dat te betwijfelen
     
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Nee....dit hadden ze praktisch ook al gezegt op de reveal. Daarom zijn zoveel gamers ook zo positief tegenover de nieuwe PS4.
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja dat waren tijden.. Zelfde feeling had ik met Gears. En gelukkig Gears 3 nog een beetje.. 1 v 4 ownen, iedereen die in de deadroom zat die meekeek. Hardcore
     
  17. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Na de e3 maak ik pas de keuze.. nu neig ik nog toch nog steeds meer naar de one.. de titels die ik zag van Sony zelf op hun persconferentie vond ik maar lala.. en de rest wat leuk is krijg je ook multi platform. Snap dus ook niet dat mensen nu al zeggen ik stap over naar een ps4 want Microsoft laat op de e3 pas hun first party titels zien en dat zijn er 15 dat is niet misselijk vind ik, en dat in het eerste jaar van the one.. Dat heb ik Sony niet horen zeggen, teleurstelling die ik van Sony alweer kreeg was dat de nieuwste gt op de ps3 uitkomt en niet op de ps4.. Sony moet echt met leuke first party titels komen want anders word het weer een Xbox. Persoonlijk vind ik dat gebeuren met tv entertainment en skype erg makkelijk als je er gebruik van wilt maken.. e3 is alles dit jaar.. greetz een twijfelgeval :)
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66


    Je maakt een grapje? 1500 euro?
    Dat is echt niks voor een goede tv en onmogelijk voor een 4K.
    Dan gaan ze als warme broodjes, mits minimaal 50 inch :9
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Hehe, 50 inch 4k televisie voor 1500? Waar kan ik tekenen?
     
  20. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Huh? Vreemde argument.. Goede TV moet blijkbaar 3000 euro kosten?
    Tv van 800euro is meteen kut?
     

Deel Deze Pagina